Nemčija

Prodaja v Nemčijo


Kako prodajati v Nemčijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Nemčiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave

Gospodarska politika vlade

Prednostne naloge vlade vključujejo:
  • obravnavanje vpliva visokih cen energije in inflacije na življenjske stroške
  • preusmeritev obrambne in varnostne politike
  • obvladovanje prehoda avtomobilskega sektorja na vozila z nižjimi emisijami
  • izgradnja industrijske suverenosti in povečanje odpornosti dobavnih verig
  • uvedba tehnologije 5G in napredek pri agendi industrije 4.0
  • neodvisnost energetskega sektorja  
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nemški potrošniki uživajo visok življenjski standard. Radi primerjajo cene in kupujejo v diskontnih prodajalnah. Cena je odločilen kriterij pri nakupu osnovnih izdelkov. Za trajnejše potrošne izdelke so pomembni kriteriji nakupne odločitve varnost, kakovost, prestiž in udobje. Pri profesionalnem blagu pa so osredotočeni predvsem na kakovost, zanesljivost, storitve dobavitelja in poprodajne storitve. 

Nemci radi kupujejo izdelke, ki so okolju prijazni, trajnostni, ekološki in povezani z zdravim načinom življenja. Radi kupujejo preko katalogov in preko spleta.
 
Nemški potrošniki so relativno odprti za izdelke mednarodnih podjetij. Včasih imajo prednost lokalni, nacionalni in evropski izdelki. Nemci so svojim blagovnim znamkam relativno zvesti, če so kakovostne. Približno 60 % prebivalstva je v tem primeru pripravljeno večkrat kupiti isto znamko.
 
 

Tržne poti, distribucija

Nemški maloprodajni trg je največji v EU. Za nemški maloprodajni trg živil je značilna konsolidacija, zasičenost trga, močna konkurenca in nizke cene. 
 
Potrošniki v zadnjih letih dajejo prednost manjšim formatom živil, zato vsi večji trgovci z živili vlagajo v posodobitev svojih obstoječih trgovin, da bi sledili temu novemu trendu. 

Prodaja v nemških hipermarketih se je v letu 2022 zmanjšala za -3 % na 36,9 mlrd EUR. Po napovedih naj bi se prodaja v tem segmentu do leta 2027 povečevala po 2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla 40,4 mlrd EUR. V segmentu hipermarketov je največji konkurent Kaufland Warenhandel GmbH & Co KG, ki je imel leta 2022 52 % tržni delež.
 
Prodaja v supermarketih se je leta 2022 zmanjšala za -2 % na 77,4 mlrd EUR. Po napovedih naj bi prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla 89,9 mlrd EUR.
Rewe Markt GmbH je vodilni konkurent v tem segmentu, s 47 % deležem v letu 2022.
 
Diskontne trgovine so v letu 2022 v Nemčiji beležile 2 % rast prodaje, ki je dosegla 86,8 mlrd EUR. Prodaja v diskontnih trgovinah naj bi po napovedih v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 99,6 mlrd EUR.
Lidl Stiftung & Co KG je vodilni konkurent med diskontnimi trgovci, s 27 % tržnim deležem v letu 2022.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Lidl Stiftung & Co. KG 57.568,90
EDEKA ZENTRALE Stiftung & Co. KG 37.921,13
Kaufland Stiftung & Co. KG  23.356,45
CECONOMY AG 20.943,26
Netto Marken-Discount Stiftung & Co. KG 17.491,26
Kaufland Warenhandel GmbH & Co. KG 14.252,16
Otto (GmbH & Co KG) 13.249,53

Spletna prodaja v Nemčiji

Vrednost spletne maloprodaje se je v Nemčiji v letu 2022 zmanjšala za -5 % na 87,9 mlrd EUR. Padec prodaje je posledica več dejavnikov, kot so upad zaupanja potrošnikov po ruski invaziji na Ukrajino, visoka inflacija in posledično znižanje realnega dohodka.
Potrošniki so postali vse bolj neodločni glede porabe in bolj ozaveščeni glede cen, s čimer se je še dodatno zmanjšala rast e-trgovine. Spletna prodaja pa je v letu 2022, kljub upadu, ostala precej nad ravnjo iz leta 2019.
 
Amazon EU Sàrl je vodilni konkurent na trgu, z 32 % tržnim deležem v letu 2022, glede na vrednost maloprodaje.
 
Po napovedih analitikov naj bi spletna prodaja v Nemčiji v prihodnjih 5 letih rasla po 7 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 124,7 mlrd EUR.
 
Najbolj priljubljeni izdelki, ki jih Nemci kupujejo na spletu, so oblačila, čevlji, hrana in pijača,  potrošna elektronika, knjige/filmi/igre in izdelki za zdravstveno nego.
 
Analitiki napovedujejo, da bodo igrače in izdelki naredi si sam (DIY), v prihodnjih letih igrali vedno bolj ključno vlogo. Potrošniki so cenovno najbolj občutljivi v segmentu oblačil in prehrane, medtem ko je prodaja luksuznih izdelkov najpogostejša pri pametnih telefonih in čevljih.
 

Največji spletni ponudniki v Nemčiji: 

  • amazon.de
  • otto.de
  • zalando.de
  • mediamarkt.de
  • lidl .de  
       
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Večina uvoznih transakcij nemških podjetij ima običajno 30/60/90- dnevni plačilni rok.
 
Elektronsko nakazilo sredstev je najbolj priljubljen plačilni mehanizem, ki je hkrati tudi
najhitrejši in najcenejši način za nakazilo sredstev.
 
Akreditiv se še vedno uporablja v nekaterih industrijskih sektorjih, vendar običajno pokriva le del celotnega uvoza.
 
Nemška podjetja uživajo razmeroma dober ugled zaradi svojih plačilnih praks in upravljanja kreditov. Vendar pa se tveganje neplačil razlikuje po regijah in panogah.  
 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

S približno 260 mlrd EUR prometa je transportno-logistični sektor eden največjih sektorjev nemškega gospodarstva. Vsako leto se po nemških cestah, železnicah in plovnih poteh prepelje 4,3 mlrd ton blaga.
 
Nemčija ima visoko razvito mrežo prometne infrastrukture. Železniško omrežje, ki je v državni lasti in ga upravlja Deutsche Bahn, je največje v Evropi in osrednje vozlišče za prevoz blaga po celini. 
 
Nemčija meji na 9 držav: Dansko, Poljsko, Češko, Švico, Avstrijo, Francijo, Belgijo, Luksemburg in Nizozemsko. V njej delujejo nekateri največji konkurenti v transportni in logistični industriji, na primer Deutsche Post in Deutsche Bahn.
 
Ker je država v središču EU, je idealna lokacija za logistična vozlišča in distribucijske centre.
Zaradi velikosti države in njene osrednje lege v Evropi, so nemške ceste še vedno na vrhu lestvice mednarodnega cestnega tovornega prometa po vsej Evropi. Cestni transport v Nemčiji predstavlja okoli 75 % celotnega transporta v državi. 


Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, MarketLine


Posodobljeno julij 2023.


Poglejte si tudi: