EU namerava zaračunati 3 % prometni davek ameriškim tehnološkim velikanom, kot so Uber, Amazon, Google, Facebook in Airbnb

sreda, 21. marec 2018

EU si prizadeva, da bi velikim internetnim tehnološkim družbam v ZDA zaračunala 3 % prometni davek. Evropska komisija je že pripravila predlog, ki bi ga lahko sprejeli že konec marca 2018.

Za uvedbo davka bo potrebna še podpora vlad in zakonodajalcev držav članic EU, če pa bi začel veljati, bi bil za začetek omejen le na velika podjetja z letnimi globalnimi prihodki okoli 752 mio EUR ter obdavčljivimi prihodki nad 50 mio EUR znotraj EU.

EU želi, da se s tem novim davkom obdavčijo storitve, kot je digitalno oglaševanje, kjer sta vodilna na trgu Google in Facebook. Airbnb in Uber bi obdavčili zaradi ponudbe spletnega posredovanja, prav tako bi s 3 % davkom obdavčili Amazon in druga digitalna tržna mesta. A davek ne bi prizadel storitev, kot jih ponuja na primer ponudnik internetne televizije Netflix.

Kje se bo plačeval novi davek bo predvidoma odvisno od tega, kje se nahajajo digitalni uporabniki. Če na primer živijo v različnih državah EU, se bo davek delil v skladu z nekakšnim predhodnim dogovorom. Torej bodo prihodki od davka na digitalno oglaševanje dodeljeni državam glede na število oglasov ponudnika v tej državi.

EU očita velikim internetnim tehnološkim podjetjem, da plačujejo premalo davka in se izogibajo plačilu le tega s tem, ko trdijo, da se glavnina prodaje in dobička ustvari v državah z nizkimi davki, kot sta Irska in Luksemburg. Velika tehnološka podjetja pa si želijo več dialoga glede reševanja čezmejnih davčnih politik.

Obstaja možnost, da bi ameriška podjetja lahko izravnala višji davek v EU z nižjimi davčnimi olajšavami ameriških organov za čezmorske dobičke, kar je ukrep, uveden v nedavnih davčnih reformah predsednika Donalda Trumpa.

Vir: Incisive Media Ltd.

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT