Bolgarski trg sladoledov in zamrznjenih desertov bo v letu 2018 po napovedih dosegel 83,9 mio EUR, kar je 6 % več kot lani

8. avgust 2018
Trg sladoledov in zamrznjenih desertov v Bolgariji v letu 2018 beleži dinamično rast. Trg bo po napovedih v letošnjem letu dosegel vrednost 83,9 mio EUR, kar je 6 % več kot lani. Analitiki napovedujejo, da se bo bolgarski trg sladoledov in zamrznjenih desertov v prihodnjih petih letih povečeval po 3 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2023 dosegel vrednost 96,7 mio EUR. Ključni dejavniki, ki vplivajo na rast trga, so želje potrošnikov po preizkušanju novih okusov in občutek razvajanja. Najvišjo, 6 % rast prodaje dosegajo sladoledi, ki jih potrošniki kupujejo impulzivno. Povprečna cena na enoto sladoleda se je v Bolgariji v letu 2018 povečala za 2 %.

Največji konkurent na bolgarskem trgu sladoledov in zamrznjenih desertov je podjetje Nestlé Ice Cream Bulgaria AD, ki ima v letu 2018 55 % tržni delež v maloprodaji. Drugi največji konkurent na trgu je Unilever. Oba proizvajalca v letu 2018 beležita najvišje rasti prihodkov in ponujata kupcem zelo široko paleto izdelkov. Nestlé še naprej širi paleto različnih okusov za svojo blagovno znamko Boss. V letih 2017 in 2018 se je osredotočal na promocijo Boss Zabayone (okus čokolade in ruma), Boss Caramel in Brownie. Unilever pa se osredotoča na promocijo svoje blagovne znamke Cornetto. Leta 2017 je podjetje za promocijo angažiralo bolgarskega zvezdnika Emila Conrada, ki je še posebej priljubljen med najstniki. Ker sladoled velja za užitek, tudi bolgarski trg sledi svetovnim trendom, saj potrošniki iščejo večjo raznovrstnost okusov in sestavin, kar je tudi v središču promocijskih kampanj.

Poleg največjih konkurentov Unilever in Nestle na bolgarskem trgu sladoledov in zamrznjenih desertov delujejo še: Alaska OOD, Anelbo OOD, Billa Bulgaria EOOD, Corte Dilletto Ltd, Fenix OOD, Izida OOD, Karil i Tania OOD, Lidl Bulgaria EOOD & Co KD, Mars Inc Bulgaria EOOD, Metro Cash & Carry Bulgaria EOOD, Mondelez Bulgaria AD, Mr Sweet OOD, Magnum (Froneri Ltd), Sander-2000 EOOD, Sladoledena Fabrika OOD in Sofstok Ltd OOD.          
 
Za primerjavo, slovenski trg sladoledov in zamrznjenih izdelkov v letu 2018 stagnira glede na obseg prodaje, vrednostno pa naj bi se trg v primerjavi z lanskim letom povečal za 5 % na 53 mio EUR. Po napovedih analitikov bo trg v prihodnjih petih letih rasel po 3 % skupni letni stoipnji rasti (CAGR) in v letu 2023 dosegel vrednost 60 mio EUR. Največji konkurent na trgu v letu 2018 je LEDO, ki ima 20 % tržni delež v maloprodaji. Na drugem mestu po prodaji so Ljubljanske mlekarne v lasti francoske Groupe Lactalis, na tretjem pa je Unilever.
 
Vir: Euromonitor
 
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije