Hrvaška

Prodaja na Hrvaško

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

 
Čeprav je Hrvaška druga najbogatejša država na Balkanu, so hrvaški potrošniki cenovno zelo občutljivi. Pri nakupu dajejo prednost lokalnim blagovnim znamkam in niso odprti za nove blagovne znamke, ki vstopajo na trg.

Hrvati porabijo kar 30 % svojega proračuna za prehrambne izdelke, kar je najvišja stopnja med državami članicami EU, po drugi strani pa so njihovi stroški za stanovanja manjši od povprečja EU (tretji najnižji po Malti in Litvi).
 

Tržne poti, distribucija

Hrvaški maloprodajni sektor predstavlja okoli 8 % državnega BDP. Na njem deluje okoli 7.500 maloprodajnih mest, vključno s kioski in malimi trgovinicami. Sektor je skoraj v celoti v zasebni lasti.

V zadnjih letih se je na novo razvilo veliko nakupovalnih centrov, kot so Importanne, King Cross, Kaptol Centar, Avenue Mall, City Centar One, West Gate, Garden Mall in Arena Centar v Zagrebu. Prav tako so bili preurejeni ali na novo zgrajeni lokalni supermarketi in trgovske verige Konzum, Dinova-Diona, Prehrana in Plodine. Na trgu so prisotne tudi številne tuje trgovske verige, kot so Billa, DM, Mercatone, Metro, Bauhaus, Baumax, Kaufland, Lidl in Interspar. V začetku leta 2017 se je najpomembnejša domača trgovska veriga Konzum in njena matična družba Agrokor soočila s hudimi finančnimi težavami, zato je hrvaška vlada posredovala pri preprečevanju stečaja in imenovala komisarja za pomoč upnikom pri prestrukturiranju družbe. Podjetje je trenutno v postopku prestrukturiranja, kar bi v prihodnje lahko vplivalo na maloprodajni trg v regiji.
 
Spletna maloprodaja je na Hrvaškem v zadnjih letih v porastu, zlasti odkar se je država pridružila EU leta 2013. V letu 2017 je vrednost spletne maloprodaje dosegla 395 mio EUR. V tem letu so Hrvati opravili približno 1,75 mio spletnih nakupov, kar je 18 % več kot leto prej. Hrvati na spletu največ kupujejo električne in elektronske potrošne izdelke. Ta segment je v letu 2017 ustvaril 160 mio EUR prihodkov ali 40,4 % celotne vrednosti sektorja.

Amazon, eBay in Extreme Digital so najbolj priljubljene tuje spletne trgovine na Hrvaškem, najbolj priljubljeni lokalni spletni trgovini pa sta eKupi in Abrakadabra.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Lidl Hrvatska D.O.O. K.D. 621,79
Plodine D. D. 514,14
Spar Hrvatska D.O.O. 462,85
Tommy D.O.O. 363,96
Dm-Drogerie Markt D.O.O. 228,63
Studenac Trgovina D.O.O. 206,30
Muller Trgovina Zagreb D.O.O. 183,46
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Hrvaški uvozniki uporabljajo večino standardnih načinov plačila, ki so na voljo v mednarodni trgovini. Plačilni pogoji se razlikujejo glede na vrsto kupca in njegovo finančno sposobnost. Običajni plačilni roki se gibljejo med 80 in 120 dnevi.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Hrvaško na 35. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
 
Približno polovica vsega transporta na Hrvaškem poteka po cestah. Ker je Hrvaška pomorska država, je drugi največji segment pomorski transport, ki predstavlja skoraj 30 % celotnega sektorja. Vrednost celotnega transportnega sektorja Hrvaške predstavlja približno 8 % BDP, sektor pa zaposluje okoli 7,3 %. vseh zaposlenih v državi.

Hrvaška je avgusta 2017 sprejela nacionalno strategijo razvoja prometa. Cilji do leta 2030 so zagotoviti trajnosten, donosen in varen promet, ki bo gonilo gospodarskega razvoja in bo povezoval Hrvaško z EU prek prometnih koridorjev.
 
Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno februar 2019.