Poljska

Prodaja na Poljsko


Kako prodajati na Poljsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Poljskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


Gospodarska politika vlade 

Poljska vlada se osredotoča predvsem na omejitev učinkov vojne v Ukrajini na poljsko gospodarstvo in s tem na povečanje javnofinančnega primanjkljaja.
 
Nacionalna banka Poljske naj bi ohranila svojo povišano politično obrestno mero vse do sredine leta 2024.
 
Parlamentarne volitve, napovedane za november 2023, povečujejo politično negotovost.
Nova koalicija se bo morala osredotočati na sprostitev sredstev EU, ter širjenje socialne podpore in pravic manjšin, pa tudi na sprejetje reform glede vladavine prava.


Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Poljaki kupujejo vse dni v tednu. Veliko trgovin je odprtih zelo pozno ali celo 24 ur na dan. Obnašanje potrošnikov je odvisno od stopnje njihovega dohodka. Tistim z nizko kupno močjo je odločujoči faktor nakupa cena, medtem ko so bogatejšemu sloju poljskih potrošnikov pomembnejše poprodajne storitve, kakovost in blagovna znamka.

Potrošniki se bolj nagibajo k nakupu poljskih izdelkov, a se trendi počasi spreminjajo zaradi vse večje priljubljenosti mednarodne spletne prodaje. Vse bolj pomemben postaja tudi sektor ekoloških živil, saj se poljskim potrošnikom izboljšuje življenjski standard in tako bolj skrbijo za svoje zdravje in dobro počutje.

V zadnjem desetletju se je povečal poljski srednji razred, katerega dohodkovna raven je v skladu s povprečno evropsko plačo. Rast razpoložljivega dohodka je povzročila močno povečanje potrošnje, kar se bo po pričakovanjih nadaljevalo tudi v naslednjih 5 letih.
 

Tržne poti, distribucija

Poljski maloprodajni trg je v zadnjih letih doživel korenite spremembe. Čeprav se je po koncu pandemije Covid-19 potrošnja ponovno povečala, sta vojna v Ukrajini in visoka inflacija spremenili nakupovalne navade Poljakov. Zaradi naraščajoče inflacije in posledično visokih cen izdelkov, vse več Poljakov išče načine za prihranke pri potrošnji.

Poljski maloprodajni trg je bil leta 2022 vreden skoraj 202 mlrd PLN (43 mlrd EUR).

Največji segment trga predstavlja segment prehrane.


Na poljskem maloprodajnem trgu deluje več trgovskih verig, med katerimi so najbolj priljubljene Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour in Dino.

Hitro se povečuje tudi število franšiznih trgovin. Na tem področju prevladuje skupina Eurocash, ki deluje tako v veleprodajnem kot v maloprodajnem segmentu. Najbolj priljubljene franšizne verige na Poljskem so Żabka, Sklep Polski, abc, Lewiatan in Delikatesy Centrum.

Po prihodkih in številu trgovin je vodilna trgovska veriga na Poljskem Biedronka, ki je v lasti portugalskega podjetja Jeronimo Martins. Leta 2022 je Biedronka ustvarila več kot 16 mlrd EUR prihodkov.
Biedronka je imela leta 2022 3.400 trgovin po vsej državi in je postala blagovna znamka z najbolj razvito mrežo. Lidl je imel leta 2022 850 poslovalnic po vsej državi.


Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Jeronimo Martins Polska S A 16.090,49
Lidl Sp Z O O Spólka Komandytowa 6.491,34
Dino Polska SA  4.438,51
Auchan Polska Sp Z O O 2.637,85
Carrefour Polska Sp Z O O 2.015,53
Stokrotka Sp Z O O 1.170,12
Delikatesy Centrum Sp Z O O 565,00
Aldi Sp Z O O 515,36

 

Spletna prodaja na Poljskem

Poljska je 22. največji trg za e-trgovino na svetu. Po ocenah Statista, naj bi bil trg v letu 2023 vreden 13,5 mlrd EUR, kar jo uvršča pred Švico.

Po napovedih analitikov naj bi spletna prodaja v prihodnjih 5 letih na Poljskem rasla po 10,3 % povprečni letni stopnji, ter leta 2027 dosegla vrednost 20,1 mlrd EUR.

Moda je največji segment e-trgovine na Poljskem in predstavlja 24,8 % prihodkov celotnega poljskega e-trga. Sledijo segmenti elektronika in mediji ( 21,4 %), hrana in osebna nega (20 %, pohištvo in gospodinjski aparati (18,9 %) ter igrače, in izdelki DIY (14,9 %).

Največji konkurent na poljskem trgu e-trgovine je mediaexpert.pl. Ta spletna trgovina je leta 2022 ustvarila 1,2 mlrd EUR prihodkov.
Sledita mu euro.com.pl in zalando.pl, s 664,3 mio EUR , oziroma 461,6 mio EUR prihodkov.
Te 3 najboljše spletne trgovine predstavljajo 22,7 % prihodkov 100 najboljših spletnih trgovin na Poljskem.


Največji spletni ponudniki

  • Mediaexpert.pl 
  • Euro.com.pl
  • Zalando.pl

 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje 

Najbolj uveljavljeni plačilni metodi na Poljskem sta dokumentarni inkaso in elektronski prenos sredstev, a najbolj varen je še vedno nepreklicni akreditiv (l/c). Ker pa večina bank na Poljskem zahteva, da uvoznik deponira sredstva pred izdajo akreditiva, se ta plačilna metoda manj uporablja. 
 
Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev ali SWIFT, saj je to najhitrejši in najcenejši način prenosa sredstev. Gotovinsko plačilo ali predplačila zagotavljajo dodaten varnostni ukrep za izvozno prodajo. 

Lizing je priljubljen način financiranja vozil, težke opreme in drugih kapitalsko intenzivnih predmetov.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Cestni promet, ki trenutno predstavlja več kot 50 % vseh prevoznih zmogljivosti (ton-km) v EU, bo po napovedih tudi v prihodnjih 5 letih ostal največji segment celotnega prometnega sektorja na Poljskem.
 
Poljsko železniško omrežje je po svoji infrastrukturi 3. najboljše železniško omrežje v Evropi in 2. največje po količini prepeljanega tovora. Mednarodne linije (Intercity) nudijo odlične storitve, medtem ko regionalne linije ostajajo slabe. Posodobitev je bistvenega pomena za signalizacijo in vozni park.
 
Glavni pristanišči na Poljskem sta Gdansk in Szeczin-Swinoujscie. V zadnjih nekaj letih so se pristanišča precej posodobila, predvsem zaradi evropske integracije. Letno poljski pomorski promet prepelje več kot 50 mio ton tovora prometa.
 
V poljskem transportno-logističnem sektorju delujejo 4 vodilni konkurenti: FedEx Corp, A.P. Moller-Maersk A/S, Raben Group NV in PKP Group. 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Statista, Euromonitor International

Posodobljeno julij 2023.


Poglejte si tudi: