Izzivi dobaviteljev avtomobilske industrije v zelenem prehodu

četrtek, 29. september 2022
 

Dobavitelji se morajo prilagoditi okoljskim ciljem avtomobilskih proizvajalcev

Številni dobavitelji avtomobilske industrije, ki jih že tako obremenjujejo visoka inflacija in cene energije, pravijo, da nimajo druge izbire, kot da prevzamejo dodatne stroške izdelave trajnostnih komponent, da bi lahko izpolnili okoljske cilje proizvajalcev avtomobilov.

Če dobavitelji tega ne bodo storili, v prihodnjih 5 ali 6 letih lahko ostanejo brez posla, saj so se vsi večji proizvajalci avtomobilov zavezali k zelenim ciljem in si prizadevajo odstraniti okoljsko neustrezne materiale iz svojih dobavnih verig, da bi zadovoljili regulatorje in vlagatelje ob prehodu na električna vozila (EV).

BMW, na primer pričakuje, da bodo vsi njegovi dobavitelji proizvajali materiale, izdelane z uporabo obnovljive energije. Volvo pa si je zastavil cilj, da bo imel v svojih avtomobilih do leta 2025, 25 % plastike, ki jo je mogoče reciklirati.

Številni dobavitelji posledično izvajajo velike naložbe, da bi izboljšali svoje delovanje, od razvoja delov, ki jih je mogoče reciklirati, do povezovanja svojih podjetij z obnovljivimi viri energije. Mnogi od njih pravijo, da nimajo dovolj manevrskega prostora, da bi zvišali cene, ki jih zaračunavajo velikim proizvajalcem avtomobilov, ker se tudi ti prav tako osredotočajo na optimizacijo stroškov, saj vlagajo na desetine milijard dolarjev v prehod na nižje emisije ogljika.
 

Sodelovanje med proizvajalci in dobavitelji 

Mercedes-Benz, ki želi v svojih avtomobilih v veliki meri uporabljati material, ki ga je mogoče reciklirati, in je proizveden z uporabo obnovljive energije, pravi, da se popolnoma zaveda, da je doseganje ničelnih emisij težka naloga za dobavitelje. Družba namerava ta cilj doseči s sodelovanjem, vključno z zagotavljanjem usposabljanja za dobavitelje ali skupnimi raziskavami in razvojem.
 
Volkswagen, ki si je za cilj zastavil 30 % zmanjšanje emisij CO2 za svoja vozila, vključno z njihovo dobavno verigo, tudi že sodeluje z dobavitelji. V družbi so z dobavitelji vzpostavili skupno sodelovanje pri reševanju problema naraščajočih cen energije. 
 

Zeleni prehod je drag in težaven tudi za največje dobavitelje 

  • Zeleni prehod je drag in težaven tudi za največje dobavitelje, kot je na primer amariško-švicarski proizvajalec TE Connectivity. Družba, ki je vredna približno 39 mlrd USD, je leta 2020 začela z lastnim trajnostnim razvojem izdelkov, ki jih je mogoče reciklirati. Družba sodeluje s številnimi proizvajalci avtomobilov, vključno s Volkswagnom, Volvom in BMW. V družbi se zavedajo, da morajo izpolnjevati pogoje za trajnost, sicer bodo izločeni iz postopka javnega naročanja.
 

 
 
  • Tudi britanska družba Autins letos prehaja na 100 % obnovljivo energijo v svoji tovarni v Tamworthu v osrednji Angliji. To je le del njenega zelenega prehoda. Družba, ki kotira na borzi, je sledila zelenim ciljem tudi z namenom, da bi zadovoljila delničarje. Družba Autins, katere stranki sta Volkswagen in Jaguar Land Rover, je vložila tudi približno 50.000 fGBP v razvoj izolacijskega materiala, ki ga je mogoče reciklirati in naj bi bil pripravljen okoli konca leta 2022.
  • Švicarsko-italijanski proizvajalec plastičnih in gumijastih komponent Sigit je v letih 2019–2020 investiral 10 mio EUR v raziskovalni center v Torinu, kjer je v treh letih razvil nosilec iz termoplastičnega kompozita, ki ga je mogoče reciklirati in je 90 % lažji od prejšnjega kovinskega dela. Družba je že sklenila svojo prvo pogodbo za dostavna vozila, ki jih izdeluje Stellantis. V družbi so povedali, da stranke niso pripravljene plačati več za nove, bolj zelene izdelke, niti za luksuzne znamke.
 

Dobavitelji čutijo pritisk tudi na največjem evropskem avtomobilskem trgu, v Nemčiji

Dobavitelji avtomobilske industrije za zeleni prehod ter razvoj novih inovativnih izdelkov in materialov potrebujejo znatna finančna sredstva, ki pa si jih vsi ne morejo privoščiti.
  • Podjetje M. Busch GmbH, ki v Severnem Porenju, v Vestfaliji izdeluje dele iz litega železa, vključno z zavornimi koluti in menjalniki, želi preiti s sežiganja koksa na "biokoks", narejen iz organskih odpadkov. Uporabljati želi obnovljivo energijo in zamenjati plin za taljenje kovine z vodikom. Toda organske odpadke je težko najti, ni dovolj ustrezne infrastrukture, pa tudi obnovljiva energija je še vedno draga v primerjavi s konvencionalno energijo. A v podjetju pravijo, da želijo proizvajalci avtomobilov sodelovati samo s tistimi dobavitelji, ki uporabljajo zeleno energijo. 
  • Nemški dobavitelj aluminija G.A.Röders, ki dobavlja material za Volkswagen in Continental, se želi s plina preusmeriti na mešanico vodika in plina, vendar pravi, da bi bila za izgradnjo zelene infrastrukture potrebna podpora vlade in proizvajalcev avtomobilov.

Viri: Factiva, Reuters
 

Preberite tudi:

Globalni trendi na področju avtomobilske industrije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: