Brazilski sektor pijač spodbuja rast trga umetnih sladil v Latinski Ameriki

5. december 2018

Trg umetnih sladil v Latinski Ameriki hitro raste in se bo po napovedih analitikov v prihodnjih letih še povečeval, predvsem zaradi povpraševanja potrošnikov po nizko kaloričnih izdelkih in donosne rasti brazilskega trga pijač. V letu 2017 je trg umetnih sladil v Latinski Ameriki dosegel vrednost 154,3 mio EUR in postal četrti največji trg umetnih sladil na svetu. Globalni trg umetnih sladil pa je v letu 2017 ustvaril 1,6 mlrd EUR.

Naraščajoča debelost, prekomerna telesna teža in sladkorna bolezen vse več prebivalcev Latinske Amerike spodbujajo k uživanju nizko kalorične hrane in pijač, kar povečuje povpraševanje tudi po umetnih sladilih. Analitiki napovedujejo, da bo trg umetnih sladil v Latinski Ameriki do leta 2027 rasel po 3,6 % skupni letni stopnji rasti (CAGR). Največji segment uporabe umetnih sladil so pijače, sledi pa segment pekovskih izdelkov in slaščic.

Največji trg pijač v Latinski Ameriki je Brazilija, ki s hitro rastjo v tem segmentu ustvarja priložnost za rast trga umetnih sladil. Brazilija v sektorju pijač ustvarja trgovinski presežek, kar se pozitivno odraža na trgu umetnih sladil v državi, hkrati pa predstavlja pomemben prispevek tudi k rasti tega segmenta v Latinski Ameriki. Brazilski sektor brezalkoholnih pijač bo po napovedih v letu 2018 ustvaril 15,6 mlrd EUR prihodkov. Po napovedih analitikov naj bi v obdobju 2018-2021 rasel po 3,4 % skupni letni stopnji rasti (CAGR). Povprečna poraba brezalkoholnih pijač na prebivalca v Braziliji v letu 2018 znaša 95 litrov.

Največjo rast na trgu umetnih sladil v Latinski Ameriki dosega umetno sladilo Aspartam, ki naj bi do konca leta 2018 ustvaril vrednost 510 mio EUR. Sladilo ne vsebuje ogljikovih hidratov in nima vpliva na raven glukoze v krvi. Latinska Amerika je pomemben svetovni proizvajalec stevije, ki je naravna alternativa in bi lahko na dolgi rok najbolj ogrozila rast trga umetnih sladil v regiji. A so trenutno umetna sladila, zaradi nizkih stroškov skupaj s koristmi za zdravje, še vedno prva izbira.

Vir: WRBM Global Food

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije