Nissan in Renault zmanjšujeta število delovnih mest in proizvodnjo avtomobilov

četrtek, 28. maj 2020


Renault SA in Nissan Motor Co. sta napovedala znižanje stroškov za več mlrd USD, Nissan pa si prizadeva tudi zmanjšati proizvodno zmogljivost za 1 mio vozil. Te poteze bodo dokončno razveljavile strategijo rasti, ki je nastala pod vodstvom nekdanjega direktorja obeh podjetij, Carlosa Ghosna. Strategija je načrtovala prodajo okoli 14 mio avtomobilov do leta 2022 ter pomembno prisotnost na vseh tujih trgih. Zdaj je cilj prodati 10 mio vozil. Še preden je prišlo do pandemije korona virusa, je povpraševanje precej upadlo, zato so proizvodne kapacitete ostale neizkoriščene.

Pandemija korona virusa je prizadela celotno avtomobilsko industrijo, a nekateri proizvajalci so bili bolje pripravljeni na zmanjšano povpraševanje. Finančno bogata Toyota Motor Corporation je na primer že v maju napovedala, da pričakuje vrnitev v normalno stanje do konca tega leta.

Renault in Nissan pripravljata načrt zmanjšanja stroškov in tesnejšega skupnega sodelovanja. Renault SA ima v lasti 43,4 % podjetja Nissan Motor Co.

Nissan je že julija 2019 napovedal znižanje stroškov za cca 3 mlrd USD, kar je bilo v večini tudi realizirano. Zdaj pa namerava znižati stroške še za dodatne 3 mlrd USD. Od julija 2019 je Nissan ukinil skoraj 15.000 delovnih mest, zdaj pa načrtuje še nadaljnje ukinjanje delovnih mest, skupaj z znižanjem proračuna v vsakem oddelku, od inženiringa do načrtovanja dogodkov. Novi načrt opredeljuje tudi dodatno zmanjšanje proizvodnih zmogljivosti za 1 mio avtomobilov. Lani je letna proizvodna zmogljivost dosegla približno 5,5 mio vozil, kar je še vedno precej nad trenutnim povpraševanjem na svetovnem trgu, ki ga je prizadela pandemija. V ZDA, kjer je pandemija zaustavila delo njihovih 10.000 delavcev, Nissan ne načrtuje nobenega obsežnejšega trajnega zmanjšanja proizvodnje, namerava pa zapreti proizvodno linijo v tovarni v Cantonu v Mississippiju.



Renault je v svojem delu optimizacije napovedal za prihodnja 3 leta zmanjšanje strukturnih stroškov za vsaj 2 mlrd EUR (2,2 mlrd USD) ali 20 %. Francoski izdelovalec avtomobilov se ukvarja z idejo o zaprtju nekaterih tovarn, a gre za zelo občutljivo zadevo, saj bo podjetje za odpravo težav, ki jih je povzročila pandemija, dobilo 5 mlrd EUR državnega posojila. Francosko ministrstvo za gospodarstvo prosi Renault, naj ohrani tehnološko napredne dejavnosti v Franciji in razvije proizvodnjo električnih baterij v Evropi.

Po besedah francoskega gospodarskega ministra Bruna Le Maire, je Renault v resnih finančnih težavah in mora nujno ukrepati.
Renault bo proizvodnjo v manjših krajih Brittany in Choisy-le-Roi v bližini Pariza verjetno zaprl, prav tako tudi tovarno v francoskem mestu Dieppe, ki proizvaja Renaultovo luksuzno znamko Alpine. Naslednja generacija Alpine bo verjetno že električna in jo bo proizvajali na drugi lokaciji.

Renaultova vodilna tovarna Flins blizu Pariza, ki proizvaja električni avtomobil Zoe, bo prav tako v naslednjih nekaj letih ustavila proizvodnjo. Naslednjo generacijo vozila bodo proizvajali na drugi lokaciji.



Renault je tudi zaustavil načrtovano širitev v Maroko in napovedal načrte za zaprtje svoje dejavnosti na Kitajskem.
Kitajska pa ostaja eden najpomembnejših Nissanovih trgov in je tudi potencialna svetla točka, ko se bo končala pandemija korona virusa.

Vir: Factiva; The Wall Street Journal

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije