V Kanadi beležijo najvišjo rast cen živil v zadnjih 40 letih

torek, 27. september 2022
 

Avgusta 2022 so v Kanadi beležili najhitrejšo rast cen živil v zadnjih 40 letih 

Po podatkih kanadskega statističnega urada so se v Kanadi cene hrane letos avgusta medletno zvišale za 9,8 %. Za 10,8 % so se zvišale v maloprodaji ter za 7,4 % v restavracijah.
To je najhitrejša rast cen živil od leta 1981 in je v veliki meri posledica nenehnih izzivov v dobavni verigi, ekstremnega vremena in ruske invazije na Ukrajino.
 
Močno so se povečale predvsem cene živil, ki vključujejo pšenico. Pekovski izdelki so se podražili za 15,4 %, žitarice pa za 14,5 %. Jedilno olje se je podražilo za 27,7 %. Zvišanja cen teh izdelkov so v veliki meri posledica rusko-ukrajinske vojne, saj je Ukrajina največja svetovna izvoznica sončničnega olja in tudi velika izvoznica pšenice.
 
Na visoko rast cen vplivajo tudi logistični izzivi in težave v dobavni verigi. Čeprav so cene goriva začele padati, ostajajo skupni stroški prevoza še vedno visoki. Ker je hrana pokvarljiva in jo je treba stalno prevažati s tovornjaki, stroški prevoza predstavljajo velik del cene živil. Zaradi nenehnih težav z delovno silo in pomanjkanja voznikov tovornjakov, so ti stroški ostali visoki.
 
Tudi vreme je eden od dejavnikov, ki povzroča rast cen živil. Ravni pridelka v zahodni Kanadi so sicer obetavne, a so veliki predeli ZDA, kjer se goji večina kanadskih svežih proizvodov, doživeli rekordne suše.
 
Inflacija hrane v Kanadi ostala nižja od stopnje v njenih glavnih trgovinskih partnericah, kot sta Združeno kraljestvo in ZDA.
 

Preference kanadskih potrošnikov pri nakupu hrane

Kanadčani porabijo razmeroma majhen delež svojega dohodka za hrano, v povprečju le približno 10 %. V nekaterih državah v razvoju ta številka presega 40 %. 
 
Rast kanadskega živilskega trga v veliki meri poganjajo naraščajoči trendi zdravja in dobrega počutja ter okoljska osveščenost.

Potrošnike vse bolj zanimajo informacije o hrani, na primer, od kod prihaja, kaj vsebuje in izključuje, ter ravnanje z živalmi. Proizvajalci hrane zato veliko vlagajo v preoblikovanje svojih izdelkov, da bi izpolnili zahteve potrošnikov.

Poraba rastlinskih beljakovin v Kanadi narašča, zato so proizvajalci dejavni na tem področju, verige hitre prehrane pa dodajajo te izdelke na svoje jedilnike.

Tudi segment pripravljene hrane, ki vsebuje sveže pridelke in preproste, zdrave sestavine, vztrajno pridobiva tržni delež. Na trgu so priljubljeni živilski izdelki, ki ustrezajo posebnim prehranskim zahtevam, kot so vrste izdelkov z nizko vsebnostjo maščob, živila brez holesterola in ne-mesne beljakovinske alternative.
 

Kanadska živilska industrija

Kanadska živilska industrija je zelo razvita. V njej delujejo številne multinacionalne družbe. Vendar pa so, zaradi razmeroma visokih proizvodnih stroškov, nekatere tuje družbe svoje proizvodne dejavnosti že preselile drugam.
 

Vodilni konkurenti na trgu

Podjetje Prihodki v mio CAD (2021)
Mccain Foods Group Inc 25.227,03
Cargill Limited 23.700,59
Saputo, Inc. 15.556,76
Sollio Groupe Coopératif 7.101,74
Maple Leaf Foods, Inc. 4.628,38
Nestle Canada Inc 2.207,37
Unilever Canada Inc 2.144,30
 

Napovedi o porabi hrane v Kanadi

Analitiki Fitch Solutions napovedujejo, da se bo poraba hrane v Kanadi leta 2022 povečala za 7,5 %. Največ se bo povečala poraba sadja (+10,2 %), medtem ko bo poraba testen zaostajala za povprečjem panoge z 2 % rastjo. Visoka stopnja inflacije bo kratkoročno usmerila večjo porabo v osnovne izdelke.

Po napovedih se bo poraba hrane v Kanadi leta 2023 nekoliko upočasnila in zabeležila rast v višini 5,5 %.

V srednjeročnem obdobju (2022–2026) analitiki Fitch napovedujejo, da se bo poraba hrane povečala s 127,5 mlrd CAD leta 2022, v letu 2026 povečala na 151,1 milrd CAD. Povprečna letna rast porabe bo približno 4 %.

Segment sveže zelenjave in sadja bo najhitreje rastoča kategorija. V letu 2022 naj bi prodaja sveže zelenjave dosegla 20,3 mlrd CAD, leta 2026 pa že 27,6 mlrd CAD. Prodaja svežega in konzerviranega sadja se bo povečala z 12,7 mlrd CAD v letu 2022 na 15,6 mlrd CAD v letu 2026.

Sladkor in izdelki iz sladkorja bodo prav tako dosegli visoko rast, in sicer s 6,9 mlrd CAD v letu 2022 na 8,3 mlrd CAD v letu 2026.
V tem segmentu je očiten trend premium izdelkov; povpraševanje po vrhunskih izdelkih še naprej narašča, zlasti po specializiranih, ekoloških izdelkih. Vedno več je zanimanja za bolj zdrave slaščice, kot je temna čokolada, podprta z inovativno embalažo in trženjem.

Sir, uvožen iz EU, je zelo privlačen za kanadske potrošnike, zlasti v Quebecu in drugih francosko govorečih območjih, kjer so prehranjevalne preference zelo podobne tistim v zahodni Evropi. Poleg tega visoki razpoložljivi dohodki kanadskim potrošnikom omogočajo nakup dražjih, prvovrstnih sirov. V tem segmentu je v srednjeročnem obdobju napovedana rast v višini 5,5 %.
 
Viri: Factiva, The Globe and Mail, Fitch Solutions

 

Preberite še: 


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Priložnosti na kanadskem trgu



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: