Avstrija

Prodaja v Avstrijo


Kako prodajati v Avstrijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Avstriji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade

 
Tudi po ponovnem dotoku ruskega plina v Avstrijo, bo energetska varnost še naprej prevladovala na dnevnem redu politike avstrijske vlade.

Vlada se osredotoča predvsem na ublažitev vpliva skokovitega dviga cen energije na razpoložljive dohodke. Ta tema bo v ospredju toliko časa, dokler bo inflacija povišana.
 
Na vladnem dnevnem redu so tudi napredne podnebne politike. 

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Za avstrijske potrošnike je cena pomemben element nakupne odločitve, a so za izdelke višje kakovosti pripravljeni plačati tudi več. Pri živilih dajejo prednost lokalnim svežim izdelkom pred pakiranimi živili.

Avstrijci veliko potrošijo za izdelke, povezane z zdravjem in dobrim počutjem. Zaradi ekološke ozaveščenosti raste povpraševanje po ekoloških izdelkih. Delež ekoloških izdelkov v skupnih nakupih je med najvišjimi v Evropi. 

Avstrijski potrošniki so zelo občutljivi na okoljska in etična vprašanja. Pri izbiri izdelkov so precej konservativni, mlada populacija pa uživa v testiranju novih izdelkov.
 
Razvija se tudi trg rabljenih izdelkov, zlasti na spletnih mestih Willhaben, Locanto in Bazar.

 

Tržne poti, distribucija

Avstrijski maloprodajni sektor je precej zasičen, zato je povprečna letna rast skromna, za prodor na trg pa je nujno potrebno oglaševanje.
 
Prodaja v avstrijskih supermarketih se je v letu 2022 povečala za 3 % na 11,3 mlrd EUR.
Prodaja v segmentu supermarketov naj bi se po napovedih analitikov v prihodnjih 5 letih povečevala po 2 % povprečni letni stopnji ter leta 2027 dosegla 12,7 mlrd EUR.
Spar Österreichische Warenhandels AG je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel leta 2022 51 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.


Vrednost maloprodaje v avstrijskih hipermarketih je v letu 2022 zrasla za 3 % in dosegla 4,2 mlrd EUR. 
Po napovedih bo prodaja v hipermarketih v letu 2027 dosegla 4,7 mlrd EUR. 
Največji konkurent v tem segmentu je Spar Österreichische Warenhandels AG, ki je imela v letu 2022 52 % tržni delež. 

Prodaja diskontnih trgovcev se je v Avstriji v letu 2022 povečala za 4 % in dosegla 6,6 mlrd EUR. 
Po napovedih naj bi prodaja v diskontnih trgovinah v prihodnjih 5 letih rasla po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2027 dosegla 7,5 mlrd EUR. 
Največji konkurent med diskontnimi trgovci v Avstriji je Hofer KG, ki je imel v letu 2022 62 % tržni delež. 


Največji trgovci na drobno po prihodkih 

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Dm Drogerie Markt Gmbh 12.184,49
Spar Österreichische Warenhandels-Aktiengesellschaft 7.017,45
Billa Aktiengesellschaft 6.573,67
Hofer Kommanditgesellschaft 5.275,39
Hornbach Baumarkt Gmbh 3.841,34
Interspar Gesellschaft M.B.H. 1.943,13
Lidl Österreich Gmbh 1.751,25
 

Spletna prodaja

Na avstrijskem trgu spletne trgovine prevladujejo mednarodna podjetja, saj vsaka druga avstrijska stranka naroča iz tujine. Večji mednarodni spletni ponudniki prodajajo v Avstrijo s svojih sedežev ali središč na večjih bližnjih evropskih trgih.

Spletna prodaja v Avstriji je skoncentrirana na 5 kategorij izdelkov:
  • moda (28 %)
  • elektronika in mediji (28 %)
  • igrače, ter izdelki DIY (naredi si sam) (21 %)
  • pohištvo in gospodinjski aparati (14 %)
  • hrana in osebna nega (9 %)
 
Spletna maloprodaja se je v Avstriji v letu 2022 poveča za 7 % na 8,9 mlrd EUR.
 
Amazon.de GmbH je vodilni konkurent med spletnimi ponudniki v Avstriji. V letu 2022 je imel na trgu 15 % tržni delež glede na maloprodajno vrednost.
 
Analitiki napovedujejo, da bo spletna maloprodaja v Avstriji v prihodnjih 5 letih rasla po 8 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 12,7 mlrd EUR.
 
Naročila preko mobilnih naprav so v porastu in hitro povečujejo delež maloprodajne vrednosti v celotni spletni prodaji. E-poslovanje preko mobilnih naprav ustvarja stalno dostopnost do spletnih trgovin in vodi do visokega deleža dodatnih impulzivnih nakupov. Hkrati priljubljenost samostojnih aplikacij močno narašča. Te aplikacije naredijo nakupovalno izkušnjo še enostavnejšo in ustvarijo še več impulzivnih nakupov.


Največji spletni ponudniki 

  • Amazon.de
  • Zalando.at
  • eBay
  • Ikea.at
  • Apple
  • Media-Saturn
  • Otto
 
 

Javna naročila 

 

Sejmi

 
 

Plačevanje

V Avstriji je običajna praksa, da se za začetne transakcije zahteva vsaj delno plačilo vnaprej ali pa nepreklicni akreditiv.
 
Po vzpostavitvi dobrega medsebojnega odnosa pa avstrijska podjetja običajno pošiljajo blago na odprt račun, s 30 ali 60 dnevnim plačilnim rokom.  
 
Za predčasna plačila se običajno priznajo popusti od 3 % do 6 %, odvisno od panoge.



Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Avstrija je vozlišče in osrednje križišče za vseevropske prometne tokove in ima zaradi svoje osrednje geografske lege v Evropi velik pomen kot logistična lokacija. Država ima tudi močno mrežo prometnih sistemov in pretovornih vozlišč z inter-modalnimi terminali, povezovalnimi cestami, železnicami in vodnimi potmi.
 
Cestni segment je najdonosnejši v avstrijskem transportnem sektorju, saj ustvari približno 87 % celotnih prihodkov v sektorju.
 
Cestni in železniški segment sta najbolj razširjena, ker sta stroškovno učinkovitejša od alternativ.
 
Analitiki ocenjujejo, da bo avstrijski transportni sektor v prihodnjih 5 letih beležil zmerno rast, v skladu z obeti glede potrošnje in trgovine v lokalnem gospodarstvu.
 


Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, MarketLine


Posodobljeno: julij 2023.
 
 

Poglejte si tudi: