Nizozemska

Prodaja na Nizozemsko


Kako prodajati na Nizozemsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Nizozemskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade 

Koalicija, ki je svoj mandat začela decembra 2021, se je zavezala, da bo veliko vlagala v razogljičenje, energetski prehod ter zmanjšanje emisij dušika. Vendar je bilo od začetka vojne v Ukrajini del tega financiranja preusmerjenega v izdatke za obrambo in ukrepe za izravnavo vpliva inflacije. Z umirjanjem krize življenjskih stroškov EIU pričakuje večjo osredotočenost na začetne zaveze.
 
Reševanje, kako zmanjšati emisije dušika, je ena od vladnih prioritet, vendar bo težko doseči soglasje v koaliciji štirih strank ter s sindikati kmetov, saj ukrepi vključujejo zaprtje nekaterih kmetij. Pogovori o sklenitvi dogovora so propadli konec junija, ko je glavna lobistična organizacija kmetov, LTO, zapustila pogajanja.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Nizozemski potrošniki imajo visoko kupno moč. Kljub temu so zelo občutljivi na cene in akcijske ponudbe. Kakovost je prav tako pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi in potrošniki so za višjo kakovost pripravljeni plačati tudi višjo ceno. 

Dobre oglasne kampanje so pri prodaji na Nizozemskem zelo učinkovite. Nizozemski potrošniki imajo radi praktične, zdrave, okolju prijazne in trajnostne izdelke. Povečuje se tudi prodaja ekoloških izdelkov.
 
Potrošniki so odprti tako za domače kot za tuje izdelke. Raje imajo izdelke, ki jih že poznajo, kot pa nove izdelke in so bolj zvesti blagovnim znamkam. Programi zvestobe so zato lahko uspešno prodajno orodje.


Tržne poti, distribucija

Nizozemski maloprodajni trg je močno konsolidiran. Na njem delujejo številni hipermarketi, diskontne prodajalne in supermarketi.

Segment hipermarketov se je v letu 2022 povečal za 1 % in dosegel vrednost 2,5 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 7 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegel vrednost 3,4 mlrd EUR. 
V segmentu hipermarketov je največji konkurent družba Albert Heijn BV, ki je imela v letu 2022 79 % tržni delež.


Segment supermarketov se je v letu 2022 povečal za 1 % in dosegel vrednost 32,4 mlrd EUR. 
Segment supermarketov naj bi po ocenah analitikov v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji rasti (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegel vrednost 38,7 mlrd EUR. 
Tudi v segmentu hipermarketov ima največji, 39 % tržni delež, družba Albert Heijn BV.


Vrednost prodaje diskontnih trgovin se je na Nizozemskem v letu 2021 povečala za 12 % in dosegla 8,1 mlrd EUR. 
V tem segmentu je v prihodnjih 5 letih napovedana 5 % povprečna letna rast (oziroma 2 % rast ob predpostavki nespremenjenih cen). 
Glavni konkurent med diskontnimi ponudniki je Lidl Nederland GmbH, ki je imel v letu 2022 60 % tržni delež.


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Koninklijke Ahold Delhaize NV (Albert Heijn BV ) 91.372,47
Gall & Gall B.V. 70.558,27
SPAR International  40.439,73
Steinhoff International Holdings NV 9.941,51
Carrefour Nederland B.V. 2.658,09
Super de Boer NV 2.298,47
Deka Exploitatiemaatschappij B.V. 2.285,01
Aldi Deventer B.V. 544,72


 

Spletna prodaja na Nizozemskem


Vrednost spletne maloprodaje je na Nizozemskem v letu 2022 upadla za -5 % na 23,6 mlrd EUR.
 
Po napovedih analitikov naj bi se vrednost spletne maloprodaje v prihodnjih 5 letih povečevala po 5 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla 29,9n mlrd EUR.
 
Na Nizozemskem obstaja več velikih platform za e-trgovino: 
  • bol.com BV je vodilni spletni ponudnik na nizozemskem trgu. V letu 2022 je imel 19 % delež glede na maloprodajno vrednost. Leta 2018 je bil Bol.com prvi spletni trgovec na Nizozemskem, ki je presegel 1 mlrd EUR prihodkov.
  • Amazon je v začetku leta 2020 lansiral nizozemsko platformo (Amazon.nl) in hitro pridobiva tržni delež. 
  • Kitajsko podjetje Ochama (hčerinska družba JD.com) je na Nizozemskem januarja 2022 lansiralo robotizirane trgovine, ki služijo kot prevzemne točke za blago, naročeno prek spleta. 
Cena in hitrost dostave sta pomembna dejavnika za nizozemske potrošnike, ko se odločajo o spletnem nakupu. 
Različne dostavne službe na Nizozemskem ponujajo različne dostavne roke. Standardne dostavne službe zagotavljajo dostavo v roku 2 do 3 dni za domače dostave. Storitve hitre dostave zagotavljajo hitrejšo dostavo, a z doplačilom. Več operaterjev zagotavlja dostavo v istem dnevu doma ali dostavo v dogovorjenih terminih čez dan.
 
Hitrejša dostava in določeni roki dostave so med nizozemskimi spletnimi kupci vse bolj priljubljeni. Stranke pričakujejo informacije v realnem času med postopkom dostave. Pričakujejo tudi poceni ali brezplačne dostave in vračila.

Največji spletni ponudniki na Nizozemskem  

  • bol.com
  • Coolblue
  • Albert Heijn
  • Zalando
  • Wehkamp
  • ??Amazon  
  • Jumbo
  • Picnic
  • De Bijenkorf
  • HelloFresh


Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

Najpogostejši načini plačila za trgovsko in projektno financiranje so naslednji:
 
  • Odprti račun: izvoznik uvozniku pošlje račun in mu zaupa, da bo plačal po navodilih. To je najpogostejši način plačila na Nizozemskem 
  • Plačilo v roku 30, 60 ali 90 dni od datuma računa 
  • Dokumentarni inkaso 
  • Akreditiv  
  • Bančna garancija 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Nizozemsko zaradi njene osrednje geografske lege, ter visoko razvitega logističnega in distribucijskega sektorja, pogosto imenujejo vrata v Evropo.
 
Prometna infrastruktura na Nizozemskem velja za eno najboljših na svetu. 
  • Nizozemska je največja država pomorskega tovornega prometa v Evropi. Rotterdam, največje pristanišče v Evropi, pretovori več ton tovora kot 2. (Antwerpen) in 3. (Hamburg) največje pristanišče v Evropi skupaj. Pristanišče Amsterdam je 4. največje pristanišče v Evropi in je osredotočeno na razsuti tovor. Ladijski tovorni promet prepelje približno 30 % blaga, prepeljanega po celotni državi. Dolgoročni cilj nizozemske vlade je spodbujati ladijski promet po celinskih plovnih poteh in s tem zmanjšati promet na cestah. 
  • Nizozemska ima tudi moderno in obsežno cestno omrežje. Po Nizozemski poteka 139.124 km cest, od tega 3.654 km predstavljajo avtoceste.
  • Železniški tovorni promet je druga alternativa cestnemu prometu. Več kot 7.000 km tirnic povezuje mesta po vsej državi, pa tudi Belgijo in Nemčijo ter naprej s preostalo Evropo.
  • Glavno letališče na Nizozemskem, amsterdamsko letališče Schiphol, je 3. največje evropsko letališče po potniškem prometu in 4. največje po tovornem prometu. Ponuja dnevne direktne lete v destinacije po vsem svetu.
  

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • colist - poslovni imenik podjetij na Nizozemskem in v nekaterih drugih evropskih državah
  • Expat - poslovni imenik nizozemskih podjetij
  • yellowpages - nizozemske rumene strani
  • holland.areaconnect - nizozemske rumene strani
 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, MarketLine


Posodobljeno julij 2023.

Poglejte si tudi: