Italija

Prodaja v Italijo


Kako prodajati v Italijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Italiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 

Gospodarska politika vlade 

Kratkoročne prednostne naloge politike vključujejo obravnavanje trenutne energetske krize in izvajanje italijanskega nacionalnega načrta za sprostitev 191,5 mlrd EUR sredstev iz sklada EU za obnovo v letih 2021–2026.
 
Vlada se osredotoča tudi na strukturne reforme na področju pravosodja, konkurence in javne uprave. 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč 

Italijanski potrošniki povprašujejo po kakovostnih izdelkih. Pri nakupu dajejo prednost tistim, ki so izdelani v Italiji. Zelo pomemben faktor nakupne odločitve so tudi poprodajne storitve in natančne informacije o izdelku. Italijani se hitro navdušijo za novosti, zlasti v modnem sektorju. Kupna moč italijanskih potrošnikov pada, zato postajajo vse bolj cenovno občutljivi.
 

Tržne poti, distribucija

Italijanski maloprodajni trg je zelo konkurenčen. V zadnjih letih so se večje trgovske verige v Italiji osredotočile na prenovo hipermarketov in izkoriščanje njihovega prodajnega prostora, da bi izboljšale nakupovalne izkušnje potrošnikov in tako spodbudile prodajo. 

Tradicionalni trgovci z živili v Italiji še vedno predstavljajo velik delež prodajnih mest, čeprav se njihovo število iz leta v leto zmanjšuje. 

Segment hipermarketov je v letu 2022 beležil 3 % rast prodaje, ki je dosegla 19,4 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2023-2027 rasla po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2027 dosegla 22,5 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu hipermarketov je družba Coop Italia, ki je imela v letu 2022 37 % tržni delež.

Segment supermarketov je v letu 2022 beležil rast prodaje v višini 3 % in dosegel vrednost 55,7 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo ta segment v prihodnjih 5 letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2027 dosegel vrednost 63,4 mlrd EUR. 
CONAD - Consorzio Nazionale Dettaglianti Scrl je največji konkurent v segmentu supermarketov in je imel v letu 2022 19 % tržni delež.

Diskontni trgovci so v letu 2022 zabeležili rast prodaje v višini 4 %. Vrednost prodaje je lani znašala 25,2 mlrd EUR. 
Analitiki napovedujejo segmentu diskontnih trgovin v prihodnjih 5 letih 4 % povprečno letno rast, vrednost segmenta pa naj bi v letu 2027 dosegla 31,3 mlrd EUR. 
Največji diskontni trgovec v Italiji je Eurospin Italia SpA, ki je imel v letu 2022 27 % tržni delež.


Največji trgovci po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Esselunga Spa 9.485,01
Lidl Italia Srl  6.480,71
Coop Alleanza 3.0 Soc Coop 4.800,86
Gs Spa 4.338,37
Md Spa 3.353,86
Spesa Intelligente Spa 2.783,31
Maxi Di Srl 2.664,56

 

Spletna prodaja v Italiji

Italijanski spletni maloprodajni sektor je v preteklih nekaj letih beležil visoko rast, ki je napovedana tudi v prihodnjih 5 letih.
Spletna maloprodaja se je v Italiji v letu 2022 povečala za 4 % na 30 mlrd EUR.

Po napovedih analitikov naj bi se spletna prodaja v Italiji v prihodnjih 5 letih povečevala po 11 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegla vrednost 49,4 mlrd EUR.

Sektor je zelo konkurenčen in vključuje različne spletne ponudnike, pa tudi podjetja, ki ponujajo storitev spletne prodaje kot del večkanalnega poslovnega modela.

Nekatera podjetja ponujajo široko paleto izdelkov, druga pa so specializirana za določen segment in zagotavljajo zaupanja vredne in visokokakovostne izdelke.

Amazon.com Inc je vodilni konkurent na trgu, z 29 % tržnim deležem v letu 2022.

Priljubljene spletne tržnice v Italiji, ki ponujajo izdelke v najrazličnejših kategorijah, vključujejo Amazon, eBay, Mediashipping, Alibaba, AliExpress, Subito in Dmail.

Med specializiranimi spletnimi ponudniki pa prevladujejo:

Potovanja in turizem: Booking.com, eDreams, Expedia, Italo Treno, Kayak, lastminute.com, Opodo, Skyscanner, Trenitalia, Tripadvisor, Trivago in Volagratis

Informacijska tehnologija in zabavna elektronika: ePRICE, Euronics, MediaWorld, Monclick, Mr Price, TRONY in Unieuro

Moda: Privalia, SaldiPrivati, Veepee, YOOX in Zalando

Knjige, glasba in video: Amazon, IBS.it, LaFeltrinelli in Unilibro
 

Največji spletni ponudniki:

  • Amazon.com 
  • Zalando 
  • MediaMarkt (mediaworld.it)
  • E-Price


Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

Sejmi

 

Plačevanje

Najbolj priljubljen plačilni mehanizem je elektronski prenos sredstev (SWIFT). Običajni plačilni roki so 30 dni, daljši plačilnimi roki pa so lahko konkurenčna prednost.
 
Uporaba nepreklicnih akreditivov v Italiji se je v zadnjih letih precej zmanjšala, zaradi visokih stroškov, povezanih z izdajo. Alternative vključujejo zavarovanje izvoznih kreditov in factoring. 
 

Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Italijanski tovorni in logistični trg se v svetovnem merilu uvršča relativno visoko.
 
Država ima zelo razvito in učinkovito prometno mrežo, predvsem v severnih in osrednjih regijah, ter velik domači in mednarodni trg, saj ima država strateški položaj v središču Evrope. 
 
Hitra rast e-trgovine je v zadnjih letih spodbudila lokalno in globalno trgovino ter povečala pomen logističnih in transportnih storitev. 

Cestni transport predstavlja približno 80 % celotnega celinskega tovornega prometa v Italiji. Cestni segment ustvari tudi največ prihodkov, približno 70 % celotnega transportnega sektorja.
 
Italija ima zelo razvito in učinkovito mrežo medsebojno povezanih avtocest in manjših cest, zlasti v severnih regijah. Glavne poti v cestnem sistemu so Torino-Milano-BenetkeTrst, Milano-Bologna-Firence-Rim, Milano-Genova in Rim-Neapelj.
 
Pomembno vlogo v državi ima tudi pomorski segment. Oba segmenta sta stroškovno učinkovitejša od alternativ, saj se lahko preko njih prepelje večja količina blaga. Poleg tega je cestni promet najbolj razširjen in dostopen način prevoza, zlasti za manjše blago in kratke razdalje.
 
Italijanski transportni in logistični trg ima velik potencial za nadaljnjo rast tudi v prihodnjih letih.


 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, MarketLine 


Posodobljeno julij 2023.


Poglejte si tudi: