Mendoza je prva provinca v Argentini, ki je dovolila prisotnost storitev Uber

sreda, 22. avgust 2018
Julija 2018 je Mendoza postala prva argentinska provinca, ki je dovolila prisotnost prevoznih storitev Uber. Deželni senat je glasoval za sprejetje novega zakona o prometu (Ley de Movilidad), ki prvič v Argentini podeljuje pravico do takih storitev, a v skladu s posebnimi predpisi. Ti predpisi bodo od voznikov Uber zahtevali, da pridobijo posebno dovoljenje, ki velja za posameznike in ne za podjetja. Vsak voznik bo lahko dobil samo eno dovoljenje. Podjetja, ki ponujajo takšne storitve, bodo morala plačevati poseben davek, ki ga bo letno določila davčna uprava Mendoze. Podjetje Uber, ki v Mendozi nima registriranega pravnega subjekta, bo obdavčeno v višini 1 % od cene vsake vožnje. Predvideno je, da bodo oblasti izdale predpise za uveljavitev zakona do konca avgusta, kar pomeni, da bi lahko Uber in drugi ponudniki začeli obratovati že letos septembra.

Nova zakonodaja je povzročila veliko navdušenja med prebivalci v Mendozi, ki vidijo prihod aplikacije kot potencialno možnost za novo zaposlitev in cenovno bolj dostopno možnost prevoza. V samo 10 dnevih se je v aplikacijo prijavilo več kot 8.000 uporabnikov, vsak dan pa se v aplikacijo prijavi 300 novih uporabnikov. Kljub navdušenju lokalnega prebivalstva pa novi predpisi od prosilcev zahtevajo, da izpolnjujejo vrsto zahtev, čeprav manj strogih od postopka za pridobitev formalne licence za taksi.

Leta 2016 je Uber prišel v Buenos Aires in v le 36 urah se je prijavilo kar 12.000 uporabnikov. Vendar pa so vozniki taksijev močno nasprotovali uvedbi storitve, zaradi nelojalne konkurence glede na minimalne predpise o Uber poslovanju. Uber ni imel nobenih varnostnih zahtev za potnike, prav tako voznikom ni bilo potrebno opravljati profesionalnih preizkusov. Družbo so prav tako kritizirali zaradi neplačevanja davkov. Leta 2016 je sodišče v Buenos Airesu presodilo, da Uber krši lokalne standarde prevoza in delovne sile, zato je družba morala prenehati z delovanjem, internetni ponudniki pa so morali blokirati aplikacijo. Kljub temu je Uber še vedno prisoten v argentinski prestolnici. Družba trdi, da pomanjkanje predpisov o takšnih storitvah ne pomeni, da je storitev v Argentini prepovedana. Uber tudi trdi, da se drži nacionalne zakonodaje in plačuje davke.

Zelena luč za Uber v Mendozi je pozitiven korak k temu, da se družba spoprime z jasnejšimi predpisi. Drugod po svetu je Uber še vedno vpleten v številne pravne postopke, kar skupaj s številnimi notranjimi škandali poslabšuje njegovo javno podobo. V Barceloni, Madridu in drugih večjih španskih mestih je v zadnjem času prišlo do več stavk taksistov. Pritožujejo se zaradi nelojalne konkurence s strani podjetij, kot sta Uber in Cabify, ter zahtevajo sprejetje novega zakona, po katerem bi voznikom Uber odobrili manj licenc (le eno za vsakih 30 licenc za taksi). Tudi v Kolumbiji, kjer družba Uber deluje brez zakonske ureditve že od leta 2013, je bilo proti aplikaciji izvedenih več protestov, zlasti v Bogoti oktobra 2017, ko je več sto taksijev blokiralo ključne ceste po mestu. Ne glede na to, Uber aplikacija še vedno deluje v najmanj 19 kolumbijskih mestih.
 
Vir: Argentina Reports
 
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta