Izrael

Prodaja v Izrael


Kako prodajati v Izrael?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Izraelu
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade 

Varnostna vprašanja ostajajo prednostna naloga izraelske vlade. Povečana regionalna nestabilnost, ki izhaja iz iranskih ambicij, predstavlja glavno grožnjo. Izraelsko-palestinski konflikt ostaja nerešen.
 
Ekonomske neenakosti in visoki življenjski stroški so vir vse večje zaskrbljenosti ljudi. Vlada poskuša odpraviti nekatere od teh razlik, predvsem z liberalizacijo trga in ciljno usmerjeno podporo nekaterim skupnostim.
 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Izraelski potrošniki so občutljivi na oglaševanje, veliko jim pomeni tudi ugledna blagovna znamka.

Izraelci radi nakupujejo, saj jim nakupovanje predstavlja zabavo. Radi imajo kakovostne izdelke in zanje so pripravljeni plačati tudi višjo ceno.

Poprodajne storitve in garancije so obvezne. Izraelci imajo tudi radi nove izdelke. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim izdelkom, saj izraelska zakonodaja spodbuja nacionalne proizvode.

 

Tržne poti, distribucija

Čeprav so majhne neodvisne trgovine najpomembnejši maloprodajni kanal v državi, se te borijo s konkurenco velikih trgovskih verig, ki jih ogrožajo zaradi konkurenčnejših cen in daljših obratovalnih ur.

V Izraelu obstajajo 3 kategorije maloprodaje; nakupovalni centri in supermarketi na obrobju glavnih mest, tradicionalne trgovine z manjšo ponudbo izdelkov v manjših krajih, ter trgovine v centru mesta ali na bencinskih črpalkah. Nakupovalni centri so v Izraelu zelo priljubljeni, prav tako pa postajajo vse bolj priljubljene tudi specializirane trgovine in diskonti. 

Maja 2023 je na izraelski maloprodajni trg vstopil francoski trgovec Carrefour. S 50 trgovinami je Carrefour prva večja tuja veriga supermarketov, ki je vstopila na izraelski trg, s potencialom, da spremeni tako maloprodajni sektor države kot tzudi njeno gospodarstvo.

Tako kot na mnogih od svojih 51 trgov po vsem svetu, je Carrefour v Izraelu začel delovati v okviru franšizne pogodbe, ki je bila podpisana marca 2022. Njegov lokalni partner, Electra Consumer Products in njegova hčerinska družba, veriga supermarketov Yenot Bitan, sta odgovorna za ključne poslovne odločitve, medtem ko Carrefour zagotavlja blagovno znamko in dostop do svojih dobavnih verig.
Partnerji so že vložili 250 mio ILS ali približno 70,7 mio EUR v preureditev 50 trgovin Yenot Bitan v prodajna mesta Carrefour. Od tega bo 10 supermarketov, 3 hipermarketi in 37 trgovin z mešanim blagom. Do konca leta 2023 bo še 100 poslovalnic Yenot Bitan spremenjenih v Carrefour trgovine. V načrtu je tudi spletno mesto za e-trgovino.

Izraelski maloprodajni sektor je skoncentriran. Prihod Carrefourja je prva obsežna tuja naložba v prej zaščitenem izraelskem maloprodajnem trgu, na katerem trenutno prevladujejo lokalni trgovci.

Shufersal je največji konkurent na trgu, sledita pa mu Rami Levy Chain Stores in Marav Mazonkol. Te 3 trgovske verige obvladujejo več kot polovico maloprodajnega trga hrane, omejujejo konkurenco in ohranjajo visoke cene. Cene hrane so bile v Izraelu leta 2021 za 19 % višje od povprečja OECD in za 17 % višje od držav v evro-območju. Posebej dragi so mlečni izdelki, brezalkoholne pijače in izdelki iz žit.

Carrefour pa ni edini tuji trgovec na drobno, ki ima koristi od liberalizacije izraelskega maloprodajnega trga.

  • Decembra 2022 je največja izraelska maloprodajna veriga Shufersal podpisala franšizno pogodbo z nizozemsko maloprodajno verigo živil SPAR. V načrtu ima odprtje 10 trgovin v naslednjih 3 letih.
  • Electra Consumer Products je prav tako podpisala franšizno pogodbo s 7-Eleven, ameriško verigo trgovin z mešanim blagom, in januarja 2023 odprla prvo prodajno mesto v Tel Avivu. Partnerja naj bi do leta 2024 odprla še 38 trgovin.

EIU ocenjuje, da se bo maloprodajni obseg v Izraelu leta 2023 upočasnil na 1,4 %, kar je manj od 1,8 % leta 2022. V letu 2024 naj bi se maloprodajni obseg povečal za 2,6 %.


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Shufersal Ltd. 4.082,10
Rami Levi Chain Stores Hashikma Marketing 2006 Ltd. 1.960,63
Alon Blue Square Israel Ltd  1.769,47
Yohananov M. & Sons (1988) Ltd. 1.073,73
BIG Shopping Centers Ltd. 570,20
Tiv Taam Holdings 1 Ltd. 503,42
Freshmarket Ltd. 493,97


 

Spletna prodaja v Izraelu

 
Izrael je tehnološko usmerjen trg, na katerem deluje vse več podjetij in start-upov, ki so specializirani za dejavnosti in infrastrukturo e-trgovine.

Povečanje števila podjetij, osredotočenih na e-trgovino, skupaj z rastjo obsega spletnega nakupovanja, pospešuje razvoj in izboljšave dobavne verige e-trgovine.

Po ocenah ecommerceDB, se bo izraelska spletna prodaja v letu 2023 povečala za 8,6 % in dosegla 6,4 mlrd EUR.

V obdobju 2023-2027 naj bi spletna prodaja v Izraelu rasla po 11,4 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 9,87 mlrd EUR.

Hrana in osebna nega je največji segment, ki ustvari 24,6 % prihodkov izraelskega e-trgovine. Sledijo elektronika in mediji z 22,2 %, moda z 21,8 %, igrače in DIY izdelki s 16,6 %, ter pohištvo in aparati s preostalimi 14,8 %.

Največji spletni ponudniki po prihodkih 

  • shufersal.co.il
  • next.co.it
  • shein.com
  • ksp.co.il
  • super-pharm.co.il

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi 

 

Plačevanje

Obliko in rok plačila določa medsebojni dogovor med pogodbenima strankama, ki je odvisen od stopnje medsebojnega zaupanja.

Najbolj so v uporabi plačilo na odprt račun, dokumentarni inkaso in akreditiv. Izraelska podjetja zelo rada plačujejo tudi preko spleta.

Plačilni roki so od 30-90 dni, plačilna disciplina je dokaj dobra.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Največ izraelske mednarodne trgovine poteka prek morskih pristanišč, ki vsako leto prepeljejo preko 52.000 mio ton blaga. Pristanišče Haifa je najpomembnejše, saj prepelje več kot 50 % vsega tovora izraelskih pristanišč. 
 
Cestni transport omejujejo prometni zastoji. OECD in IMF sta cestne zastoje v Izraelu opredelila kot najbolj pereč problem v državi. Izrael ima največje prometne zastoje med državami OECD. Gostota prometa v Izraelu znaša povprečno 2.800 vozil na km cest, kar je 3,5-krat več kot je povprečje v državah OECD, ki znaša 800 vozil na km cest. Zastoji pogosto ovirajo prevozne storitve in podaljšujejo čas dobave. 
 
Eden najbolj opaznih napredkov v prometu v Izraelu v zadnjih letih je bila posodobitev železniškega sistema. Vlaki vozijo iz Tel Aviva do večine velikih mest, vključno z Jeruzalemom, in do letališča Ben Gurion.
 
Mednarodno letališče Ben Gurion ponuja povezave do glavnih mednarodnih destinacij.



Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Viri: Factiva, EIU, ecommerceDB
 

Posodobljeno avgust 2023.
 
 
Poglejte si tudi: