Kanada

Prodaja v Kanado

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kanadski potrošniki so pozorni na kakovost, izvor, sestavo in ceno izdelkov. Zelo so dovzetni za oglaševanje in naklonjeni nakupu trendovskih izdelkov. Kanadski kupci zahtevajo visoko kakovostne prodajne in poprodajne storitve. Vzpostavitev brezplačne telefonske številke ali spletne storitve za podporo strankam je lahko zelo koristna pri ohranjanju stika s strankami.

Življenjski standard v Kanadi je eden najvišjih na svetu. Kanadčani skrbijo za svoje zdravje in radi kupujejo ekološke prehrambne izdelke. Prav tako so naklonjeni nakupu izdelkom in storitev, povezanih z dobrim počutjem in osebnim udobjem.
 

Tržne poti, distribucija

Večina prodaje kanadskim podjetjem poteka prek razmeroma kratkih tržnih poti, največkrat neposredno od proizvajalca do končnega uporabnika. To še posebej velja za industrijske izdelke. 90 % ali več potencialnih kupcev za industrijske izdelke je v dveh ali treh večjih mestih ali blizu njih. Kanadski trg potrošniških proizvodov pa je bolj razpršen od industrijskega trga.

Kanadski maloprodajni sektor se je v devetdesetih letih, po prihodu ameriških distributerjev, kot sta Costco in Walmart, precej spremenil. Danes je zelo skoncentriran, na njem pa prevladujejo nekatere velike trgovske skupine, zlasti nacionalna podjetja, kot sta Sobeys in Loblaws. V letu 2017 je sektor dosegel vrednost 241,7 mlrd EUR. Največjo rast dosega segment hipermarketov, raste pa tudi število diskontnih prodajaln.
 
Tržna segmentacija 2017
Segment Odstotek
Supermarketi 58 %
Diskontne prodajalne 20 %
Drogerije 9 %
Neodvisne, specializirane trgovine 7 %
Trgovine na bencinskih črpalkah 3 %
 
 
Kanadska spletna maloprodaja je v zadnjih petih letih rasla po 13,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegla vrednost 9,6 mlrd EUR.
Kanadčani na spletu največ kupujejo električne in elektronske potrošne izdelke. Ta segment je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 3,3 mlrd EUR, kar predstavlja 34,3 % celotne vrednosti spletne maloprodaje. Segment oblačil k celotni vrednosti prispeva 15,8 %.

Po napovedih analitikov bo kanadska spletna maloprodaja v prihodnjih petih letih rasla po 12,8 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 dosegla vrednost 15,9 mlrd EUR.

Najbolj priljubljene spletne trgovine v Kanadi so Walmart, Amazon, Dell, Sears, Staples, Costco in Best Buy. V Kanadi je 18,5 mio spletnih nakupovalcev, število pa naj bi se do leta 2021 povečalo za dodatnih 5,2 mio.
 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2017)
Alimentation Couche-Tard, Inc. 43.343,31
George Weston Ltd. 31.862,67
Loblaw Cos. Ltd. 30.813,60
Sobeys, Inc. 17.375,46
Metro, Inc. 9.490,05
Hudsons Bay Co. 9.467,35
2226286 Manitoba Ltd 4.144,09
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Načini plačila v Kanadi so podobni tistim v razvitih državah in so odvisni od pogodbe med partnerjema in stopnje zaupanja. Izvozniki v Kanado običajno pošiljajo na odprt račun in ne zahtevajo akreditivov. Običajni plačilni roki so 30 do 90 dni z manjšim popustom za predčasno plačilo (v roku 10 dni). Plačilna disciplina je zelo visoka.
 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 

Transport

Svetovni gospodarski forum (WEF) uvršča Kanado na 29. mesto z vidika razvitosti infrastrukture in logističnih storitev.
 
Kanadski transportni sektor je v zadnjih petih letih rasel po 1,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2017 dosegel vrednost 38,1 mlrd EUR. Največ transporta v Kanadi se odvija po cestah. Segment cestnega transporta je v letu 2017 ustvaril prihodke v višini 27,3 mlrd EUR, kar predstavlja 71,8 % celotne vrednosti sektorja. Segment železniškega transporta je k celotni vrednosti prispeval 15,8 %. Kanadski izvozni trg je močno odvisen od ZDA, kamor Kanada izvozi več kot tri četrtine svojega izvoza. Zato ni presenetljivo, da imata največji delež v sektorju cestni in železniški transport. Kanada je uvrščena na prvo mesto med vsemi državami G7 glede kakovosti cestne infrastrukture, medtem ko je kanadski železniški sistem tretji največji med državami OECD. Pomorski transport predstavlja manj kot 10 % vrednosti celotnega sektorja. Največje pristanišče v Kanadi je Vancouver.
 
Analitiki napovedujejo, da bo kanadski transportni sektor v prihodnjih petih letih rasel po 3,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2022 dosegel vrednost 41,2 mlrd EUR.
 
Tržna segmentacija za leto 2017
 
Segment Odstotek
Cestni transport 71,8 %
Železniški transport 15,8 %
Pomorski transport 9,1 %
Letalski transport  3,3 %
 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 
 
Posodobljeno februar 2019.