Indija

Prodaja v Indijo


Kako prodajati v Indijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Indiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Razvoj infrastrukture ostaja ključna tema vladne politike. Država si prizadeva izboljšati infrastrukturo, da bi izkoristila diverzifikacijo dobavne verige, zato posodablja pristanišča, logistične parke, ceste in železniška omrežja.
 
Nacionalna logistična politika, predstavljena septembra 2022, bo pripomogla k ustvarjanju digitalne infrastrukture za pospešitev dostave blaga in izboljšala stroškovno konkurenčnost domačih proizvajalcev.
 
Sprememba zakona o konkurenci, sprejeta aprila 2023, bo delno izboljšala enostavnost poslovanja, zlasti pri združitvah in prevzemih, ter pomagala omejiti proti-konkurenčne prakse s povečanjem obsega protimonopolnega nadzornika, Indijske komisije za konkurenco.
 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Indijski potrošniki kupujejo blagovne znamke, ki jih poznajo, zato je potrebno vlagati v oglaševanje in promocijo izdelkov, ki jih želimo lansirati na trg. 
 
Na vedenje potrošnikov močno vpliva sistem kast, ki deli družbo. Ustvarja socialne razlike in omogoča krepitev vezi med ljudmi iz iste družbene skupine. Blagovne znamke se običajno promovirajo preko priporočil med ljudmi posamezne skupine.

Rast sektorja luksuznih izdelkov je omejena, saj se bogati potrošniki izogibajo širjenju bogastva, razen na porokah. Kakovost poprodajnih storitev s strani prodajalca ima pomembno vlogo pri nakupni odločitvi. 

Indijski potrošniki običajno kupujejo sveže prehrambne izdelke, nakupujejo pa vsakih dva do tri dni. V Indiji se potrošniki delijo na več dohodkovnih razredov, od katerih najhitreje rasteta razred elite in premožnih potrošnikov. Zelo hitro se razvija tudi srednji, urbani sloj, za katerega se pričakuje, da bo ključna gonilna sila indijske potrošnje v naslednjih nekaj letih.

 

Tržne poti, distribucija

Maloprodaja je eden najhitreje rastočih poslovnih sektorjev v Indiji. V državi je približno 12 mio maloprodajnih mest, od katerih je večina neorganiziranih družinskih subjektov.
 
Po napovedih analitikov naj bi sektor hitrega potrošniškega blaga v naslednjih 10 letih rasel po 12 % povprečni letni stopnji, kar bo zahtevalo močno distribucijsko mrežo, ki bo zadovoljila hitro rastoče potrošniško povpraševanje v Indiji.

Segment hipermarketov je v Indiji v letu 2022 beležil 10 % rast prodaje, ki je dosegla 424 mlrd INR ali približno 5,1 mlrd EUR.
Avenue Supermarts Ltd je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2022 znašal 76 %. 

Po napovedih analitikov naj bi segment hipermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 11 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 702 mlrd INR ali približno 8,48 mlrd EUR.

Supermarketi so v Indiji v letu 2022 povečali prodajo za 12 % na 804 mlrd INR ali približno 9,7 mlrd EUR.
Reliance Retail Ltd je vodilni konkurent v tem segmentu in je imel v letu 2022 42 % tržni delež.
 
Segment supermarketov naj bi v prihodnjih 5 letih rasel po 10 % povprečni letni stopnji (oziroma 5 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 1.318 mlrd INR, kar je približno 15,9 mlrd EUR.
 
Prodaja v diskontnih trgovinah je v Indiji zanemarljiva. Verjetnost, da bi se situacija v kratkem spremenila, je majhna, saj je neformalna maloprodaja v Indiji še vedno zelo velika in cenovno zelo dostopna. Tradicionalni trgovci z živili so glavna formalna alternativa diskontom v Indiji.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Reliance Retail Limited 22.320,28
National Agricultural Co-Operative Marketing Federation Of India Limited  6.580,12
Avenue Supermarts Ltd. 5.116,53
Future Retail Ltd. 845,28
Life Style International Private Limited 735,32
Simran Enterprises 696,49
Wal-Mart India Private Limited 678,00
 

Spletna prodaja v Indiji


Indijski trg e-trgovine je eden najhitreje rastočih na svetu.
Vrednost spletne maloprodaje se je v letu 2022 povečala za 19 % in dosegla 3.961 milijard INR ali približno 47,9 mlrd EUR.
 
Večina spletnih ponudnikov si prizadeva ponuditi brezhibno uporabniško izkušnjo. Za dosego tega cilja uporablja različne tehnologije. Nekateri ponudniki na primer uporabljajo orodja, ki jih poganja umetna inteligenca, kot so chatboti, ki so postali osrednji del ustvarjanja izkušenj, osredotočenih na kupce. 
Uporaba sistemov, ki temeljijo na tehnologiji, kot sta virtualna in razširjena resničnost, ustvari spletno nakupovanje še bolj privlačno. Tehnologija in sledenje podatkov omogočata umetni inteligenci, da uporabi nešteto virov za personalizirano priporočilo izdelka za vsakega posameznika.
 
Spletni ponudniki prav tako raziskujejo različne načine, kako strankam olajšati iskanje. V svoje spletne trgovine zato vnašajo orodja, ki omogočajo funkcije glasovnega iskanja. Glede na dejstvo, da je angleško govoreče prebivalstvo bistveno manjše od ne-angleško govorečega prebivalstva v Indiji, ponudniki dodajajo več ljudskih jezikov, da še dodatno izboljšajo uporabniško izkušnjo. Spletni ponudnik Meesho je na primer v svojo spletno trgovino dodal 8 ljudskih jezikov, da bi pritegnil širšo bazo potrošnikov. Tudi Flipkart zaradi uporabe več jezikov v svoji spletni trgovini, beleži večjo prodajo.
 
Po napovedih analitikov naj bi se indijska spletna maloprodaja v prihodnjih 5 letih povečevala po 17 % povprečni letni stopnji (oziroma 12 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 8.795 milijard INR, kar je približno 106,36 mlrd EUR.
 
Flipkart Internet Pvt Ltd je vodilni spletni ponudnik v Indiji. V letu 2022 je njegov tržni delež znašal 38 % glede na maloprodajno vrednost.


Spletni ponudniki v Indiji 

  • Flipkart Internet Pvt Ltd
  • Amayon.in
  • Myntra.com             
  • One97 Communications Ltd      
  • Tata Digital Pvt Ltd       
  • Reliance Retail Ltd
  • Mahindra Retail Pvt Ltd 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje 

Postopki financiranja uvoza so v skladu z zahodnimi poslovnimi praksami. Najvarnejši način za izvoznike je uporaba nepreklicnega akreditiva (L/C). 
 
Poslovne banke so glavni vir kratkoročnega financiranja indijskih podjetij. Lokalna in rezidenčna tuja podjetja lahko pridobijo srednjeročna in dolgoročna posojila v tuji valuti za projekte, ki zahtevajo kapitalsko opremo, uvoz tehnologije ali nakup letal in ladij.

 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport in logistika 

V Indiji  prevladuje cestni transport, ki količinsko predstavlja 59 % pretovora blaga. 35 % tovornega prometa poteka po železnici, 6 % po vodnih poteh in manj kot 1 % po zraku. 

Indija je z obalo, ki meri približno 7.517 km, strateško umeščena na svetovne ladijske poti.

Nov mednarodni status Indije kot informacijskega in proizvodnega vozlišča je povzročil rast mednarodnega zračnega prometa. Indija ima 91 mednarodnih prevoznikov, od tega 5 indijskih in 86 tujih, kar zagotavlja, da je Indija dobro povezana z večino večjih držav.

Indija ima eno največjih cestnih omrežij na svetu. Državne avtoceste, katerih skupna dolžina je 66.590 km, povezujejo pristanišča in velika mesta. 

Indijsko železniško omrežje se razprostira na 67.368 km. V prihodnjih 5 letih vlada načrtuje več mlrd vredne investicije v njegovo obnovo.

 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:




Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International


Posodobljeno avgust 2023.
 
 
Poglejte si tudi: