Španija

Prodaja v Španijo


Kako prodajati v Španijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Španiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Kratkoročne prednostne naloge vlade so reševanje sedanje krize življenjskih stroškov, koriščenje sredstev iz sklada EU za okrevanje in izvajanje reform, ki so potrebne za pridobitev sredstev. 

Vlada je od septembra 2021 namenila približno 40 mlrd EUR alki 3,3 % BDP, za zaščito gospodinjstev in podjetij pred naraščajočimi stroški energije.

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Cena je pomemben dejavnik pri nakupni odločitvi. Španski kupci običajno niso zvesti eni blagovni znamki, zelo hitro se razvijajo tudi trgovske blagovne znamke. 
 
Druga ključna dejavnika nakupne odločitve sta še plačilni sistem in učinkovita poprodajna storitev.
 
Zaradi visoke brezposelnosti med mladimi in počasne gospodarske rasti se potrošniki vedno bolj obračajo na diskontne prodajalne in poceni izdelke. Potrošniki so bolj konservativni in dajejo prednost španskim izdelkom, medtem ko so mladi novim izdelkom bolj naklonjeni. 

V Španiji se razvija odgovorna potrošnjaTrg z rabljenimi izdelki je v Španiji precejšen, razvijajo se tudi spletne platforme za sodelovalno gospodarstvo. 

 

Tržne poti, distribucija

Velika populacija v španskih mestih predstavlja velik potencial za trgovino na drobno, zlasti v Madridu in Barceloni, hitro pa se razvijajo tudi druge regionalne lokacije. Lokalni maloprodajni trgi imajo na voljo dobro logistično infrastrukturo in številne distribucijske centre po vsej državi.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2022 povečala za 4 % in dosegla 13,4 mlrd EUR. Centros Comerciales Carrefour SA je največji konkurent v segmentu, z 51 % tržnim deležem v letu 2022. 
V prihodnjih 5 letih naj bi po napovedih prodaja v hipermarketih rasla po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla 16,1 mlrd EUR.

Segment supermarketov je v letu 2022 beležil 3 % rast prodaje, ki je znašala 65,7 mlrd EUR.
Mercadona SA je največji konkurent v segmentu, z 38 % tržnim deležem v letu 2022. 
 
Prodaja v supermarketih naj bi v prihodnjih 5 letih rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter leta 2026 dosegla vrednost 72,7 mlrd EUR.

Diskontni trgovci so v letu 2022 beležili 5 % rast prodaje, ki je dosegla 9,7 mlrd EUR. Največji diskontni trgovec v Španiji je Lidl Supermercados SAU, ki je imel v letu 2022 57 % tržni delež. 
Po napovedih se bo prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla vrednost 11,7 mlrd EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Mercadona Sa 28.080,10
Centros Comerciales Carrefour Sa 9.199,91
Distribuidora Internacional De Alimentacion SA 6.853,48
Eroski SCL 5.909,18
Lidl Supermercados Sau  5.719,05
Alcampo Sau 3.982,95
Consum S Coop V 3.675,84
 
 

Spletna prodaja v Španiji

Več kot 2/3 Špancev že kupuje prek spleta. Največjo rast je spletna prodaja doživela med pandemijo, ko se je vrednost prodaja samo v letu 2020 povečala za več kot polovico. Stopnje rasti so se v letih 2021 in 2022 upočasnile, a se je rast nadaljevala kljub vsemu nadaljevala.
 
Španija je ena izmed evropskih držav z najvišjim odstotkom prebivalstva, ki raje kupuje osebno. Eden od razlogov je zaskrbljenost glede varnosti spletnih plačil in zasebnosti. Druga pa je želja po ogledu in dotiku izdelkov. Ti pomisleki so ključni pri pomenu večkanalnih strategij v Španiji, saj lahko potrošniki naročajo prek spleta in komunicirajo z ljudmi v fizični trgovini. 
 
Vrednost spletne maloprodaje se je v Španiji v letu 2022 povečala za 8 % na 25,4 mlrd EUR.

Po napovedih analitikov naj bi spletna maloprodaja v Španiji v prihodnjih 5 letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji ter v letu 2023 dosegla vrednost 39,2 mlrd EUR.
 
Španija je po prihodkih eden največjih evropskih spletnih trgov za segmente mode, elektronike in medijev. Španska modna industrija ima 3. največji spletni tržni delež v Evropi. Na 1. mestu je Nemčija, na 2. mestu pa Združeno kraljestvo.

Amazon je vodilni konkurent na španskem trgu spletne prodaje in je imel leta 2022 18 % tržni delež.
 

Največji spletni ponudniki v Španiji

  •     Amazon.com Inc
  •     El Corte Inglés SA  
  •     Alibaba 
  •     Inditex, Industria de Diseño Textil SA 
  •     Mercadona SA       
  •     Pc Componentes y Multimedia

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj uveljavljena oblika plačevanja pri uvozu izdelkov v Španijo je nepreklicni dokumentarni akreditiv, a se lahko partnerja dogovorita tudi o drugih oblikah plačil, če je bilo prej že vzpostavljeno sodelovanje med izvoznikom in uvoznikom, oziroma distributerjem.

Plačilni roki so običajno 30, 60 ali 90 dnevni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci na drobno, imajo pogosto daljše plačilne roke, tudi do šest mesecev. Vlada lahko odloži številna plačila, kar je odvisno od posameznih področij. Plačila lahko odloži tudi na eno leto.

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Segment cestnega transporta v Španiji predstavlja več kot 90 % celotnega transportnega sektorja.

Železniški transport predstavlja le 5 % celotnega sektorja. Železniški transport je počasen in ni preveč zanesljiv, železniško omrežje pa je slabo vzdrževano. Železniški transport se uporablja predvsem za prevoz izdelkov iz železa in jekla in rudarskih proizvodov. V zadnjih letih se širi kombinirani prevoz blaga, zlasti kombinirani cestni in železniški transport.

Španija je 2. država v Evropi po obsegu pretovora po morju. Tovorni promet v španskih pristaniščih letno presega 500 mio ton. Algeciras je največje pristanišče v Španiji, 3. največje v Sredozemlju in 9. največje pristanišče v Evropi glede na obseg prepeljanega tovora. Skozenj se letno prepelje okoli 70 mio ton tovora. Pristanišče Valencia je 2. najbolj prometno pristanišče v Španiji, pristanišče Barcelona pa 3. največje pristanišče v Španiji in ima pomembno vlogo pri ladijskem prevozu tovora.

Za letalski tovorni promet sta najpomembnejši letališči v Madridu in v Barceloni.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, MarketResearch, Euromonitor International


Posodobljeno julij 2023.


 
Poglejte si tudi: