Japonska

Prodaja na Japonsko

Gospodarska politika vlade

Japonska vlada se osredotoča na gospodarsko varnost z zaščito dobavne verige v državi, ter preusmeritvijo proizvodnje, zlasti v strateških panogah, kot so mikročipi in izdelki, povezani z zeleno energijo.
 
Vlada si prizadeva zmanjšati gospodarsko odvisnost od Kitajske in se hkrati izogniti neposrednim dvostranskim konfliktom.
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Japonski potrošniki cenijo blagovno znamko, kakovost in ustrezne lastnosti izdelka. Zaradi gospodarskih razmer pa postaja tudi cena vse pomembnejši dejavnik pri nakupni odločitvi. Pomembni elementi pri prodaji so tudi poprodajne storitve, tehnična navodila, ustrezne informacije o izdelku, embalaža, upoštevanje dobavnih rokov in ustrezno oglaševanje.

Tradicionalno so japonski potrošniki bogati, prefinjeni in zelo raznoliki v svojih interesih in okusih. Cenijo udobje doma. Vse bolj se zavedajo tudi pomena svojega zdravja, zato so lekarne postale ena najhitreje rastočih maloprodajnih kanalov. Povečuje se tudi ekološka zavest in mnogi potrošniki raje kupujejo okolju prijazne izdelke.
 

Tržne poti, distribucija

Zaradi omejenega prostora in goste naseljenosti v mestih, so majhne priročne trgovine prevladujoča oblika prodajnih mest. Ti trgovci imajo pogosto le omejene zaloge, zato marajo trgovci na debelo pogosteje dobavljati manjše količine izdelkov.
 
Glavni logistični in distribucijski centri na Japonskem so v glavnih pristaniščih v Tokiu, Jokohami, Kobeju, Osaki in Fukuoki.
 
Segment supermarketov je v letu 2022 na Japonskem beležil 1 % rast prodaje, ki je znašala 17.700 mlrd JPY ali približno 128,2 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 19.400 mlrd JPY ali približno 140,5 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu je skupina AEON Group, ki je imela v letu 2022 9 % tržni delež.

Prodaja v manjših, priročnih trgovinah se je v letu 2022 povečala za 13 % in dosegla 9.000 mlrd JPY ali približno 65,2 mlrd EUR. 
Po napovedih se bo ta segment v prihodnjih 5 letih povečeval po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegel vrednost 9.900 mlrd JPY ali 71,7 mlrd EUR. 
Največji konkurent v tem segmentu je 7-Eleven Japan Co Ltd, z 39 % tržnim deležem v letu 2022.

Prodaja v segmentu hipermarketov se je v letu 2022 zmanjšala za -1 % in dosegla 7.400 mlrd JPY ali približno 53,6 mlrd EUR.
AEON Group je vodilni konkurent v tem segmentu. Njegov tržni delež je v letu 2022 znašal 41%.
Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 0,1 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -1 %) ter v letu 2027 dosegla vrednost 7.500 mlrd JPY ali 54,3 mlrd EUR.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Seven-Eleven Japan Co. Ltd. 8.042,21
Lawson, Inc. 7.208,22
Fuji Co., Ltd. 5.656,03
Valor Holdings Co., Ltd. 5.618,76
Life Corp. 5.515,23
Maxvalu Nishinihon Co., Ltd. 5.187,92
United Super Markets Holdings, Inc. 5.106,42


Spletna prodaja na Japonskem


Vrednost spletne maloprodaje se je na Japonskem v letu 2022 povečala za 4 % na 16.300 mlrd JPY, kar je približno 118,1 mlrd EUR.
 
Pandemija Covid-19 je močno pospešila rast spletne prodaje na Japonskem, ki je bila do tedaj počasnejša od drugih držav v smislu prodora spletnega nakupovanja.
Lokalni potrošniki danes vedno pogosteje kupujejo po spletu, nabor izdelkov spletne prodaje pa raste, vključno s hrano in pijačo, oblačili, obutvijo, elektroniko in izdelki za dom, katerih prodaja je v preteklosti večinoma potekala v fizičnih trgovinah.
Rast prodaje se je leta 2022 nekoliko upočasnila, saj so se nekateri potrošniki po odpravi koronskih omejitev začeli vračati v fizične trgovine. 
Spletni ponudniki, ki ponujajo oblačila in kozmetiko, vse bolj oglašujejo svoje izdelke na spletu in nudijo osebne nasvete prek prenosov v živo in lastnih digitalnih aplikacij, da bi ustvarili bolj prilagojeno izkušnjo za potrošnika.
 
Rakuten Group Inc je vodilni spletni ponudnik na japonskem trgu. V letu 2022 je njegov tržni delež znašal 23 % glede na maloprodajno vrednost.
 
Po napovedih analitikov naj bi se spletna maloprodaja ja Japonskem v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen) ter v letu 2027 dosegla vrednost 19.100 mlrd JPY, kar je približno 138,37 mlrd EUR. 

Največji spletni ponudniki na Japonskem

  • Rakuten Group Inc
  • Amazon Japan Co Ltd   
  • Japan Consumers Cooperative Union 
  • Yahoo Japan Corp.
  • AEON Group      
  • Apple Japan Inc    
  • Zozo Inc      
 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Obliko in roke plačila stranki dogovorita v medsebojni pogodbi in so odvisni od stopnje zaupanja. Z znanimi kupci je običajno plačilo na odprt račun, v začetku poslovanja pa je priporočljivo uporabiti klasične instrumente zavarovanja plačil. Običajna je tudi konsignacijska prodaja in zadolžnica (yakusoku tegata) na 90-120 dni.

Plačilna disciplina japonskih podjetij je visoka. 


Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Japonska ima sistem sodobnih avtocest in cest, ki povezujejo vse dele države. Vendar so prometne razmere na hitrih cestah in v mestih pogosto zelo obremenjene.
 
Japonska se ponaša z najgostejšim in najsodobnejšim potniškim železniškim sistemom na svetu, s hitrimi in pogostimi povezavami v vse dele države. Znamenita japonska hitra železnica Shinkansen povezuje Tokio z glavnimi japonskimi poslovnimi središči in drugod. Vsa velika japonska mesta imajo visoko razvito storitev podzemne železnice in primestnih vlakov.
 
Največji segment japonskega transportnega sektorja je cestni transport, ki letno ustvari okoli 73 % vrednosti celotnega sektorja. Sledi železniški transport s 17 %, medtem ko letalski in pomorski transport prispevata vsak po približno 5 %.

Japonska ima 128 pristanišč, vključno z 23 glavnimi pristanišči, ki ležijo vzdolž japonske obale. Trije glavni zalivi prepeljejo približno 35 % vsega pristaniškega tovora na Japonskem. Sestavljajo jih Tokio (6 pristanišč, vključno z Jokohamo in Tokio), zaliv Osaka (5 pristanišč, vključno s Kobejem in Osako) in zaliv Ise (5 pristanišč, vključno z Nagojo).


Več:

 
Poslovni imeniki in koristne povezave:

  • jetro.go.jp - vladni spletni portal namenjen podjetjem, ki želijo poslovati na Japonskem
  • all.biz/jp-en - poslovni imenik japonskih podjetij
  • ebiz.co.jp - poslovni imenik japonskih podjetij
  • expat - poslovni imenik japonskih podjetij
  • japaninc - poslovni imenik podjetij na Japonskem

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International, MarketLine


Posodobljeno avgust 2023.
 
 
Poglejte si tudi: