FCA in PSA sta se združila v novo podjetje Stellantis NV

torek, 19. januar 2021

FCA in PSA Group sta v soboto, 16. 1. 2020, zaključila 52 mlrd USD vreden dogovor in se združila v novo podjetje, Stellantis NV. Nov globalni avtomobilski velikan ima sedež v Amsterdamu na Nizozemskem.

Vodstvo novega podjetja je prepričano, da bodo z združitvijo lahko bolj konkurenčni v hitro spreminjajoči se avtomobilski panogi.

Za dogovor o združitvi sta se podjetji prvič dogovorili konec leta 2019, delničarji pa so združitev odobrili v začetku januarja 2020. Združitev prihaja ravno v času, ko se globalna avtomobilska industrija hitro preusmerja na nove tehnologije, kot so električna vozila.

Beseda Stellantis izhaja iz latinščine in pomeni "posvetliti z zvezdami". Podjetje je po najnovejših razpoložljivih podatkih trenutno četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu in tretji največji po prihodkih. V petek, 15. januarja 2020, je bila njegova vrednost več kot 51 mlrd USD. Novo nastala avtomobilska družba je v ponedeljek, 18. januarja, že začela trgovati na pariški in milanski borzi pod simbolom STLA, na borzi v New Yorku pa v torek,19. januarja.

Družba bo imela sedež na Nizozemskem, operativne centre pa v Franciji, Italiji in ZDA. Stellantis bo močno prisoten v Severni Ameriki in na več kot četrtini evropskega trga, kjer bo prodajal vozila različnih blagovnih znamk, kot so Jeep, Ram, Peugeot, Citroën, Opel, Maserati in Alfa Romeo.

Kljub lanskemu turbulentnem letu je vodstvo FCA in PSA nadaljevalo z združitvijo, saj so izzivi, ki jih predstavlja pandemija Covid-19, samo še okrepili takšno potrebo. V podjetju ocenjujejo, da bi z združitvijo sčasoma lahko prihranili 6 mlrd USD stroškov na leto, deloma s konsolidacijo inženiringa in nabave delov obeh podjetij, hkrati pa bi zagotovili večjo ekonomijo obsega.

Novo nastalo podjetje Stellantis, ki zaposluje približno 400.000 delavcev po vsem svetu, vodi Carlos Tavares, dosedanji direktor PSA.

Eden največjih izzivov novega vodstva bo združevanje proizvodnih dejavnosti dveh proizvajalcev avtomobilov, ki skupaj obsegata skoraj 50 tovarn po vsem svetu. Prav tako mora vodstvo okrepiti posel na Kitajskem, kjer skupna prodaja obeh podjetij zdaj predstavlja manj kot 1 % trga, ki je lani prodal 20 mio vozil. Vodstvo namerava tudi izboljšati poslovanje podjetja Fiat Chrysler v Evropi.

Na področju električnih vozil bo Stellantis pod velikim pritiskom, če bo želel konkurirati naložbam, ki jih v novo tehnologijo vlagajo konkurenti. General Motors na primer namerava do leta 2025 investirati 27 mlrd USD v razvoj in proizvodnjo električnih in samo-vozečih avtomobilov.

Tudi Stellantis namerava večji del 6 mlrd USD predvidenih letnih prihrankov preusmeriti v razvoj električnih vozil in drugih novih tehnologij.

Viri: Factiva, Dow Jones

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije