Finska

Prodaja na Finsko


Kako prodajati na Finsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Finskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade

Prednostne naloge vlade so obvladovanje gospodarskih posledic rusko-ukrajinske vojne, ter krepitev energetske varnosti in obrambnih zmogljivosti, zlasti po tem, ko se je Finska pridružila Natu. 

Priseljevanje ostaja sporno politično vprašanje.

Vlada si prizadeva povečati stopnjo zaposlenosti, da bi nadomestila vpliv zmanjševanja delovno sposobnega prebivalstva na gospodarstvo in javne finance.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupno odločitev finskih potrošnikov, so kakovost, varnost in poreklo izdelka. Finci dajejo prednost nacionalnim izdelkom, zlasti na področju prehrane. Pomembni sta tako CE oznaka kot ekološka oznaka izdelka.

Finski potrošniki so odprti za nove izdelke in na trgu obstaja veliko povpraševanje po blagu z visoko dodano vrednostjo. Prednost imajo enostavni in praktični izdelki s preprosto embalažo, ter izdelki, ki niso škodljivi za okolje.
 
 

Tržne poti, distribucija

Distribucijska omrežja na Finskem postajajo vse bolj integrirana. Razvoj velikih trgovskih centrov in hipermarketov povzroča zaprtje številnih malih trgovskih podjetij in butikov. Omejeni delovni čas predstavlja veliko oviro v sektorju. Finski potrošniki najraje kupujejo v nakupovalnih središčih, zlasti v severnih mestih. Večina nakupovalnih centrov se nahaja v največjih mestih.

Prodaja na Finskem se lahko organizira prek zastopnika, distributerja, uveljavljenega trgovca na debelo ali neposredno preko maloprodajne mreže. 

Prodaja v hipermarketih se je na Finskem v letu 2022 povečala za 0,2 % in dosegla vrednost 6,6 mlrd EUR.
S Group je največji konkurent v segmentu, s 55 % tržnim deležem v letu 2022. 

Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -0,2 %), ter v letu 2027 dosegla 7,2 mlrd EUR.

Prodaja v supermarketih se je v letu 2022 povečala za 2 % na 6,1 mlrd EUR.
S Group ima tudi v tem segmentu največji, 65 % tržni delež. 

Po napovedih se bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih povečeval po 2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegel vrednost 6,8 mlrd EUR.

Diskontne trgovine so v letu 2022 dosegle 1,9 mlrd EUR prodaje, kar predstavlja 1 % letno rast.
Lidl Suomi je na Finskem edini diskontni trgovec, s 100 % tržnim deležem. 

Po napovedih se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 0,1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla vrednost 2,1 mlrd EUR.


Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Kesko Oyj 12.404,78
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta 8.597,78
Hok-Elanto Liiketoiminta Oy 2.078,75
Lidl Suomi Kommandiittiyhtiö 1.741,74
K-Market Oy 1.362,14
Tokmanni Group Oyj 1.226,95
Pirkanmaan Osuuskauppa 917,44

 

Spletna prodaja na Finskem

Spletna maloprodaja se je na Finskem v letu 2022 povečala za 7 % na 6,4 mlrd EUR.

E-trgovina na Finskem je že pred pandemijo delovala bolje kot fizična maloprodaja. Prehod nakupovanja iz fizičnih na spletne trgovine je močno vplival na trgovce, ki so se kmalu prilagodili novim tržnim razmeram. Počasi so se meje med obema prodajnima kanaloma zabrisale, s prevzemom spletnih naročil iz trgovin in razstavnimi prostori. Še pred pandemijo je e-trgovina povečala svoj delež vrednosti v celotni maloprodaji na Finskem na več kot 10 %. Torej je že imela trdno osnovo, vendar je bilo še veliko neizkoriščenega potenciala.
Pandemija je povzročila nov razmah spletne prodaje predvsem leta 2020, v manjši meri pa tudi leta 2021.
Leta 2022 se je veliko potrošnikov ponovno vrnilo k nakupovanju v fizične trgovine, čeprav je rast spletne prodaje še zmeraj ostala visoka.

Po napovedih analitikov naj bi spletna prodaja na Finskem v prihodnjih 5 letih rasla po 6 % povprečni letni stopnji (oziroma 4 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 8,4 mlrd EUR.

Elektronika in mediji so največji trg in predstavljajo 24,6 % prihodkov finske e-trgovine. Sledi moda z 21,8 %, igrače in DIY izdelki z 20,2 %, hrana in osebna nega z 19,5 % ter pohištvo in aparati s preostalimi 13,9 %

S Group je vodilni spletni ponudnik na finskem trgu, ki je imel v letu 2022 5 % tržni delež glede na vrednost maloprodaje.
 

Največji spletni ponudniki na Finskem po prihodkih:

  • S Group 
  • Kesko Oyj          
  • Verkkokauppa.com Oyj  
  • Amazon.com Inc       
  • Gigantti Oy Ab       
  • Zalando SE   
  • Apple AB     

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Finska transportno-logistična infrastruktura je zelo dobro razvita, prometni sistem pa temelji na učinkovitem železniškem in cestnem omrežju. 
 
Finska ima več kot 50 trgovskih pristanišč, več kot 10 pa se jih nahaja na celinskih plovnih poteh, ki jih s kanalom Saimma povezuje Baltsko morje. Pristanišča so varna in avtomatizirana, postopki natovarjanja in razkladanja pa so vedno hitri in potekajo brez težav.
 
Za mednarodni prevoz blaga je najbolj primeren pomorski transport, za notranji prevoz pa cestni in železniški transport.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Finska transportno-logistična infrastruktura je zelo dobro razvita, prometni sistem pa temelji na učinkovitem železniškem in cestnem omrežju.
 
Finska ima več kot 50 trgovskih pristanišč, več kot 10 pa se jih nahaja na celinskih plovnih poteh, ki jih s Saimskim kanalom povezuje Baltsko morje. Pristanišča so varna in avtomatizirana, postopki natovarjanja in razkladanja pa so vedno hitri in potekajo brez težav. 
 
Za mednarodni prevoz blaga je najbolj primeren pomorski transport, za notranji prevoz pa cestni in železniški transport.
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, ecommerceDB

Posodobljeno avgust 2023.


Poglejte si tudi: