Indija

Gospodarske panoge Indije

Gospodarstvo

Indija ima eno izmed desetih največjih gospodarstev na svetu, a je še vedno revna država. BDP na prebivalca ostaja pod svetovnim povprečjem.
 
Indija je ena od globalnih kmetijskih velesil na svetu. Kmetijstvo prispeva 18 % BDP in zaposluje 47 % aktivnega prebivalstva. Glavni kmetijski proizvodi so pšenica, proso, riž, koruza, sladkorni trs, čaj, krompir in bombaž. Indija ima dobro razvito govedorejo, ovčerejo in ribolov.

Premog je glavni vir energije v državi, saj je Indija tretji največji proizvajalec premoga na svetu. V industrijskem sektorju sta najpomembnejši tekstilna in kemična industrija. Industrijski sektor, ki prispeva 31 % k BDP, predstavlja 22 % vseh zaposlenih.

Storitveni sektor je najbolj dinamičen in hitro razvijajoč del indijskega gospodarstva. Sektor prispeva preko 50 % BDP in zaposluje 31 % aktivnega prebivalstva. Najhitreje se razvija programska oprema, ki povečuje izvoz storitev in posodablja indijsko gospodarstvo.
 

Struktura BDP

Vir: EIU; Factiva, maj 2018.

 

Industrijski sektor

Industrijski sektor Indije ustvari 31 % BDP in zaposluje 22 % aktivnega prebivalstva. Glavni vir energije v državi je premog. V industrijskem sektorju sta najpomembnejši tekstilna in kemična industrija. Razvite so tudi živilska, naftna, strojna in farmacevtska industrija. Zelo hitro raste IT sektor.

Indija je v letu 2017 zabeležila 3 % rast industrijske proizvodnje. Za leto 2018 analitiki napovedujejo rast industrijske proizvodnje v višini 4,9 %, za leto 2019 6,3 % rast ter za leto 2020 5,2 % rast industrijske proizvodnje.

Predstavljamo dve gospodarski panogi na indijskem trgu
:
 

 

Avtomobilska industrija - proizvodnja avtomobilov

Indijska proizvodnja avtomobilov je v obdobju 2013-2017 rasla po 2 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 dosegla vrednost 16,2 mlrd EUR. Za primerjavo, proizvodnja avtomobilov v Južni Koreji je v zadnjih petih letih upadala po -3,7 % CAGR in v letu 2017 dosegla vrednost 39,4 mlrd EUR, medtem ko je kitajska proizvodnja avtomobilov v tem obdobju rasla po 5,8 % CAGR in v letu 2017 dosegla vrednost 155,8 mlrd EUR. Ključna značilnost indijske avtomobilske industrije v zadnjih petih letih je bila nenadna odločitev indijske vlade, da napove demonetizacijo. To je oslabilo avtomobilsko industrijo v državi in prodaja avtomobilov je decembra 2016 dosegla najnižjo stopnjo v zadnjih 16 letih. Z velikimi popusti so skušali spodbuditi povpraševanje, ki se je po koncu demonetizacije povečalo, a kljub temu ni doseglo prejšnjih ravni. Obseg proizvodnje se je med leti 2013 in 2017 povečeval po 6,3 % CAGR in v letu 2017 dosegel 4 mio avtomobilov. Po napovedih analitikov naj bi obseg proizvodnje v obdobju 2018-2022 rasel po 6,5 % CAGR in v letu 2022 dosegel 5,5 mio avtomobilov.

Izboljšanje makroekonomskih pogojev, kot so naraščajoče povprečne letne plače in raven porabe gospodinjstev, skupaj z upadanjem stopnje brezposelnosti, je okrepilo položaj srednjega razreda v državi. Finančna sposobnost za nakup avtomobilov se je tako v zadnjih letih močno povečala. Po napovedih analitikov bo indijska proizvodnja avtomobilov v obdobju 2018-2022 rasla po 5 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 18.8 mlrd EUR. Proizvodnja avtomobilov v Južni Koreji naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 0,8 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 37,4 mlrd EUR, medtem ko naj bi kitajska proizvodnja avtomobilov v napovedanem obdobju rasla po 3,3 % CAGR in v letu 2022 dosegla 166,6 mlrd EUR. Indijska vlada poskuša okrepiti domače povpraševanje po električnih avtomobilih prek sheme FAME-India (Faster Adoption & Manufacturing go Hybrid and Electric Vehicles). Privabiti želi tuje in domače proizvajalce avtomobilov, da se osredotočijo na ta segment industrije. Poleg tega bo povečano povpraševanje po novih avtomobilih povzročila rast srednjega razreda v državi ter boljše cestne povezave ( projekt Bharatmala Pariyojana bo dodal 83.677 km v indijsko cestno omrežje). Rast vrednosti v industriji bo v napovedanem obdobju nižja kot rast obsega industrije, kar odraža trend v indijski avtomobilski industriji, kjer je večje povpraševanje po cenejših avtomobilih.

 

Največji konkurenti na trgu so:

  • Hyundai Motor Company
  • Mahindra & Mahindra Limited
  • Suzuki Motor Co
  • Tata Motors Limited
 
V Indiji so v letu 2017 proizvedli 4.024.100 avtomobilov, kar je 9,4 % več kot leto poprej. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 6,3 %. 

Proizvodnja avtomobilov v Indiji se je v letu 2017 povečala za 6,1 % in dosegla vrednost 16,2 mlrd EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 2 %.
 

Vrednost trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2013 12.706  
2014 12.932 1,8 %
2015 15.676 0,8 %
2016 15.495 -0,7 %
2017 16.194 6,1 %
  

V letu 2022 naj bi v Indiji proizvedli 5.509.700 avtomobilov, kar je 36,9 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 znaša 6,5 %.

Analitiki napovedujejo, da bo proizvodnja avtomobilov v Indiji v letu 2022 dosegla vrednost 18,8 mlrd EUR, kar je 36,9 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je 6,5 %.

 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2018 16.218 5,3 %
2019 17.203 5,4 %
2020 17.603 4,9 %
2021 18.429 4,7 %
2022 18.790 4,6 %
  

Suzuki je vodilni konkurent na indijskem trgu avtomobilske industrije in predstavlja 46,3 % delež vrednosti industrije. Hyundai Motor Company predstavlja nadaljnjih 21,7 % v industriji.
 

Tržni deleži po proizvajalcih glede na vrednost v letu 2017 (v odstotkih)

 
Suzuki 46,3 %
Hyundai 21,7 %
Tata 17,3 %
Mahindra 14,7 %
 

Indija predstavlja 4,7 % vrednosti azijsko-pacifiške proizvodnje avtomobilov.
 

Tržna segmentacija v regiji za leto 2017 (v odstotkih)

 
Kitajska 45,4 %
Japonska 9,6 %
Južna Koreja 11,5 %
Indija 4,7 %
Tajvan 0,8 %
Ostala pacifiška Azija 8,0 %
 

Največja podjetja na področju proizvodnje motornih vozil v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Tata Motors Ltd. 37.961,93
Mahindra & Mahindra Ltd. 11.866,38
Maruti Suzuki India Ltd. 10.283,51
Hyundai Motor India Limited 3.949,19
Ashok Leyland Ltd. 3.779,07
Honda Cars India Limited 1.615,53
Eicher Motors Ltd. 1.155,14

Največja podjetja na področju proizvodnje delov za motorna vozila v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Sundaram-Clayton Ltd. 2.256,40
Mobis India Limited 918, 12
Cummins India Ltd. 658, 67
Escorts Ltd. 651, 90
Minda Industries Ltd. 576, 04
Brakes India Private Limited 442, 04
Automotive Manufacturers Private Limited 339, 57


Največja podjetja na področju veleprodaje delov za motorna vozila v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Continental India Private Limited 83, 44
Tyre Technocrats (India) Private Limited 9, 56
Mekong Rubber Private Limited 6, 91
Nilesh Auto Distributors 3, 18
Sunrise Retreads Private Limited 2, 34
Nexus Alloys & Steels Private Limited 1, 27
Shantilal Enterprises (Durgapur) Private Limited 0, 81


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, julij 2018.


Kemična industrija

V analizo so zajete posebne kemikalije, kemikalije za množično uporabo, kemikalije za kmetijstvo in druge kemikalije, ki vključujejo izdelke, kot so farmacevtske kemikalije. Indijska kemična industrija je v obdobju 2013-2017 rasla po 3,5 % skupni letni stopnji rasti (CAGR) in v letu 2017 dosegla vrednost 89,6 mlrd EUR. Za primerjavo, kemična industrija v Južni Koreji je v zadnjih petih letih upadala po -0,7 % CAGR in v letu 2017 dosegla vrednost 62,6 mlrd EUR, medtem ko je kitajska kemična industrija v tem obdobju rasla po 7,1 % CAGR in v letu 2017 dosegla vrednost 1.435 mlrd EUR. Kemična industrija je zelo pomembna za razvoj indijskega gospodarstva, saj je ključni dejavnik za druge sektorje, vključno z gradbeništvom in kmetijstvom. Zato tudi indijska vlada spodbuja raziskave in razvoj v tej industriji ter zagotavlja naložbe za boljšo infrastrukturo, da bi tako pripomogla k uspehu podjetij v tej panogi.

Najbolj donosen segment v indijski kemični industriji je segment kemikalij za množično uporabo, ki je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 47,7 mlrd EUR ali 53,3 % celotne vrednosti trga. Segment specialnih kemikalij je v letu 2017 prispeval prihodke v višini 16,9 mlrd EUR, kar predstavlja 18,9 % skupne vrednosti trga. Segment kemikalij za množično uporabo je v Indiji zelo uspešen zaradi bližine zalog nafte na Bližnjem vzhodu ter relativno poceni proizvodnje. Povečanje naložb v segment posebnih kemikalij bi lahko v prihodnosti spremenilo tržni delež.

Analitiki napovedujejo, da bo indijska kemična industrija v obdobju 2018-2022 rasla po 5 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 104,8 mlrd EUR. Kemična industrija v Južni Koreji naj bi v prihodnjih petih letih rasla po 1,8 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 62,4 mlrd EUR, medtem ko naj bi kemična industrija na Kitajskem v napovedanem obdobju rasla po 5,3 % CAGR in v letu 2022 dosegla vrednost 1.694 mlrd EUR. Indijska poraba kemikalij na prebivalca je trenutno je nižja kot v razvitih državah, zato ima industrija še veliko perspektivo. Vedno večji poudarek na posebne in druge kemikalije bo povečeval vrednost industrije in pripomogel k večji konkurenčnosti Indije. Domače povpraševanje po kemikalijah nenehno narašča s povečano urbanizacijo in učinkovitejšim, visoko produktivnim kmetijskim sektorjem.

 

Največji konkurenti na trgu so:

  • BASF SE
  • Tata Chemicals Ltd.
  • DowDuPont Inc
  • Reliance Industries Limited
    

Kemična industrija v Indiji se je v letu 2017 povečala za 4,5 % in dosegla vrednost 89,6 mlrd EUR. Skupna letna stopnja rasti (CAGR) v obdobju 2013–2017 je znašala 3,5 %.
 

Vrednost trga po letih (v mio EUR) 

Leto EUR CAGR
2013 66.466  
2014 70.375 5,9 %
2015 84.054 -0,3 %
2016 87.297 3,8 %
2017 89.646 4,5 %

Analitiki napovedujejo, da bo kemična industrija v Indiji v letu 2022 dosegla vrednost 104,8 mlrd EUR, kar je 28,3 % več kot leta 2017. Napovedana skupna letna stopnja rasti (CAGR) za obdobje 2018–2022 je 5,1 %.
 

Napoved vrednosti trga po letih (v mio EUR)

Leto EUR CAGR
2018 89.411 5,1 %
2019 94.491 4,8 %
2020 96.859 5,1 %
2021 101.487 4,8 %
2022 104.838 5,8 %
  

Kemikalije za množično uporabo so največji segment kemične industrije v Indiji in predstavljajo 53,3 % celotne vrednosti industrije. Segment posebnih kemikalij predstavlja drugi največji segment z 18,9 % tržnim deležem.

 

Tržni deleži glede na segmente za leto 2017 (v odstotkih)

 
Kemikalije za množično uporabo 53,3 %
Posebne kemikalije 18,9 %
Kemikalije za kmetijstvo 7,0 %
Ostale kemikalije 20,8 %
 

Indija predstavlja 3,9 % azijsko-pacifiške kemične industrije glede na vrednost. Največji tržni delež v regiji ima Kitajska, 62,5 %.
 

Tržna segmentacija v regiji za leto 2017 (v odstotkih)

 
Kitajska 62,5 %
Japonska 10,6 %
Tajvan 5,1 %
Indija 3,9 %
Južna Koreja 2,7 %
Ostale azijsko-pacifiške države 15,2 %

 

Največja podjetja na področju kemične industrije v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Aditya Birla Nuvo Limited 1.465,37
Tata Chemicals Ltd. 1.322,47
Jubilant Life Sciences Ltd. 968,68
Zuari Agro Chemicals Ltd. 936,07
Cargill India Private Limited 887,94
Kama Holdings Ltd. 725,80
Gujarat Fluorochemicals Ltd. 501,56
 

Največja podjetja na področju barv in lakov v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Advance Paints Private Limited 2.388,41
Asian Paints Ltd. 2.149,29
Berger Paints India Ltd. 665,61
Kansai Nerolac Paints Ltd. 600,20
Akzo Nobel India Ltd. 350,39
Esdee Paints Limited 58,72
Jotun India Private Limited 50,13

Največja podjetja na področju kmetijskih kemikalij v Indiji (2017)

Podjetje Prihodki v mio EUR
Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited 2.830,73
Indian Potash Limited 2.725,98
UPL Ltd. 2.239,17
Coromandel International Ltd. 1.410,49
Coromandel International Limited 1.274,83
National Fertilizers Ltd. 1.150,42
Chambal Fertilisers & Chemicals Ltd. 971,67


Letne vrednosti trga so preračunane iz USD v EUR po povprečnih letnih tečajih EIU, letne stopnje rasti (CAGR) pa se nanašajo na dolarske vrednosti.

Vir: Factiva, julij 2018.

 

Poglejte si tudi:

Bilateralni ekonomski odnosi s Slovenijo

Poslovanje