Združeni arabski emirati

Prodaja v Združene arabske emirate


Kako prodajati v Združene arabske emirate? 
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
 
 

Gospodarska politika vlade

Vladne politike na ravni zvezne države in emiratov so osredotočene na podporo diverzifikaciji gospodarstva ZAE ter na izgradnjo zasebnega sektorja, kot motorja gospodarske rasti in ustvarjanja delovnih mest.
 
ZAE ohranjajo proaktivno, a bolj spravljivo zunanjo politiko, gradijo vezi z Izraelom in glavnimi trgi v razvoju, podpirajo politične zaveznike in se zoperstavljajo domnevnim grožnjam islamistov, obenem pa si prizadevajo za zmanjšanje regionalnih napetosti, vključno z Iranom. 

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Pomembni faktorji pri nakupni odločitvi potrošnikov v ZAE so cena, kakovost, poprodajne storitve in stopnja inovativnosti v izdelku. 
 
Potrošniki v ZAE so občutljivi na svoje običaje in tradicijo, zato se priporoča arabska embalaža. Obnašanje potrošnikov je v veliki meri odvisno od stopnje dohodka. 

Potrošniki v ZAE so večinoma mlada populacija z zelo visokim življenjskim standardom. Odprti so za nove tehnologije in izdelke. Zanima jih najsodobnejša oprema, predvsem na področju mobilne telefonije in informacijske tehnologije. Pomembne so jim luksuzne blagovne znamke. Oglaševanje ni toliko pomembno kot prejšnje nakupovalne izkušnje in informiranje o izdelkih.

 

Tržne poti, distribucija

V ZAE je možnih več načinov prodaje. Najmanj razširjena je neposredna prodaja, najpogostejši način pa je trženje izdelkov prek lokalnih trgovskih agentov. Mnoga podjetja si najdejo po enega distributerja ali trgovskega zastopnika v vsakem emiratu. Za živilske izdelke je priporočljivo poiskati specializirane distributerje. Hitro se širi tudi franšizna prodaja.

Trgovina na debelo in drobno prispevata več kot 10 % k BDP ZAE.
 
V sektorju maloprodaje imajo supermarketi največji tržni delež prodaje. Glavne trgovske verige v tem segmentu so Carrefour, EMKE (Lulu) Group, Nesto Group in Spinneys.
 
Druge sorazmerno manjše verige supermarketov in trgovskih verig vključujejo Al Maya Supermarkets, Centrepoint Stores, Choithram Supermarkets, K.M. Supermarketi Trading, Safeer in West Zone.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
International Holdings Limited 10.442,67
Lulu Centre - Sole Proprietorship L.L.C. 6.281,90
Lulu Hypermarket (L.L.C.) 1.483,34
Thomsun Supermarket L L C 549,61
Majid Al Futtaim Hypermarkets L.L.C 528,00
Mina Centre 231,71
Lulu Express Fresh Market - Sole Proprietorship L.L.C. 216,37

 

Spletna prodaja v Združenih arabskih emiratih


Spletna prodaja ima na trgu ZAE velik potencial, saj ima skoraj 100 % prebivalstva dostop do interneta in mobilnega telefona.
 
Leta 2017 je Amazon.com prevzel Souq.com, največjega lokalnega spletnega ponudnika, s čimer je globalnemu operaterju zagotovil velik delež prodaje v ZAE.

Tradicionalni trgovci na drobno se hitro prilagajajo novim trendom in strankam zagotavljajo dodatno spletno maloprodajno platformo za povečanje njihovih prihodkov. Na primer, Carrefour in Lulu Group, dva največja trgovca na drobno na Bližnjem vzhodu, sta lansirala spletne nakupovalne portale v ZAE.
 
Jezik in lokalizacija sta pomembna dejavnika, ki ju je treba upoštevati pri vstopu na trg e-trgovine ZAE. Številne luksuzne blagovne znamke so že odprle strani v arabskem jeziku, da bi pritegnile lokalne stranke, ki so se zaradi jezikovnih ovir izogibale e-nakupovanju.
 
Spletna prodaja v Združenih arabskih emiratih naj bi po napovedih ecommerce DB v letu 2023 zrasla za 2,7 % in dosegla vrednost 9,7 mlrd EUR.
 
V obdobju 2023-2027 naj bi se spletna prodaja povečevala po 7,7 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 13 mlrd EUR.
  
Moda je največji segment in predstavlja 34 % prihodkov e-trgovine v ZAE. Sledijo elektronika in mediji z 21,3 %, igrače ter DIY izdelki s 16,6 %, hrana in osebna nega s 14,8 % ter pohištvo in naprave s preostalimi 13,3 %.
 

Največje spletne trgovine v ZAE po prihodkih

  • amazon.ae           
  • namshi.com              
  • carrefouruae.com           
  • apple.com
  • noon.com 
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj običajna metoda plačevanja v ZAE je ček z zamikom plačila (the post-dated cheque). Nepreklicni akreditiv (l/c) se prav tako uporablja, a manj pogosto, saj takšna oblika plačila lahko predstavlja nekonkurenčnost v primerjavi z ostalimi ponudniki, ki so pripravljeni poslovati na odprt način.

Obstaja možnosti zamude plačil, ki so lahko tudi večmesečne, včasih pa se zgodi, da se z umikom iz države določeno podjetje tudi izogne plačilu.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Trg transporta in logistike v ZAE vztrajno raste, predvsem zaradi hitre rasti e-trgovine v regiji in naraščajoče mednarodne trgovine.
 
Logistični in transportni trg v ZAE je konkurenčen in razdrobljen, pri čemer številni mednarodni in lokalni konkurenti aktivno tekmujejo za tržni delež. Glede na to, da se splošna logistična infrastruktura v državi hitro razvija, se bo konkurenca v panogi še okrepila. V prihodnje se na trgu obeta konsolidacija ali širitev regionalnih podjetij.
 
Pomorski promet je najpomembnejši za prevoz blaga v ZAE. 90 % tovora, ki prihaja v Emirate, prispe preko morja, večji del pa se prevaža v ladijskih zabojnikih.

Dubajsko pristanišče Jebel Ali je najpomembnejše oceansko tovorno pristanišče v ZAE in eno največjih umetnih pristanišč na svetu.

Zračni in kopenski tovorni promet sta v ZAE manj pomembna.


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave

 

Druge koristne povezave: