Argentina

Prodaja v Argentino

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Preferenciali potrošnje v Argentini so običajno bližje evropskim standardom kot tistim v drugih latinskoameriških državah. Čeprav prihod brazilskih in kitajskih izdelkov na trg oživlja porabo gospodinjskih aparatov, še vedno cveti trg nadomestnih delov, saj Argentinci raje popravijo izdelke, kot da kupijo nove.

Argentinski potrošniki dajejo pri nakupu prednost lokalnim izdelkom, saj so uvoženi tudi do trikrat dražji. Mlajši potrošniki so bolj dovzetni za blagovne znamke, čeprav jih visoka cena običajno odvrne od nakupa. Bogatejši potrošniki so pripravljeni plačati več za dobre blagovne znamke, saj jih zaznavajo kot varnejše izdelke z višjo kakovostjo. Za večino potrošnikov imajo poprodajne storitve in dostava pomembno vlogo pri nakupni odločitvi.

Argentinski potrošniki racionalno ravnajo z denarjem in kupujejo le tisto, kar je nujno potrebno, pri tem pa primerjajo cene in iščejo najugodnejšo ponudbo. Do novih izdelkov so bolj zadržani. Argentinci se soočajo z visoko inflacijo in hitro rastočimi cenami, kar je povzročilo tudi nižjo porabo gospodinjstev.
 

Tržne poti, distribucija

V Argentini potekajo velike naložbe v maloprodajni trg in število prodajnih enot se hitro povečuje. Rastejo tako supermarketi in tradicionalne trgovine z živili, kot tudi nakupovalni centri. Argentinski maloprodajni trg se sooča z nekaterimi izzivi, kot so visoki operativni stroški, inflacija, birokratske ovire in visoki davki.

Veliko število potrošnikov raje nakupuje v hipermarketih in supermarketih, predvsem zaradi manjše porabe časa in ugodnejših cen. V zadnjih nekaj letih so tradicionalne trgovine izgubile precejšen tržni delež na račun hipermarketov in supermarketov, kar je posledica visoko konkurenčnih cen in popustov. Hipermarketi in supermarketi predstavljajo v Argentini približno 35 % trga hrane in pijače, kar predstavlja približno 72 % celotne prodaje. Največji trgovci in njihovi tržni deleži so: Carrefour (24,6 %), Jumbo/Disco (18,1 %), Coto (12,6 %), Walmart (7,9 %), La Anonima (7,5 %), Libertad/Casino (3,7 %), Toledo (1,5 %) in Eki (0,8 %).
 
Spletna maloprodaja v Argentini je v zadnjih petih letih rasla po visoki, 52,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegla vrednost 2,4 mlrd EUR. Rastoča penetracija pametnih telefonov in mobilnega interneta v Argentini je pospešila spletno nakupovanje v državi. Ker potrošniki iščejo nizke cene, so se usmerili v spletno maloprodajo, da tako prihranijo stroške. Visoka stopnja inflacije v Argentini, skupaj z visokimi carinskimi davki na uvoženo blago, je tudi umetno povečala vrednost sektorja. Kljub močni rasti spletno maloprodajo ovirajo dolgi dostavni roki.

Argentinci na spletu največ kupujejo električne in elektronske potrošne izdelke. Ta segment je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 973 mio EUR, kar predstavlja 42,2 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Segment prehrane je v letu 2017 k celotni vrednosti prispeval 17,9 %. Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Argentini v prihodnjih petih letih rasla po 22,9 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvarila vrednost 6,5 mlrd EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Importadora y Exportadora de la Patagonia SA 3.199,74
Inc S.A. 2.744,48
Coto Centro Integral De Comercializacion S.A. 1.726,84
Wal-Mart Argentina S.R.L. 1.584,34
Cencosud S.A. 1.395,58
Garbarino S.A.I.C. E I. 870,67
Farmacity S.A. 835,57
 

Javna naročila

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

Najbolj priporočljiva plačilna metoda za poslovanje z Argentino je akreditiv. Številne banke v Argentini odprejo akreditiv, ko banka odobri kreditno linijo za argentinskega uvoznika. Glavni uporabniki akreditivov so večinoma velika mednarodna podjetja. Druge plačilne metode so še neposredno bančno nakazilo, menice in dokumentarni inkaso.

Za manjša in srednje velika argentinska podjetja je običajna prodaja na odprt račun, a je priporočljivo prej preveriti plačilno sposobnost uvoznika.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Argentino na 72. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
 
Argentinski transportni sektor je v zadnjih petih letih rasel po 10,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegel vrednost 18,1 mlrd EUR. Vlada je leta 2014 začela z obnovo in obsežnimi naložbami v transportno infrastrukturo. S Kitajsko se je Argentina dogovorila za investicijo 2,2 mlrd EUR za obnovo starejših segmentov železniških prog. V okviru tega projekta je argentinska vlada kupila 1.000 tovornih vagonov od argentinske državne družbe Fabricaciones Militares, medtem ko je sporazum s Kitajsko vključeval nakup 100 lokomotiv in 3500 vagonov. Ta naložba se je septembra 2015 podvojila na 4,4 mlrd EUR in je bila ključna za razvoj transportnega omrežja v državi.
 
Največ transporta v Argentini poteka po cestah. Ta segment je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 17,9 mlrd EUR, kar predstavlja 98,6 % celotne vrednosti sektorja. Pomorski transport je v letu 2017 k celotni vrednosti prispeval 0,9 %.
 
Železniška infrastruktura v Argentini ni modernizirana, zato je tudi povprečna hitrost pretoka vlakov v omrežju nizka.
 
Analitiki napovedujejo, da bo argentinski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 7,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 ustvaril vrednost 23,8 mlrd EUR. Argentinska vlada, ki jo vodi predsednik Mauricio Macri, je sprožila proces posodobitve transportne infrastrukture v državi. Vlada se je zavezala, da bo do leta 2018 zagotovila sredstva v višini 12,6 mlrd EUR za razvoj cestne infrastrukture, do leta 2023 pa 12,7 mlrd EUR za razvoj železniške infrastrukture v državi, zlasti na območjih okrog glavnega mesta Buenos Aires. Nove naložbe v infrastrukturo bodo državi prinesle nove možnosti za razvoj gospodarstva in s tem tudi povečale rast transportnega sektorja.

Tržna segmentacija za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 98,6%
Pomorski transport 0,9%
Letalski transport 0,4%
Železniški transport 0,1%


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
Posodobljeno februar 2019