Kitajska

Prodaja na Kitajsko


Kako prodajati na Kitajsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Kitajskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade

Nacionalna varnost bo ena ključnih tem kitajske vladne politike v letih 2023–2027 in bo vključevala tudi prehransko varnost.

Država si prizadeva za večjo samooskrbo z naprednimi tehnologijami in diverzifikacijo ponudbe v kmetijstvu in energetiki. 

Kitajska namerava doseči najvišje emisije ogljika do leta 2030 in ogljično nevtralnost do leta 2060. To sta 2 pomembna cilja, čeprav je zaskrbljenost glede energetske varnosti privedla do povečanih naložb in uvoza fosilnih goriv.

Med prednostne naloge vlade sodijo še gospodarska rast, dohodkovna enakost in obvladovanje finančnega tveganja.
 
Glede na vse slabše demografske obete v državi, bodo politike, namenjene povečanju stopnje rodnosti, vse pogosteje na dnevnem redu politike.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za kitajske potrošnike je ozaveščenost o blagovnih znamkah čedalje pomembnejša in zapleteno oglaševanje je začelo igrati ključno vlogo pri privabljanju kitajskih potrošnikov. 
 
Ker se življenjski standard izboljšuje, se vedno več ljudi osredotoča na izdelke visoke kakovosti in na prestižne blagovne znamke. Menijo, da je cena kazalnik kakovosti izdelka, čeprav sta cena in prodajna storitev najpomembnejša kriterija pri nakupni odločitvi.

Kitajci se radi informirajo pred nakupom, zlasti pred nakupom tujih izdelkov. Cena, ki jo je kitajski potrošnik pripravljen plačati za izdelek, se je v zadnjih letih povečala, saj potrošniki zdaj iščejo izdelke in storitve najvišje kakovosti. Kitajska je največji trg za svetovne luksuzne blagovne znamke, saj predstavlja približno 47 % svetovne prodaje potrošniških luksuznih izdelkov.

Kitajska družba je „kolektivistična“, pri čemer skupina prevladuje nad posameznikom. Posledično imajo standardi, preference in norme skupine, ki ji posameznik pripada, velik vpliv na nakupne navade. Zato je oglaševanje pogosto namenjeno skupinam, ne posameznikom.
 
 

Tržne poti, distribucija

V zadnjih letih je Kitajska liberalizirala svoj distribucijski sistem. Novi zakoni so odpravili prejšnje omejitve glede zahtev po velikosti za trgovska in distribucijska podjetja, ter tako utrli pot konkurenci malih podjetij. Prodajne poti, ki so na voljo tujim podjetjem, ki prodajajo na Kitajskem, vključujejo trgovske družbe, distributerje in lokalne agente.
 

Prodaja v hipermarketih je v letu 2022 upadla za -8 % in dosegla 500 mlrd CNY ali približno 70,6 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih naj bi se prodaja v segmentu hipermarketov povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 570 mlrd CNY ali približno 80,5 mlrd EUR.
Največji konkurent v tem segmentu je družba Sun Art Retail Group Ltd, ki je imela v letu 2022 14% tržni delež.

Prodaja v supermarketih se je v letu 2022 povečala za 4 % in dosegla približno 364 mlrd EUR. 
Po napovedih bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih beležil 7 % povprečno letno rast (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 519,9 mlrd EUR. 
Alibaba Group Holding Ltd je vodilni konkurent v segmentu, z 1 % tržnim deležem v letu 2022.

Diskontni trgovci so v letu 2022 beležili 15 % rast prodaje, ki je dosegla približno 367,3 mlrd EUR. 
Analitiki v prihodnjih 5 letih napovedujejo 10 % rast prodaje v tem segmentu (oziroma 7 % ob predpostavki nespremenjenih cen). Vrednost prodaje naj bi v letu 2027 dosegla okoli 593,3 mlrd EUR.
Suning.com Co Ltd je vodilni konkurent med diskontnimi trgovci na Kitajskem in je imel v letu 2022 14 % tržni delež.

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Yonghui Superstores Co., Ltd. 12.789,80
Sun Art Retail Group Ltd.  11.961,75
Wumart Technology Group 9.495,40
DFI Retail Group Holdings Ltd. 9.004,91
Lianhua Supermarket Holdings Company Limited 3.716,72
Lianhua Supermarket Holdings Co., Ltd. 3.608,90
China Resources Vanguard Co. Ltd 3.585,57
 

Spletna prodaja na Kitajskem

Spletna maloprodaja se je na Kitajskem v letu 2022 povečala za 9 % in dosegla 7.453 mlrd CNY, kar je približno 1.052,9 mlrd EUR.
 
Leta 2020 se je na Kitajskem pojavil nov trend spletne prodaje - model skupinskega nakupovanja skupnosti. Model naj bi rešil nevšečnosti, ki so jih povzročile zapore zaradi pandemije Covid-19. Sosedski odbori so ustvarili skupine WeChat za zbiranje nakupovalnih seznamov stanovalcev, spletna naročila pa so bila oddana pri velikih trgovcih z živili. 
 
Vendar je leta 2021 prišlo do cenovne vojne, ki so jo sprožili internetni velikani. V odgovor je kitajska državna uprava za regulacijo trga pozvala več podjetij, vključno z Alibaba, Tencent Holdings, JD.com, Meituan, Pinduoduo, in Didi, ter jih opozorila na nekatere prakse. Rast skupinskih nakupov skupnosti je bila omejena, nekatera novoustanovljena podjetja so razglasila stečaj ali zmanjšala svoje poslovanje.
 
Vendar pa so leta 2022 veliki izbruhi nalezljive različice virusa Omicron, ki so se zgodili spomladi, povzročili več zapor v mestih in regijah. Platforme za e-trgovino z živili, kot sta Dingdong in Freshippo, so se soočile s težavami zaradi motenj v dobavnih verigah ter omejenim številom osebja in voznikov, zato so težko obvladovale skokovit porast povpraševanja. Skupinski model nakupa v skupnosti je spet postal primarni kanal za prebivalce za nakup vsakodnevnih potrebščin.
 
Analitiki napovedujejo, da se bo spletna maloprodaja na Kitajskem v prihodnjih 5 letih povečevala po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 8 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 12.458 mlrd CNY ali približno 1.759,9 mlrd EUR.
 
Alibaba Group Holding Ltd je vodilni spletni ponudnik na kitajskem trgu, ki je imel leta 2022 40 % tržni delež glede na vrednost maloprodaje.
 

Največji spletni ponudniki na Kitajskem

  • Alibaba
  • JD.com 
  • Pinduoduo
  • Suning
  • Vipshop
  • Beijing Xiao Mi Co Ltd
  • Wal-Mart China
 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Na Kitajskem obstaja veliko načinov za financiranje uvoza. Najpogostejša sta dokumentarni akreditiv in dokumentarni inkaso. 

Ne glede na to, katera metoda se uporablja, mora kitajski uvoznik zaprositi za devizni znesek za trgovinski posel od State Administration of Foreign Exchange (SAFE).
 


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni transport je najpomembnejši segment transportnega sektorja na Kitajskem, saj ustvari približno 50 % celotne vrednosti sektorja. Kitajska ima eno največjih cestnih omrežij na svetu, ki meri okoli 4,8 mio km, kar je največ za ZDA.

Pomorski transport ustvari približno 42 % prihodkov transportnega sektorja. 10 pristanišč na celinski Kitajski je vključenih med 30 najboljših kontejnerskih pristanišč na svetu. Pristanišče Šanghaj je daleč najbolj prometno na svetu.

Železniški transport je glavni način prevoza in najcenejša rešitev za tovor na dolge razdalje. Segment železniškega transporta ustvari približno 6 % prihodkov celotnega kitajskega transportnega sektorja. Na Kitajskem je trenutno 141.400 km železniških prog, od tega je 36.000 km hitrih prog. Kitajska namerava do konca leta 2035 imeti približno 200.000 km železniških tirov, od tega približno 70.000 km hitre železnice. 
Kitajska vlada je veliko vložila v kitajski železniški prometni sistem, ki je eden največjih in najučinkovitejših sistemov na svetu.

Kitajska ima trenutno 238 letališč za civilno letalstvo, vključno z letališčem v Pekingu, ki je 2. najprometnejše letališče na svetu.

 
Več:

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International


Posodobljeno avgust 2023.
 
Poglejte si tudi: