Brazilija

Gospodarske panoge Brazilije

Gospodarstvo

Brazilija je osmo največje gospodarstvo na svetu. Je zelo bogata z naravnimi bogastvi. Je največji svetovni proizvajalec kavesladkorja in pomaranč, pa tudi eden največjih proizvajalcev soje. Brazila privablja mnogo globalnih podjetij v sektor bio dizla in živilske industrije. Brazilija je največji svetovni rejec živine. Kljub temu pa je prispevek kmetijstva k BDP relativno majhen, saj predstavlja le 6 % BDP, a hkrati 40 % celotnega izvoza. Zaposluje 6,2 % aktivnega prebivalstva. Gozdovi pokrivajo polovico države in Brazilija je četrta največja izvoznica lesa na svetu.

Brazilija je tudi velika industrijska država. Ima veliko rudnih bogastev. Je velik izvoznik železa in njegov drugi največji izvoznik na svetu ter eden od glavnih proizvajalcev aluminija in premoga. V zadnjem času si Brazilija tudi prizadeva, da bi postala samozadostna pri oskrbi z nafto. Njene rezerve bi lahko Braziliji omogočile, da se uvrsti med pet največjih proizvajalcev nafte. Pomembnejše industrijske panoge so tekstilna industrija, aeronavtika, farmacija, avtomobilska ter kemična industrija. Večina svetovnih proizvajalcev avtomobilov je v Braziliji že postavilo svoje proizvodne obrate. Industrijski sektor zaposluje 21 % aktivnega prebivalstva.
 

Struktura BDP

Storitveni sektor predstavlja 73 % BDP in zaposluje 72,8 % aktivnega prebivalstva. V zadnjih letih se je država usmerila v storitve z visoko dodano vrednostjo, predvsem na področju aeronavtike in telekomunikacij.
 

Vir: EIU; Factiva, maj 2018.
 

Industrijski sektor

Industrijski sektor Brazilije predstavlja 21 % BDP in zaposluje 21 % aktivnega prebivalstva. Pomembnejše industrijske panoge so tekstilna in obutvena industrija, letalska, strojna, farmacevtska, avtomobilska in kemična industrija.

Brazilija je v letu 2017 zabeležila rast industrijske proizvodnje v višini 4 %. Za leto 2018 je napovedana rast v višini 3,5 %, za leti 2019 in 2020 pa je napovedana 2,5 % in 2,6 % rast industrijske proizvodnje.

Predstavljamo dve gospodarski panogi na brazilskem trgu:

 

Ekološka živila

V analizo so zajeta živila, ki so bila certificirana kot ekološka živila in katerih sestavine so bile pridelane brez uporabe kemikalij. Tržne vrednosti so izračunane po maloprodajnih cenah (MPC). 

Brazilski trg ekoloških živil je v obdobju 2013-2017 rasel po 10 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 dosegel vrednost 886,7 mio EUR. Za primerjavo, trg ekoloških živil v ZDA je v zadnjih petih letih rasel po 15,3 % CAGR in v letu 2017 ustvaril vrednost 45,3 mlrd EUR, medtem ko je kanadski trg ekoloških živil v tem obdobju rasel po 7,7 % CAGR in v letu 2017 ustvaril vrednost 3,2 mlrd EUR. Močna rast trga ekoloških živil v Braziliji je posledica naraščajočega prebivalstva, izboljšanja makroekonomskih pogojev in močnega povpraševanja iz tujine. Kljub temu se je rast precej zmanjšala v letu 2016, ko je v času predsedovanja Dilme Rousseffa prišlo do politične in gospodarske nestabilnosti v državi.
 
Najbolj donosen segment na brazilskem trgu ekoloških živil je segment sadja in zelenjave, ki je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 337,3 mio EUR ali 38,1 % skupne vrednosti trga. Segment pripravljene hrane je prispeval prihodke v višini 165,4 mio EUR, kar predstavlja 18,7 % skupne vrednosti trga. Zaradi politične in gospodarske nestabilnosti v Braziliji v zadnjih letih so se potrošniški vzorci porabe hrane oddaljili od mesa k bolj dostopni zelenjavi. Zato je segment sadja in zelenjave v zadnjih letih beležil visoko rast.
 
Analitiki napovedujejo, da bo brazilski trg ekoloških živil v obdobju 2018-2022 rasel po 7 % CAGR in v letu 2022 dosegel vrednost 1,1 mlrd EUR. Trg ekoloških živil v ZDA naj bi v prihodnjih petih letih rasel po 8,6 % CAGR in v letu 2022 ustvaril prihodke v višini 62,5 mlrd EUR, medtem ko naj bi kanadski trg v napovedanem obdobju rasel po 5,9 % CAGR in v letu 2022 dosegel vrednost 3,9 mlrd EUR. Ozaveščenost potrošnikov o prednostih zdravega prehranjevanja ter rast srednjega razreda, ki je pod naraščajočim gospodarskim pritiskom, bo še naprej pospeševala rast trga ekoloških živil. Suša je v zadnjih letih negativno vplivala na brazilski trg ekoloških živil, vendar so se večji konkurenti že prilagodili tem razmeram in razvili alternativne metode za ohranjanje njihove vegetacije.
 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Carrefour S.A.
  • Cencosud S.A.
  • Companhia Brasileira de Distribuicao
  • Wal-Mart oper 

Vrednost brazilskega trga ekoloških živil se je v letu 2017 povečala za 14 % in dosegla vrednost 886,7 mio EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 10 %.
 

Vrednost trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2013 514,5  
2014 582,7 13,3 %
2015 787,1 12,7 %
2016 791,4 0,6 %
2017 886,7 14,0 %
 

Analitiki napovedujejo, da bo brazilski trg ekoloških živil v letu 2022 dosegel vrednost 1,1 mlrd EUR, kar je 40,4 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je 7 %.
 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2018 910,0 8,1 %
2019 986,3 7,5 %
2020 1.028,7 7,0 %
2021 1.095,6 6,5 %
2022 1.134,0 6,1 %
 

Sadje in zelenjava je največji segment brazilskega trga ekoloških živil in predstavlja 38,1 % celotne vrednosti trga.

 

Tržna segmentacija glede na kategorije ( v % za leto 2017)

Sadje in zelenjava 38,1 %
Pripravljena hrana 18,7 %
Ekološke pijače 15,0 %
Ekološki mlečni izdelki 14,1 %
Kruh in žita 12,5 %
Meso, ribe in perutnina 1,6 %
 

Največja podjetja na področju maloprodaje živil v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Companhia Brasileira de Distribuicao 10.022,93
Cereais Bramil Ltda. 321,57
Pajeú Nordeste Ltda 145,18
Super Mercado Real De Eden Ltda 46,64
Pato Branco Alimentos Ltda 43,21
Cooperativa Agropecuaria De Bom Despacho Ltda 24,19
Kusma & Cia Ltda 16,18


Največja podjetja na področju veleprodaje živil v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Companhia Nacional de Abastecimento 342,17
Empresa Baiana de Alimentos SA-EBAL 234,17
Comercial De Frutas Líder Ltda. 25,52
Tend Tudo Distribuicao De Verduras Ltda 12,35
Centrais de Abastecimento do Paraná SA 3,95
Comercial Crf Ltda 1,82
Agro Corupa Ltda Me 1,63


Največja podjetja na področju živilske industrije v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
JBS SA 36.641,16
BRF SA 7.515,82
Marfrig Global Foods SA 4.171,81
Minerva SA 2.718,01
Raizen Energia SA 2.589,91
Tereos Internacional SA 2.289,15
Biosev SA 1.595,18
 


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.
 

Vir: Factiva, avgust 2018.



 

Avtomobilska industrija – proizvodnja avtomobilov

Čeprav je brazilska proizvodnja avtomobilov največja v Latinski Ameriki, se je glede na vrednost v zadnjih petih letih zmanjšala. Kljub temu analitiki zaradi izboljšane politične in gospodarske situacije napovedujejo ponovno rast proizvodnje v prihodnjih petih letih. Brazilska proizvodnja avtomobilov se je v obdobju 2013-2017 zmanjševala po -6,8 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 dosegla vrednost 19 mlrd EUR. Za primerjavo, proizvodnja avtomobilov v ZDA je v zadnjih petih letih upadala po -6,1 % CAGR in v letu 2017 ustvarila vrednost 65,6 mlrd EUR, medtem ko je kanadska proizvodnja avtomobilov v tem obdobju upadala po -8 % CAGR in v letu 2017 ustvarila vrednost 8,8 mlrd EUR. Na brazilsko avtomobilsko industrijo je negativno vplivalo vrsto političnih in korupcijskih škandalov v državi. Gospodarska nestabilnost, ki je nastala kot posledica teh škandalov, je povzročila naraščajočo stopnjo brezposelnosti, negativno realno rast BDP ter padec povprečnih letnih plač v letih 2015 in 2016. Vsi ti gospodarski dejavniki so zmanjšali finančno sposobnost Brazilcev za nakup novih avtomobilov. Obseg proizvodnje avtomobilov se je v letih 2013- 2017 zmanjševal po -4,5 % CAGR in v letu 2017 dosegel 2,3 mio. Po napovedih naj bi se obseg proizvodnje v obdobju 2018-2022 povečeval po 8,8 % CAGR in v letu 2022 dosegel 3,5 mio.

Ker tehnologija izboljšuje učinkovitost in cenovno konkurenčnost električnih avtomobilov, so bo povpraševanje po teh vozilih v napovedanem obdobju nedvomno povečalo. Številni pomembni svetovni proizvajalci avtomobilov, kot so Volvo, Aston Martin in Jaguar Land Rover, so že napovedali prehod na proizvodnjo zgolj električnih ali hibridnih avtomobilov v prihodnjem desetletju. Za nove konkurente, ki želijo vstopiti v to industrijo, bo segment električnih avtomobilov še posebej zanimiv.

Analitiki napovedujejo, da bo brazilska proizvodnja avtomobilov v obdobju 2018-2022 rasla po 9,5 % CAGR in v letu 2022 ustvarila vrednost 27,3 mlrd EUR. Proizvodnja avtomobilov v ZDA naj bi po napovedih v prihodnjih petih letih upadala po -2,3 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 53,2 mlrd EUR, medtem ko naj bi kanadska proizvodnja avtomobilov v napovedanem obdobju upadala po -1,9 % CAGR in v letu 2022 ustvarila vrednost 7,3 mlrd EUR

 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  • Ford Motor Company
  • General Motors Company
  • Volkswagen AG
 
Obseg brazilske proizvodnje avtomobilov se je v letu 2017 povečal za 27,6 % in dosegel 2,3 mio enot. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala -4,5 %.

Brazilska proizvodnja avtomobilov se je v letu 2017 povečala za 33,6 % in dosegla vrednost 19 mlrd EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala -6,8 %.

 

Vrednost trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2013 21.428  
2014 21.053 -1,9 %
2015 18.829 -25,5 %
2016 14.504 -22,9 %
2017 19.026 33,6 %
 

Analitiki napovedujejo, da bo brazilska proizvodnja avtomobilov v letu 2022 dosegla obseg 3,4 mio enot, kar je 52,5 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je 8,8 %.
 
Analitiki napovedujejo, da bo brazilska proizvodnja avtomobilov v letu 2022 dosegla vrednost 27,3 mlrd EUR, kar je 57,2 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je  9,5 %.

 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2018 20.000 10,5 %
2019 21.779 8,3 %
2020 23.388 9,9 %
2021 25.537 9,4 %
2022 27.258 9,3 %



Največji konkurent v brazilski proizvodnji avtomobilov je Fiat Chrysler, ki je imel v letu 2017 28,5 % tržni delež glede na obseg proizvodnje.
 
 

Tržni deleži glede na obseg proizvodnje za leto 2017 (v odstotkih) 

Fiat Chrysler 28,5 %
General Motors 24,6 %
Volkswagen 23,9 %
Ford 16,2 %
Ostali 6,8 %

Brazilija predstavlja 17,6 % celotne ameriške proizvodnje avtomobilov glede na vrednost.
 

Tržna segmentacija v regiji za leto 2017 (v odstotkih)

ZDA 60,8 %
Brazilija 17,6 %
Mehika 11,6 %
Kanada 8,2 %
Ostala Amerika 1,7 %


Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilov v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Renault do Brasil SA 2.331,14
Peugeot - Citroën do Brasil Automóveis Limitada 1.479,66
Marcopolo SA 645,83
WLM Indústria e Comércio SA 109,98
Agrale Montadora Ltda. 94,23
Plascar Participações Industriais SA 87,39
Starexport Trading SA 18,44


Največja podjetja na področju proizvodnje avtomobilskih delov v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Iochpe-Maxion SA 1.681,48
Randon SA Implementos e Participaçoes 659,47
Mahle Metal Leve SA 508,50
Fras-Le SA 187,02
DHB Industria e Comercio SA 48,67
Hubner Componentes E Sistemas Automotivos S/A 27,93
Fuji Autotech Autopeças Do Brasil Ltda 6,71
 

Največja podjetja na področju veleprodaje avtomobilskih delov v Braziliji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Japurá Pneus Ltda. 28,80
Jdp Comercio De Ferramentas E Componentes Automotivos 18,52
Odorico M Monteiro S A Industria E Comercio 5,31
Hc Pecas S A 2,50
A Flach & Cia Ltda Epp 0,89
Ayub Ayub E Abrahao Ltda 0,89
Comercio De Pneus E Auto Pecas Bafini 0,89
 

Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.
 

Vir: Factiva, avgust 2018.

 

Poglejte si tudi:

Bilateralni ekonomski odnosi s Slovenijo

Poslovanje