Južna Koreja

Prodaja v Južno Korejo


Kako prodajati v Južno Korejo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Južni Koreji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade


Vlada se osredotoča predvsem na:
 
  • znižanje davkov za povečanje prožnosti trga dela
  • zmanjšanje davčnih in regulativnih bremen za mala podjetja in samozaposlene
  • spodbujanje naložb ter raziskav in razvoja v strateških panogah. 
 
Vlada uvaja tudi politične in davčne spodbude za olajšanje naložb v napredne tehnologije in digitalno infrastrukturo, s ciljem spodbujanja konkurenčnosti in neodvisnosti v proizvodnji.
 
Ena izmed prednostnih nalog je tudi zajezitev rasti cen nepremičnin.

Južna Koreja kandidira za svetovni EXPO 2030. Predstavitev je na tej povezavi (you tube s slovenskim prevodom).
 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Južnokorejski potrošniki vedno bolj sledijo vzorcem potrošnje razvitih gospodarstev. Veliko jim pomeni blagovna znamka in učinki izdelkov na zdravje, hkrati pa iščejo brezhibno poprodajno storitev. Na spletu se pred nakupom pogosto informirajo o izdelku.

Južnokorejci stremijo k življenjskemu slogu, ki ga propagirajo mediji. Vedno bolj so naklonjeni tujim izdelkom. Denar jim predstavlja simbol uspeha, zato dajejo velik poudarek izdelkom, ki predstavljajo statusni simbol. Mladi južnokorejski potrošniki kupujejo oblačila in druge modne izdelke, v katerih lahko izrazijo svojo individualnost znotraj precej enotne družbe. Južnokorejcem je zelo pomemben zunanji videz in sledijo najnovejšim modnim trendom.

Veliko južnokorejskih potrošnikov ima velik dohodek in ti potrošniki so pripravljeni plačati za prestižne blagovne znamke in kakovostne izdelke. Bogate ženske so osrednja skupina potrošnikov luksuznih blagovnih znamk, a jih hitro dohitevajo tudi moški, zaradi vsesplošnega medijskega oglaševanja. Najnovejši modni trendi in njihovi ustvarjalci (pop-zvezde, znane osebnosti, igralci, itd.) imajo velik vpliv na preference potrošnikov.
 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg Južne Koreje je dosegel stopnjo zrelosti in je v zadnjih letih beležil skromno rast. Metode distribucije in funkcija posrednikov se zelo razlikujejo glede na vrsto izdelkov.

Hipermarketi so v letu 2022 zabeležili ničelno rast prodaje, ki je dosegla 25,5 trln KRW ali približno 18,77 mlrd EUR.
Največji konkurent v segmentu je E-Mart, ki je imel v letu 2022 55 % tržni delež.
 
Po napovedih analitikov bo segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma po 0,2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegel vrednost 28,5 trln KRW ali približno 21 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2022 beležil -1 % upad prodaje, ki je dosegla 25,8 trln KRW ali približno 19 mlrd EUR.
Seawon Distribution Co Ltd je največji konkurent v segmentu supermarketov, s 5 % tržnim deležem v letu 2022. 

V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v segmentu supermarketov rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma po 0,2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegla vrednost 28,8 trln KRW ali približno 21,2 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2022 beležili 3 % rast prodaje, ki je dosegla 809 mlrd KRW ali približno 595 mio EUR.
E-Mart je edini konkurent v segmentu diskontnih trgovin. 

Po napovedih bo segment diskontnih trgovcev v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 914 mlrd KRW ali približno 674 mio EUR. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Korea-Seven Co. Ltd. 3.510,30
E-Mart24 Inc.  1.573,76
Everyday Retail Co. Ltd. 1.060,43
Lotte Cvs 711 Co. Ltd. 884,89
Megamart 607,47
Ok Meat Inc. 335,38
Jangbogo Food Bank Co. Ltd. 326,29


 

Spletna prodaja v Južni Koreji

E-trgovina vodi rast korejskega maloprodajnega sektorja. Medtem ko e-trgovina hitro raste, prodaja v tradicionalni maloprodaji stagnira.

Korejski potrošniki običajno obiščejo tradicionalne trgovine za ogled izložb, blago pa kupujejo na spletnih maloprodajnih mestih, da bi našli najboljše ponudbe.

Eden največjih trendov v spletni trgovini na drobno je konvergenca z drugimi platformami. Spletni portali, družbeni mediji, nakupovanje doma na televiziji, medijske storitve, itd., imajo zdaj vse funkcije spletnega nakupovanja, priljubljenost njihovih platform pa narašča. Potrošniki želijo nakupovalno izkušnjo na enem mestu, ki vključuje ocene izdelkov, ceno, nakupovanje, ter plačevanje z novimi rešitvami za spletno plačevanje, povezanimi s platformami.

Spletna maloprodaja se je v Južni Koreji v letu 2022 povečala za 4 % in dosegla vrednost 215 trln KRW, kar je približno 158,3 mlrd EUR.
 

Največji spletni ponudniki v Južni Koreji

  • Coupang Corp    
  • Naver Corp.   
  • Gmarket Co Ltd   
  • 11 Street Co Ltd    
  • Google Inc 
  • Wemakeprice Inc  
  • SSG.com XCorp

 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi


Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajne plačilne metode vključujejo: 

  • dokumentarni akreditiv (l/c)
  • dokumentarni inkaso
  • plačila na odprt račun

Tuja podjetja, ki ustanavljajo skupno podjetje s korejskim partnerjem, morajo pogosto vlagati finančna sredstva, medtem ko korejski partner poskrbi za zemljišča ali objekte v vrednosti njegovega deleža kapitala. Skupna in tuja podjetja pogosto sodelujejo s podružnicami tujih bank za financiranje v lokalni valuti.
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Za mednarodno trgovino se večinoma uporablja cestni, pomorski ali letalski transport. Za večji tovor je primeren železniški transport.
 
V državi je 8 mednarodnih letališč, vključno z mednarodnim letališčem Incheon, in 7 domačih letališč.
 
Južna Koreja ima 3 glavne pristaniške oblasti, pristaniško upravo Busan (BPA), pristaniško upravo Incheon (IPA) in pristaniško upravo Ulsan (UPA).
 
Največji konkurenti v logističnem sektorju Južne Koreje so: 
 
  • Air Incheon Co Ltd, tovorni letalski prevoznik s sedežem v Južni Koreji. Redni leti so namenjeni predvsem na Kitajsko, Japonsko in v Rusijo. Air Incheon upravlja floto 5 Boeingov 737 in 2 Boeingov 767. 
  • CEVA Logistics SA, družba, ki nudi storitve v špediciji, pogodbeni logistiki, upravljanju prevoza in upravljanju distribucije. 
  • FedEx Corp, družba za hitre logistične storitve in storitve poslovne podpore. Zagotavlja tako zemeljske kot zračne logistične storitve. 
  • Hyundai Merchant Marine Co Ltd, integrirano logistično podjetje, ki se ukvarja s kontejnerskimi in ladijskimi prevozi.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International


Posodobljeno avgust 2023.

 
Poglejte si tudi: