Švedska

Prodaja na Švedsko


Kako prodajati na Švedsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Švedskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Sedanja vlada si je začrtala 4 področja, na katera se bo osredotočala v času svojega mandata:
 
  • boj proti hudemu kriminalu
  • priprave na novo recesijo
  • doseganje podnebnih ciljev in ponovna vzpostavitev razumnih cen energije za švedske državljane
  • popeljati Švedsko v Nato.

Prednostna naloga vlade je tudi ustvarjanje delovnih mest, pri tem pa znižati prispevke za socialno varnost.
 
Zaradi pritiskov SD nova vlada zaostruje tudi svojo politiko do priseljevanja. 

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Odločilni dejavnik pri nakupu švedskih potrošnikov je cena. Velikokrat si potrošniki pridobijo informacije že pred nakupom, zlasti pri nakupu trajnega potrošnega blaga. Drugi pomembni dejavniki pri nakupni odločitvi so ustrezno razmerje med kakovostjo in ceno, znanje in izkušnje prodajalca ter poprodajne storitve.
 
Švedski potrošniki so vedno manj zvesti blagovnim znamkam in trgovinam. V povprečju imajo višji življenjski standard in višjo kupno moč kot večina drugih evropskih potrošnikov in imajo pri nakupu zelo visoka pričakovanja. Švedski potrošniki porabljajo vedno več.
 
Švedski potrošniki povprašujejo po svežih in okolju ter zdravju prijaznih izdelkih. Poraba ekoloških izdelkov hitro narašča. Trg rabljene opreme raste, tako na spletu kot tudi v trgovinah, saj potrošnike vse bolj privlači krožno gospodarstvo in koristi za okolje. 

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg na Švedskem je zelo konsolidiran. V njem prevladuje nekaj velikih trgovskih verig, obstaja pa tudi veliko število specializiranih trgovcev, ki ponujajo različne vrhunske izdelke.
 
Prodaja v hipermarketih se je v letu 2022 povečala za 3 % in dosegla 89 mlrd SEK ali približno 8,3 mlrd EUR.
ICA Sverige AB je glavni konkurent v segmentu, z 48 % tržnim deležem v letu 2022.
 
Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla vrednost 105 mlrd SEK ali 9,9 mlrd EUR.

Supermarketi so v letu 2022 beležili 3 % rast prodaje, ki je dosegla 137 mlrd SEK ali približno 12,9 mlrd EUR.
Družba ICA Sverige AB je največji konkurent tudi v tem segmentu, njen tržni delež pa je v letu 2022 znašal 50 %.
 
Po napovedih bo prodaja v supermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla 155 mlrd SEK ali 14,6 mlrd EUR.
 
Diskontni trgovci so v letu 2022 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 14,5 mlrd SEK ali 1,36 mlrd EUR.
Lidl Sverige KB je največji konkurent na trgu, s 96 % tržnim deležem v letu 2022. 

V prihodnjih 5 letih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla 16,9 mlrd SEK ali 1,58 mlrd EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
ICA Gruppen AB 12.813,54
Axfood AB 6.909,66
Willy:s Ab 3.580,31
Coop Butiker & Stormarknader Ab 1.945,51
City Gross Sverige Ab  1.120,29
Coop Väst Ab  991,49
Hemköpskedjan Ab  681,75
 
 

Spletna prodaja na Švedskem

Spletna maloprodaja je na Švedskem v letu 2022 upadla za -8 % in dosegla vrednost 111 mlrd SEK ali približno 10,44 mlrd EUR.
 
Upad prodaje je bil v veliki meri odvisen od konca omejitvenih ukrepov, ko so se lokalni potrošniki ponovno vrnili v fizične trgovine.
Upad je bil še posebej opazen v spletni prodaji živil. Veliko potrošnikov je raje izbralo nakup svežih pridelkov in drugih osnovnih dobrin v fizičnih trgovinah, veliko pa se jih je po pandemiji obrnilo tudi na gostinsko ponudbo.
Upad prodaje je prav tako posledica slabših gospodarskih obetov, zaradi česar je veliko potrošnikov zmanjšalo izdatke za nebistvene nakupe.
 
Rast spletne prodaje so v letu 2022 beležili izdelki za dom in vrt, izdelki za nego hišnih ljubljenčkov, dostava hrane na dom, ter izdelki za zdravje in lepoto.
Naraščajoče povpraševanje beležijo predvsem spletne lekarne.
 
Po napovedih analitikov naj bi se spletna prodaja na Švedskem v prihodnjih 5 letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 137 mlrd SEK ali približno 12,9 mlrd EUR.
 
ICA Sverige AB je vodilni spletni ponudnik na trgu, s 7 % tržnim deležem glede na maloprodajno vrednost.
 

Največji spletni ponudniki na Švedskem 

  • ICA Sverige AB  
  • Netonnet (Waldir AB)
  • Apotea AB   
  • Elgiganten AB    
  • Zalando SE   
  • H&M
  • ContexLogic Inc 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Švedski plačilni in bančni sistem je visoko avtomatiziran in zelo napreden.

Običajni plačilni pogoji so 30-90 dni po dostavi.

Najpogostejši način mednarodnega plačila je elektronsko bančno nakazilo. Druge običajne plačilne metode so še dokumentarni inkaso, akreditiv in plačilno jamstvo.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika


Švedska ima sodobno infrastrukturo in vsi načini prevoza so zelo zanesljivi, učinkoviti in na splošno pravočasni.
 
Cestni tovorni promet na Švedskem ustvari približno 80 % prihodkov v celotnem transportnem sektorju. Sledijo mu pomorski transport s 13 %, železniški s 6 %, ter letalski z 1 %.
 
Pomorski promet je za Švedsko, ki ima 2.700 km obale in številne otoke, ključnega pomena.

Najpomembnejša švedska pristanišča so: 
Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International


Posodobljeno avgust 2023.
 


Poglejte si tudi: