Ukrajina

Prodaja v Ukrajino


Kako prodajati v Ukrajino? 
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Ukrajini
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave


 

Gospodarska politika vlade

Ruska invazija je spremenila prednostne naloge konvencionalne politike.
 
Kratkoročno se ukrajinska vlada osredotoča na zagotavljanje stalne finančne pomoči in blažitev humanitarne krize.
 
Vlada je sprejela različne ukrepe za zbiranje sredstev, vključno z odprtjem posebnega računa za zbiranje sredstev in legalizacijo kripto-valute.
 
Vojna je povzročila uničenje energetske infrastrukture, zaradi česar je vlada morala omejiti porabo energije, evakuirati ljudi z območij brez elektrike ali ogrevanja in postaviti zasilna bivališča. 

Vlada je v državi razglasila vojno stanje. Oblasti uporabljajo vojne pristojnosti in prevzamejo nadzor nad ključnimi podjetji, da bi okrepile obrambne zmogljivosti.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Po izbruhu vojne je večina Ukrajincev prenehala z impulzivnimi nakupi in začela načrtovati svojo porabo glede na svoje potrebe.

Naraščajoča inflacija in devalvacija nacionalne valute sta povzročila močan upad dohodkov gospodinjstev in zvišanje cen izdelkov in storitev. Zaradi tega so bili številni Ukrajinci prisiljeni spremeniti svoje potrošniške navade in pogosteje iskati cenejše alternative.

Potrošniki najmanj varčujejo pri zdravilih ter izdelkih za otroke, medtem ko so začeli manj trošiti predvsem za hrano.

Skoraj vsi Ukrajinci zavračajo nakup blaga z ruskega trga, medtem ko jih je večina pripravljenih plačati več proizvajalcem iz tistih držav, ki podpirajo oborožene sile.
 

Tržne poti in distribucija

Po podatkih ukrajinskega Združenja trgovcev na drobno, se je maloprodajni sektor v državi po začetku vojne močno spremenil, saj je večina trgovskih verig zmanjšala število trgovin, ki jih upravljajo po vsej državi.
 
Po podatkih RAU, se je število trgovin največjemu trgovcu z živili v državi, ATB-Market, v času vojne znižalo iz 1.320 na 1.167.
Drugemu velikemu trgovcu z živili, Silpu, se je število trgovin zmanjšalo s 329 na 303, medtem ko se je veriga Econom, ki je v glavnem upravljala s trgovinami v regiji Zaporožja in regiji glavnega mesta, število trgovin zmanjšalo s 103 na 65.
 
Hkrati je nekaterim verigam uspelo povečati svojo prodajno mrežo. Veriga Tavria V je povečala število trgovin s 121 na 126, medtem ko je Myasomarket, ki deluje kot franšizno podjetje, povečal število trgovin s 180 na 239.
 
Na vzhodu države, kjer so bili napadi najhujši, je vojna močno prizadela večino trgovcev.
ATB je izgubil 13 trgovin v regiji Lugansk in 57 v Donecku.
Silpo je izgubil 3 trgovine v Lugansku in 9 v Donecku.
Samo Myasomarket je ohranil svojo prisotnost v regiji Donetsk, kjer še naprej delujejo 3 trgovine.
 
Podobno je na jugu, ki je prav tako močno prizadet.
Na tem območju je ATB izgubil 65 trgovin v regijah Kherson in Zaporizhzhia, Silpo 11 in Myasomarket 12.
Samo v regiji Zaporizhzhia je veriga Econom izgubila 39 trgovin.
 
Največja koncentracija trgovin v Ukrajini je v regiji okoli prestolnice Kijev, kjer je 253 trgovin ATB in 122 trgovin Silpo, število, ki je le malenkost manjše kot pred vojno.
 
Farmacevtske izdelke prodaja več kot 21.000 zasebnih in občinskih lekarn ter lekarniških maloprodajnih mest.
Zasebne lekarne pokrivajo 87,5 % trga, preostalih 13 % lekarn pa je v lasti občin. Številne regije in občine si prizadevajo za uvedbo tako imenovanih socialnih lekarn, ki prodajajo le osnovna zdravila in zaračunavajo malo ali nič marže.

 

Spletna prodaja v Ukrajini

 

Analitiki ecommerce DB ocenjujejo, da bo spletna maloprodaja v Ukrajini v letu 2023 dosegla vrednost 1,6 mlrd EUR.

V obdobju 2023-2027 naj bi se spletna prodaja povečevala po 12,3 % povprečni letni stopnji ter v letu 20727 dosegla vrednost 2,6 mlrd EUR.

Segment hrane in izdelkov za osebno nego je največji segment in predstavlja 35,7 % vseh prihodkov ukrajinskega trga e-trgovine. Sledijo elektronika in mediji s 25,8 %, moda z 19,9 %, pohištvo in naprave z 11,1 % ter igrače, hobiji in naredi sam s preostalimi 7,6 %.


Največji spletni ponudniki v Ukrajini po prihodkih

  • rozetka.com.ua
  • apple.com   
  • makeup.com.ua 
  • answear.ua
  • comfy.ua

 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Načini in pogoji plačila se razlikujejo glede na poslovni model in odnos med poslovnima partnerjema.
 
Običajne metode plačevanja so čeki, menice, akreditivi in dokumentarni inkaso. 
 
Zaradi visoke stopnje tveganja poslovanja je najbolj priporočljiva metoda za izvoznike nepreklicni akreditiv. 
 
Prenos plačilnih nalogov v tujih valutah poteka prek partnerske tuje banke ali preko mednarodnega oddelka ukrajinske nacionalne banke (UNB). Pooblaščene komercialne ukrajinske banke so članice SWIFT.


Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika 

Ruska invazija je znatno zmanjšala distribucijske in transportne zmogljivosti v Ukrajini. Kijevska šola za ekonomijo (KSE) ocenjuje, da skupna škoda in izgube prometne infrastrukture znašajo 30 mlrd EUR oziroma 19 mlrd EUR.
Najbolj prizadete regije so Donestk, Luhansk, Chernihiv, Harkov, Herson, Kijev in Zaporizhzhia.
 
Državno železniško podjetje Ukrzaliznytsia upravlja nacionalno železniško omrežje. Ukrajinsko železniško omrežje je z 21.700 km železniških prog 3. največje v Evropi. Povezano je z Belorusijo, Rusijo, Moldavijo, Romunijo, Madžarsko, Slovaško in Poljsko.
Invazija je močno poškodovala in prekinila železniško infrastrukturo in delovanje v Ukrajini. Milijoni razseljenih ukrajinskih civilistov in podjetij so za evakuacijo uporabili železniški sistem, ki je bil ključnega pomena pri prevozu zalog in opreme v regije, kjer potekajo aktivni spopadi.
Ukrajinski železniški operaterji se osredotočajo na vzdrževanje in popravila, da bi ohranili železniške storitve kljub nenehnim poškodbam ključne infrastrukture. Obnova železnice je ena ključnih nalog, saj želi Ukrajina nadomestiti izvozni dohodek iz blokiranih morskih pristanišč, s spodbujanjem trgovine z EU prek železnice.

Cestna infrastruktura je ključnega pomena za domači in mednarodni promet. Obsega več kot 170.000 km cest.
Zaradi vojne je po ocenah kritično poškodovanih najmanj 25.000 km cest in 315 mostov. Poleg tega je bilo poškodovanih približno 40 % cest na zasedenih ozemljih. Glede na obseg in motnje invazije KSE ocenjuje, da bi obnova poškodovanih cest lahko trajala od 3 do 5 let.
Poškodbe cestne infrastrukture so najbolj skoncentrirane v vzhodnih regijah države, cestna infrastruktura v zahodnih regijah pa ostaja nedotaknjena.
 
V preteklosti je 13 ukrajinskih morskih pristanišč (Berdyansk, Bilhorod-Dnistrovskyi, Chornomorsk, Izmail, Kherson, Mariupol, Mykolaiv, Odesa, Olvia, Reni, Skadovsk, Ust-Dunaisk in Pivdennyi) in 8 rečnih pristanišč obdelalo kontejnerski in razsuti tovor. Leta 2020, pred vojno, je skozi ukrajinska pristanišča šlo 5,6 mio ton tovora.
Vojna je povzročila veliko škode tudi na infrastrukturi vodnega prometa.
Pristanišča Mariupol, Berdyansk in Skadovsk so pod rusko okupacijo, pristanišče Mykolaiv pa je zaprto
. Poleg tega na reki Dnipro trenutno ni nobenega komercialnega prometa.
Pristanišča na reki Donavi še naprej delujejo in so štirikrat povečala promet glede na predvojno raven.
 

Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, ecommerceDB


Posodobljeno avgust 2023.



Poglejte si tudi: