Digitalna integracija - prihodnost avtomobilskega sektorja

četrtek, 21. oktober 2021

Pandemija covid-19 je v lanskem letu negativno vplivala na avtomobilsko industrijo. Prišlo je do padca prodaje, prizadeta je bila proizvodnja, pojavile so se težave v dobavni verigi. Industrija je začela kazati zgodnje znake okrevanja s povečanjem prodaje v drugi polovici leta 2020. Ko je drugi val pandemije ponovno negativno vplival na avtomobilsko industrijo, je to znova sprožilo potrebo, da se industrija osredotoči na sprejemanje novih tehnologij in ustvari sisteme, ki bodo odpornejši na tržne negotovosti.

Nekatere od nastajajočih digitalnih tehnologij lahko izboljšajo poslovanje podjetij v avtomobilski industriji. Sem spadajo predvsem:

Robotska avtomatizacija procesov (RPA):
Robotska avtomatizacija procesov omogoča večjo natančnost pri različnih delovnih procesih. Programski roboti so programirani z ustreznimi algoritmi za izvajanje določene naloge. Ko so roboti dobro usposobljeni, se te naloge avtomatizirajo. Roboti postajajo vse bolj izpopolnjeni s kombinacijo algoritmov strojnega učenja in obdelave slik.

Big Data:
Tehnologija Big Data lahko v avtomobilski industriji pomaga pri vzdrževanju dolgoročnega odnosa s strankami z izboljšanimi poprodajnimi storitvami. Stopnje dobička se za trgovce razlikujejo glede na modele vozil, vendar poprodajne storitve in redno vzdrževanje prinašajo znaten dobiček. Big Data pomaga analizirati kupčeve želje in preference glede priporočanja prilagojene ponudbe za določeno stranko. Big Data lahko predvideva tudi verjetnost obrabe, po kateri lahko poškodovani del vozila povzroči prekinitev vsakodnevne uporabe ali popolno okvaro. Voznika tudi opozori z razčlenitvijo in analizo njegovih vzorcev vožnje in navad, ki lahko povzročijo nesrečo. Big Data se lahko uporabi tudi za izboljšanje zasnove vozila, saj lahko da vpogled v delovanje vozila ali sestavnega dela.

Računalništvo v oblaku:
Računalništvo v oblaku lahko pomaga podjetjem v avtomobilski industriji pri zmanjševanju stroškov za IT strojno opremo, zlasti v smislu porabe energije, popravila strojne opreme, amortizacije in dela. Računalništvo v oblaku lahko izboljša učinkovitost sistemov GPS in razvedrila, ki so nameščeni v avtomobilu. Avtomobili lahko postanejo pametna in zaznavna vozila, opremljena za reševanje različnih cestnih in prometnih razmer. Takšen nadzor in neprekinjeno pošiljanje informacij zagotavljajo storitve računalništva v oblaku. Poleg tega so podatki jedro številnih funkcij v avtomobilski industriji in so neposredno sorazmerni s proizvodnjo modela vozila. Za izdelavo popolnega modela je treba sodelovati s podatki različnih oddelkov.

Predvidljiva in napredna analitika podatkov:
Predvidljiva in napredna analitika podatkov lahko pomaga pri upravljanju kakovosti izdelkov, odpoklicu izdelka in izboljšanju zadovoljstva strank. Napovedna analitika lahko skupinam za upravljanje kakovosti pomaga pri obdelavi velikega števila informacij, ki lahko razkrijejo osnovni vzrok. Omogoča zgodnje odkrivanje težav in zmanjšuje verjetnost njihovega pojavljanja v prihodnosti. Podatki lahko tudi izboljšajo varnost vozila, tako med načrtovanjem kot med vožnjo. Poleg tega zagotavlja boljši in učinkovitejši postopek odpoklica.

Umetna inteligenca (AI):
Umetna inteligenca močno vpliva na avtomobilsko industrijo. Voznike lahko opozori na nevarno situacijo ali okvaro komponent, še preden pride do usodne napake. AI lahko pomaga tudi pri pregledu kakovosti, ki je dolgotrajen proces.

Integracija telematike in zdravja:
Ker se vozila vse bolj povezujejo s pametnimi telefoni in drugimi prenosnimi napravami, se pojavljajo možnosti za izboljšanje odzivanja v nevarnih situacijah. Kombinacija telematike, senzorjev za vozila in prenosnih naprav, lahko reši dragocena življenja. Splošno varnost v cestnem prometu je mogoče izboljšati z uporabo ogrodja Car2X za komunikacijo med vozili.

Navidezna resničnost:
Navidezna resničnost je v veliko pomoč proizvodnim podjetjem, trgovcem in strankam. Avtomobilskim inženirjem pomaga pri sodelovanju na daljavo, še zlasti v procesu oblikovanja. Proces oblikovanja fizične makete zahteva ogromna sredstva in je tudi dolgotrajen. Poleg tega zmanjšuje potrebo po izdelavi prototipa po vsaki stopnji pregleda. Tehnologija strankam tudi pomaga, da dobijo občutek o svojem novem avtomobilu brez fizičnega stika z njim. Skozi virtualno resničnost lahko pridobijo poglobljeno digitalno nakupovalno izkušnjo. Trgovci z vozili običajno nimajo na voljo vseh modelov v fizični obliki, saj večina proizvajalcev redno uvaja nove in prenovljene različice. Kupci pa vedno želijo kupiti najnovejši model. Uporaba virtualne resničnosti lahko bistveno pomaga pri nakupni odločitvi.

Viri: Factiva, Financial Express

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT