Portugalska

Prodaja na Portugalsko


Kako prodajati na Portugalsko?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja na Portugalskem
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade 

Kratkoročno se bo vlada še naprej osredotočala na blažitev negativnih učinkov visoke inflacije na gospodinjstva in podjetja.
Proračun za leto 2023 vključuje 1 mlrd EUR podpornih ukrepov, med njimi tudi znižani davek na dodano vrednost (DDV) na električno energijo. Drugi načrtovani ukrepi vključujejo zvišanje državnih pokojnin in plač v javnem sektorju, dvig minimalne plače, ter povečanje naložb v nacionalno zdravstveno službo.
 
Na dnevnem redu je tudi reforma delovne zakonodaje, namenjena izboljšanju delovnih pogojev. Za boj proti pomanjkanju delovne sile je parlament sredi leta 2022 potrdil reformo portugalske zakonodaje o priseljevanju, da bi olajšal postopek zaposlovanja tujih delavcev.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Nakupno vedenje portugalskih potrošnikov je v veliki meri odvisno od oglaševanja, poprodajnih storitev, cene, ter blagovne znamke in s tem povezanega socialnega statusa. Okoljski vidik je še vedno drugotnega pomena, vendar postaja vse bolj pomemben med mladimi. 
 
Portugalski potrošniki so zvesti blagovnim znamkam, predvsem pri oblačilih. Običajno dajejo prednost uvoženim izdelkom, z izjemo živil.
Tipičen portugalski potrošnik ceni bližino ponudbe in daje prednost hipermarketom.

Institucionalni kupci na Portugalskem so zelo občutljivi na cene. Večina ponudb upošteva najnižjo ceno, kakovost je na drugem mestu.
 

Tržne poti, distribucija

Na Portugalskem so se sodobne oblike maloprodaje pojavile zelo pozno v primerjavi z drugimi evropskimi državami. 

V zadnjih nekaj letih je ponovno v ospredju trend nakupovanja pri majhnih lokalnih trgovcih, ki so blizu doma, imajo prilagojene storitve in ponujajo sveže in lokalne izdelke. Vse večje zanimanje potrošnikov je tudi za sistem maloprodaje, ki združuje internetno prodajo s fizičnimi trgovinami.

Vrednost prodaje v hipermarketih se je na Portugalskem v letu 2022 povečala za 6 % in dosegla 3,9 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov se bo prodaja v tem segmentu v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo upadala po -0,4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegla vrednost 4,2 mlrd EUR.
Družba Modelo Continente Hipermercados SA je največji konkurent v segmentu hipermarketov, s 45 % tržnim deležem v letu 2022.


Segment supermarketov se je v letu 2022 povečal za 8 % in dosegel vrednost 11,3 mlrd EUR. 
Po napovedih bo segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji ( oziroma 0,4 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 12,9 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Pingo Doce - Distribuição Alimentar SA, ki je imela v letu 2022 31 % tržni delež.

Diskontni trgovci so na Portugalskem v letu 2022 beležili 9 % rast prodaje, ki je dosegla 3,2 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih se bo segment diskontnih trgovin po napovedih povečeval po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegel vrednost 3,9 mlrd EUR. 
Največji diskontni trgovec na Portugalskem je Lidl & Cia, ki je imel v letu 2022 67 % tržni delež.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Jerónimo Martins SGPS SA  26.665,71
Modelo Continente - Hipermercados S.A. 5.100,79
Pingo Doce - Distribuição Alimentar S.A. 4.870,76
Auchan Retail Portugal S.A. 1.289,07
Continente Hipermercados S.A. 940,32
Dia Portugal - Supermercados S.A. 650,57
Aldi Retail Unipessoal Lda 444,81

 

Spletna prodaja na Portugalskem

Vrednost spletne maloprodaje se je na Portugalskem v letu 2022 povečala za 5 % na 4,2 mlrd EUR.

Po napovedih naj bi trg e-trgovin v letu 2023 dosegel vrednost 4,7 mlrd EUR. V obdobju 2023-2027 naj bi spletna prodaja rasla po 11,2 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 7,3 mlrd EUR.
 
Moda je največji segment, ki predstavlja 32,7 % prihodkov portugalske e-trgovine. Sledijo elektronika in mediji s 26,2 %, hrana in osebna nega s 16,6 %, igrače in DIY izdelki z 12,6 % ter pohištvo in naprave z 11,9 %.
 
Alibaba Group Holding Ltd je vodilni spletni ponudnik na Portugalskem. V letu 2022 je njegov tržni delež znašal 26 % glede na maloprodajno vrednost.
 

Največji spletni ponudniki na Portugalskem

  • Alibaba Group Holding Ltd
  • Amazon.com Inc           
  • eBay Inc
  • Worten Equipamentos para o Lar SA 
  • Modelo Continente Hipermercados SA 
  • Itx Portugal
  • Ikea Portugal - Móveis e Decoração Lda     


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Plačilni pogoji so odvisni od velikosti naročila in zgodovine plačil kupca. Pri večjih transakcijah ali manjši kreditni sposobnosti kupca se najpogosteje uporablja nepreklicni dokumentarni akreditiv, zlasti v prvem letu poslovanja. Običajni plačilni pogoji so 30, 60 in 90 dni. Velike družbe, vključno z velikimi trgovci, določajo daljše plačilne pogoje, ki lahko trajajo do šest mesecev.
 
Poleg akreditivov se na Portugalskem najpogosteje uporabljajo še bančni čeki, plačilni nalogi ter dokumentarni inkaso. Za manjše spletne nakupe se običajno uporablja plačilo s kreditno kartico. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika

Portugalska pristanišča vsako leto pretovorijo več kot 60 mio ton blaga. Portugalska želi spodbuditi zasebne vlagatelje, da bi posodobili pristaniško infrastrukturo.

Cestno omrežje je slabo in potrebuje obnovo. Kljub temu se največ transporta na Portugalskem odvija po cestah.

Veliko blaga prepeljejo tudi železnice. Po podatkih Nacionalnega inštituta za statistiko (Estatísticas dos Transportes e Comunicações 2019) meri portugalsko železniško omrežje 3.620,7 km. Portugalska vlada je leta 2019 nacionalnemu parlamentu predstavila načrt naložb v infrastrukturo do leta 2030. Sestavlja ga 19 železniških projektov s skupnim proračunom 4,1 mlrd EUR. Eden pomembnejših projektov je nova železniška povezava med Lizbono in Portom.  
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • cylex - vodnik po portugalskih podjetjih
  • guianet - poišči posel na Portugalskem
  • portoxxi - portugalski poslovni imenik
  • the Yellow Pages - portugalske rumene strani
  • expat - portugalski poslovni imenik
  • portugalin - poslovni imenik portugalskih podjetij 
 

Druge koristne povezave:

 

Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, ecommerceDB

 
Posodobljeno avgust 2023.


 
Poglejte si tudi: