Nova Applova ponudba za izobraževalni trg

sreda, 11. april 2018

Korporacija Apple je marca 2018 predstavila novo programsko opremo za iPad, namenjeno izobraževalnemu trgu v ZDA. Cene njihovih tabličnih računalnikov ostajajo nespremenjene, kljub temu, da usiha njihova popularnost in se je povpraševanje v šolah po njih znižalo za skoraj tretjino.

Apple želi ponovno prevzeti prevlado na ameriškem izobraževalnem trgu, kjer trenutno na poceni prenosnih računalnikih največ uporabljajo programsko opremo podjetij Alphabet, Google in Microsoft. Applov novi iPad sedaj ponuja novo, relativno poceni storitev. Novi iPad ima močnejši računalniški čip in novo obsežno brezplačno programsko opremo za učitelje, s pomočjo katere lahko upravljajo študentsko in šolsko delo. Cena za študente ostaja nespremenjena. Začetna cena brez tipkovnice znaša 251 EUR za študente in 276 EUR za splošno javnost. Za primerjavo, nekateri modeli Windows in Google Chrome so na voljo že za manj kot 168 EUR.

Delnice Appla so se po uvedbi nove storitve na trg znižale za 1,4 % na 170,3 EUR. Nekateri analitiki so verjeli, da bi Apple lahko znižal cene, vendar ima Apple svojo strategijo, s katero želi vključiti v napravo več funkcij za isto ceno.

Kljub novi programski opremi se Apple sooča s močno konkurenco na izobraževalnem trgu glede na priljubljenost Googlovih in Microsoftovih programov. Apple je imel v tretjem četrtletju 2017 le 17 % tržni delež na ameriškem izobraževalnem trgu (med največjimi 12 podjetji v ZDA). Google Chrome je imel 60 %, Windows pa 22 % tržni delež.

Googlov G Suite je spodbudil prodajo Chromebooka, saj je zelo enostaven za uporabo in ga uporablja večina učiteljev. Chromebooki, ki jih prodaja Dell Technologies stanejo le159 EUR. Microsoft je lani predstavil tablični računalnik, namenjen za izobraževalni trg, ki ima operacijski sistem Windows 10 S za podobno ceno. Acer pa je napovedal tablični računalnik s sistemom Chrome OS in vgrajenim pisalom za ceno 276 EUR.

Apple je v zadnjih letih uvedel nekaj sprememb v svojem operacijskem sistemu, tako da se v iPad sedaj lahko prijavi več kot le en študent, posodobil pa je tudi svojo programsko opremo, ki učiteljem omogoča boljše upravljanje s študenti in s šolskim delom. Posodobil je tudi iWork, ki vključuje programsko opremo za obdelavo besedil, preglednic in predstavitev, da bi študentom omogočil lažje sprejemanje ročno napisanih zapiskov in razširil prostor za shranjevanje na svoji storitvi iCloud.

Apple je izdal tudi novo aplikacijo, imenovano Schoolwork, ki učiteljem pomaga ustvarjati naloge in slediti napredku učencev. Podobno aplikacijo za upravljanje študentskih profilov ima tudi Google. Prejšnja iPad aplikacija za učitelje bo letos junija začela delovati na računalnikih Mac. Jeseni pa bo Apple predstavil e-tečaj o fotografiji, glasbi in risbi, ki se bo imenoval "Vsakdo lahko ustvarja". To je dodatek k obstoječemu e-tečaju "Vsakdo lahko programira", namenjenemu za učenje računalniškega programiranja. Novi e-tečaji imajo tudi kamero in mikrofon, česar nekateri poceni prenosni računalniki nimajo.

Prodaja iPadov je v letu 2017 predstavljala le 8,3 % celotnih prihodkov korporacije Apple, ki so znašali 203 mlrd EUR. Za primerjavo, iPhoni so ustvarili kar 62 % lanske celotne prodaje.
 
Vir: Dow Jones Factiva
 
Več informacij o globalnih trendih na področju IKT