Bo turizem spet ključna panoga madžarskega gospodarstva?

četrtek, 20. januar 2022

Madžarska Agencija za turizem si prizadeva, da bi turistična industrija ponovno pridobila status ključne panoge na Madžarskem. Po besedah namestnika generalnega direktorja Agencije Laszla Konnyida bodo letos posebno pozornost namenili razvoju turističnih storitev za izseljence, razvoju storitev v gostinskem sektorju ter nadaljnjemu razvoju verskega in zdravstvenega turizma.

Kljub temu, da je bila Madžarska skoraj polovico leta 2021 zaprta, je madžarski turizem lani beležil velik uspeh. Madžarske nastanitvene kapacitete so lani beležile 10 mio gostov in 29 mio nočitev, kar je 20 % oziroma 25 % povečanje v primerjavi z letom prej.

Prihodki komercialnih nastanitev so lani zrasli za 22,5 % in presegli 360 mlrd HUF, kar je približno 1 mlrd EUR. Prihodki gostinskih podjetij so se lani povečali za 36 % na 970 mlrd HUF (2,72 mlrd EUR).


Poraba s karticami SZEP (različica madžarskih turističnih bonov) se je lani v primerjavi z letom 2020 povečala za več kot 55 %.

Zahvaljujoč lanskim spremembam zakona o turizmu so namestitvene storitve uvrščene v standardiziran sistem, ki je zdaj bolj pregleden in prijazen do potrošnikov.

Leta 2020 se je zaradi pandemije madžarski turistični sektor zelo skrčil. Prihodki od tujih gostov so se v tem letu znižali na nekaj več kot polovico v primerjavi z letom prej in madžarski turizem je zato izgubil vsaj 1 mlrd HUF ali 2,7 mlrd EUR. Ta primanjkljaj je imel resne posledice za madžarsko gospodarstvo.

V letih pred pandemijo je madžarski turizem cvetel. Po podatkih centralnega statističnega urada so prihodki od mednarodnih turistov v letu 2019 presegli 6,3 mlrd EUR.


Viri: Factiva,Daily News Hungary, Business World Agency

Več informacij o globalnih trendih na področju turizma