EU je sprostila omejitve emisij CO2 za avtomobilsko industrijo
EU je 8. maja sprostila omejitve emisij CO2 za avtomobilsko industrijo
Evropski parlament je 8. maja potrdil omilitev ukrepov za proizvajalce avtomobilov glede izpustov ogljikovega dioksida (CO2).Evropski poslanci so s 458 glasovi za, 101 proti in 14 vzdržanimi podprli predlog Komisije za podporo evropskemu avtomobilskemu sektorju.
Avtomobilski proizvajalci imajo sedaj več časa za prilagajanje, poleg tega pa lahko ta ukrep, po nedavnih izračunih industrije, evropskim proizvajalcem avtomobilov prepreči plačilo okoli 15 mlrd EUR kazni. Kazni bi namreč temeljile na nezadostni prodaji v segmentu električnih vozil, kjer evropski proizvajalci močno zaostajajo za kitajskimi in ameriškimi konkurenti.
Kot odgovor na lobiranje evropske avtomobilske industrije je Evropska komisija predlagala, da se proizvajalcem avtomobilov omogoči izpolnitev ciljev na podlagi njihovih povprečnih emisij v obdobju 2025–2027 in ne samo letos.

Evropski avtomobilski sektor je pod velikim pritiskom
Avtomobilski sektor, ki je še posebej ključen za nemško gospodarstvo, je pod velikim pritiskom.- Proizvajalci se vse bolj soočajo s konkurenco avtomobilskih proizvajalcev na Kitajskem in v ZDA, ki so hitreje prešla na e-mobilnost.
- Poleg tega so proizvajalci avtomobilov trenutno močno prizadeti zaradi trgovinskega konflikta z ZDA. 25 % carine na avtomobile in avtomobilske dele, ki jih je uvedel ameriški predsednik Donald Trump, so začele veljati v začetku aprila. ZDA so ena najpomembnejših trgovinskih partneric nemške avtomobilske industrije. Po podatkih Zveznega statističnega urada so ZDA uvozile več nemških avtomobilov kot katera koli druga država. ZDA so lani predstavljaje 13,1 % nemškega avtomobilskega izvoza. V letu 2024 je bil skoraj vsak 3. Porsche in vsak 6. BMW prodan v ZDA.
- Razmere pa o napete tudi na nemškem avtomobilskem trgu. Po podatkih Zveznega organa za motorni promet je bilo lani v Nemčiji registriranih skupno približno 2,8 mio novih avtomobilov, kar je -1 % manj kot leto prej in približno četrtino manj kot leta 2019.
Podpora in kritike novim ukrepom
Evropsko združenje avtomobilske industrije ACEA ocenjuje omilitev ukrepov kot pomemben korak ter vidi potrebo še po nadaljnjih ukrepih glede na globalne izzive in trenutno počasno povpraševanje po električnih avtomobilih. Kot primere navajajo širitev polnilne infrastrukture, cene električne energije, dobavo polprevodnikov in proizvodnjo baterij.Največja politična skupina v evropskem parlamentu, konservativna EPP, je pozdravila glasovanje in ga označila kot prvi korak k okrepitvi evropskega avtomobilskega trga.
Spremembo je podprl tudi češki minister za industrijo in trgovino Lukáš Vlček. Češka industrija je po njegovem mnenju to spremembo potrebovala, saj je pridobila čas za potrebne naložbe in zaščito konkurenčnosti avtomobilske industrije.
Po drugi strani pa se številni kritiki iz stranke Zelenih bojijo, da bo zeleni dogovor zdaj popolnoma razveljavljen.
Nenehno oklevanje in odložitev strogih emisijskih ciljev je po njihovem mnenju vzrok za slabo situacijo, v kateri se je znašla evropska avtomobilska industrija, ki so jo v segmentu električnih avtomobilov že zdavnaj prehiteli kitajski konkurenti.
Poleg tega takšni ukrepi tudi spodkopavajo zeleni dogovor, velikanski sveženj EU za zaščito podnebja, s katerim želi celina do leta 2050 postati podnebno nevtralna.
Bojijo se, da se bodo spremenili oziroma omilili tudi cilji glede prenehanja prodaje motorjev z notranjim zgorevanjem, ki zdaj določa, da se od leta 2035 naprej lahko na novo registrirajo le avtomobili brez emisij.
Viri:
- Factiva
- CE NoticiasFinancieras
- Saarbrücker Zeitung
- Agence France Presse
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije
Ameriške carine na uvoz avtomobilov pretresajo avtomobilsko industrijo
Napovedi za globalni avtomobilski trg za leto 2025
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.