Libija

Prodaja v Libijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Libijsko gospodarstvo je po letu 2017 začelo okrevati, a kljub temu na kupno moč potrošnikov močno vpliva visoka stopnja inflacije. otrošniki imajo omejen dostop do osnovnih dobrin, predvsem zaradi motenj v dobavni verigi, špekulacij na črnih trgih in ukinitve javnih subvencij za prehrano.

Kupna moč libijskih potrošnikov se bo do leta 2021 po ocenah analitikov spet povzpela na raven pred krizo. Povprečna starost libijskega potrošnika je 28,9 let, kar je primerljivo z večino drugih potrošnikov v Severni Afriki. Ženske, ki večinoma opravljajo nakupe za gospodinjstvo, se soočajo z izzivi pri dostopu do trgovin, zaradi poslabšanja varnostnih razmer in diskriminacije.
 

Tržne poti, distribucija

Maloprodajni trg v Libiji je tradicionalen in na njem prevladujejo manjše lokalne trgovine. Razlog za to je nizka kupna moč Libijcev. V državi hitro raste število novih malih trgovin in trgovskih podjetij, tudi v nekaterih najrevnejših in najbolj zapostavljenih območjih. Razlogi so povečane plače v javnem sektorju in dolgoletno povpraševanje po zahodnih blagovnih znamkah in opremi. Veliko novih trgovin in podjetij se ukvarja s prodajo uvoženega blaga. Povečanje prodaje je posledica povečanja plač v javnem sektorju in dodanih več deset tisoč policistov na plačilno listo vlade, ki zaposluje četrtino vseh Libijcev.

Libijski potrošniki uživajo v poplavi novih izdelkov, storitev in blagovnih znamk, saj so dolga leta živeli v izolirani državi. Maloprodaja je še vedno pod državnim nadzorom. Libijski organi z odpravo nekaterih uvoznih dovoljenj spodbujajo nove zasebne konkurente. Proces privatizacije pa je upočasnjen, saj ostajajo subvencije na določene izdelke, ki jih distribuira National Supply Company po izredno nizkih cenah.

V velikih mestih se pojavljajo trgovine, ki so podobne veleblagovnicam. To so majhne trgovine, na površini od 100 do 150 m², ki ponujajo prehrambne in gospodinjske izdelke. Velike tuje trgovske verige še niso pokazale zanimanja za ta trg, prav tako ne obstajajo lokalne velike in srednje velike verige supermarketov.

Zaradi politične in gospodarske situacije v Libiji spletna maloprodaja nima pomembne vloge. V državi deluje črni trg, kjer lahko potrošniki dobijo določene izdelke in storitve, ki sicer niso na voljo. Vendar pa v državi obstajajo nekatere spletne trgovine, kot sta libijski Spider in Wecard, ki v sodelovanju s spletnim ponudnikom Amazon svojim strankam omogočajo, da kupujejo izdelke na spletu v libijskih dinarjih in jih tudi dostavijo v Libijo.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Tripoli Dairy Products Co 17,42
Asalat Al-Madena Co 16,96
Anhar Africa Export Food 13,55
Hrega Company For Food Importation 8,21
Ramada Med. Co. For Importing Pharm. And Med. Sup. Ltd 5,76
Shahba Trading And Marketing Co 3,87
Abou Zouda Pour Les Equip. Electriques Et Sanitaires 3,84
 

Javna naročila

Zakonodaja v Libiji ne zagotavlja ustreznih standardov transparentnosti javnih naročil in favorizira domače ponudnike. Veliko je tudi korupcije.
   

Sejmi

 

Plačevanje

Libija je država z velikim rizikom. Plačilni roki so dolgi, prav tako zamude pri plačilih. Plačilni pogoji, določeni v izvozni pogodbi, so odločilni za izvedbo plačila.

Izvozniki se lahko dogovorijo za nepreklicni dokumentarni akreditiv (l/c), a je postopek izdaje s strani libijskih bank počasen.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Libijsko asfaltirano cestno omrežje pokriva 84 000 km. To omrežje je v dobrem stanju, zlasti cesta med Tunisom in Tripolijem, ter cesta med Bengazijem in Tobrukom, ki pelje v Egipt. Železniški promet od leta 1965 ne deluje, stara infrastruktura je bila odstranjena. V pripravi so novi projekti za obnovo.

Libija ima 2.000 km obale. Glavna pristanišča so Tripoli, Bengazi, Derna, Marsa al Burayqah, Misurata, Ras Lanuf, Tobruk, Al Khums in Zuwarah. 

V Libiji sta dve mednarodni letališči in sicer v Tripoliju in Bengaziju. Država ima tudi osem letališč, ki opravljajo domače lete.
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno februar 2019.