Madžarska

Gospodarske panoge Madžarske


Oglejte si predstavitve gospodarskih panog po področjih:

Področje
Gospodarstvo ter možnost vstopa na madžarski trg
Gospodarske panoge Madžarske – Avtomobilska industrija
Ostale perspektivne panoge na trgu


Gospodarstvo ter možnost vstopa na madžarski trg

Vpogled v trg

Madžarska je izvozno usmerjeno gospodarstvo in je zelo integrirana v evropske dobavne verige.

Je ena izmed vodilnih destinacij neposrednih tujih naložb v srednji in vzhodni Evropi. 
Neposredne tuje naložbe na Madžarskem so pomagale posodobiti industrijo, ustvariti delovna mesta, povečati izvoz in spodbuditi gospodarsko rast.

Madžarsko gospodarstvo, ki je specializirano za proizvodnjo vozil, elektronike in strojev, je v veliki meri odvisno od izvoza, zaradi česar je občutljivo na zunanja tržna nihanja.

Madžarska je neke vrste evropsko stičišče, saj imajo v državi mnoga podjetja svoje centrale. Veliko je tudi tujega lastništva in tujih investicij v madžarska podjetja.
 
Madžarsko gospodarstvo je v letu 2023 upadlo za -0,5 %. Po napovedih EIU naj bi rast BDP leta 2024 dosegla 2,6 %. Rast se bo okrepila predvsem v 2. polovici leta in v nato nadaljevala v letu 2025. Prav tako bo okreval tudi potrošniški sektor.
 
Madžarska je bila v letu 2023 7. največja trgovinska partnerica Slovenije.

 

Industrijski sektor

Industrija predstavlja 27 % BDP in zaposluje približno 1/3 delovno aktivnega prebivalstva. 
 
Najpomembnejši segmenti industrijskega sektorja so avtomobilska in strojna industrija, proizvodnja elektronskih izdelkov, ter farmacevtska, kemična in tekstilna industrija.
 
V letu 2023 je madžarska industrijska proizvodnja upadla za -5,2 %. Za leto 2024 analitiki EIU napovedujejo rast industrijske proizvodnje v višini 3,5 %, v letih 2025 in 2026 pa rast v višini 3,7 %, oziroma 3 %.

 

Tržni izzivi

  • Zaradi demografije in ravni dohodka je Madžarska razmeroma majhen potrošniški trg.
  • V zadnjih letih je vlada uvedla več novih davkov, ki so večinoma usmerjeni v bančni, energetski, maloprodajni, farmacevtski in telekomunikacijski sektor. V nekaterih panogah, kot so mediji in trgovina na drobno, ti nepredvidljivi davki in regulativne politike dajejo prednost nacionalnim in z vlado povezanim podjetjem. 
  • Madžarski davek na dodano vrednost (DDV) za večino izdelkov in storitev znaša 27 %, kar je najvišja stopnja v EU.
  • Madžarska najbolj skorumpirana država v EU.   


Priložnosti na trgu

Zaradi visokokakovostne infrastrukture, strateške lokacije ter dobro usposobljene in izobražene delovne sile, je Madžarska privlačna destinacija za tuje naložbe in izvoz.
 
Inovacije na področju računalništva, domačega razvedrila in pametnih telefonov ter druge pametne tehnologije, bodo v prihodnje spodbujale rast povpraševanja in zajemale vedno večji delež potrošniških izdatkov.
 
Življenjski standard mnogih Madžarov se je v zadnjih nekaj desetletjih znatno izboljšal, zato se je povečalo tudi število osebnih računalnikov, počitniških hiš in avtomobilov na gospodinjstvo.

Madžarska bo v proračunskem ciklu EU (2021–2027) prejela 52,8 mlrd EUR sredstev, za namen povečanja konkurenčnosti Madžarske v gospodarskem in socialnem smislu.
 
Cilj madžarske politike je privabiti naložbe v proizvodnjo z visoko dodano vrednostjo, zlasti v avtomobilskem, visokotehnološkem in farmacevtskem sektorju.
 
Madžarska širi tudi storitve e-uprave. 
 
 

Vstop na trg 

Gospodarske dejavnosti so na Madžarskem skoncentrirane v regiji okoli glavnega mesta Budimpešte in v Transdonaviji (zahodno od reke Donave), zlasti v okrajih, ki mejijo na Avstrijo in Slovaško. Ta območja so deležna tudi največ neposrednih tujih naložb.

Pri vstopu na trg je poleg izbire lokacije pomembno še poiskati partnerja, ki lahko pomaga pri finančnem vidiku poslovanja, ter upoštevati pravno okolje na Madžarskem.
 
Na Madžarskem je na voljo več različnih poslovnih licenc in dovoljenj, zato je smiselno pri lokalni gospodarski zbornici ali uradu za registracijo podjetij preveriti različne možnosti. Na Madžarskem so na voljo številni skladi za zagonska podjetja. 

 

Gospodarske panoge Madžarske – Avtomobilska industrija

Vpogled v trg 

Madžarska avtomobilska industrija ima že dolgo tradicijo proizvodnje vozil in komponent.

Industrija je steber madžarskega gospodarstva, ki prispeva k zaposlovanju, izvozu in inovacijam.

Na Madžarskem delujejo številni svetovni proizvajalci avtomobilov, med njimi so največji Audi, Mercedes-Benz, Opel in Suzuki.

V madžarski avtomobilski industriji deluje okoli 900 podjetij, ki skupaj zaposlujejo več kot 175.000 ljudi.

Trg električnih vozil (EV) na Madžarskem je relativno nov, a hitro rastoč. Več avtomobilskih proizvajalcev je v madžarski trg EV namenilo znatne naložbe v zadnjih letih. Porast kapitalskih naložb je sprožil BMW, ki v državi gradi 2 mlrd EUR vredno tovarno za proizvodnjo EV.

Širitev EV je pritegnila več kot 10 mlrd EUR naložb v državo, vključno z naložbami proizvajalcev CATL, BYD, SK Innovation, Samsung, Mercedes-Benz in Audi.

 
Težni deleži blagovnih znamk na madžarskem avtomobilskem trgu

Avtomobilska znamka Tržni delež v prodaji (v % za leto 2023)
Suzuki 10,7
Ford 8,9
Toyota 8,8
Škoda 8,5
Opel 7,3
Dacia 5,8
VW 5,6
Kia 5,6
Renault 4,4
BMW 4,2
Ostali 30,3 %


Tržni deleži glede na vrsto pogona (v % za leto 2023) 

Vrsta pogona Tržni delež v prodaji (v % za leto 2023)
Bencinski pogon 31,70
Dizelski pogon 11,10
Baterijska EV 4,70
Hibridna EV 46,70
Priključni hibridi 5,60
Ostalo 0,20


Največje madžarske trgovinske partnerice v avtomobilski industriji 

Največ je madžarska avtomobilska industrija v letu 2023 izvozila v Nemčijo, na Slovaško, v Francijo, v Italijo ter v Združeno kraljestvo. Slovenija je v izvozu zasedla 19. mesto.
 
Največ izdelkov avtomobilske industrije je Madžarska v letu 2023 uvozila iz Nemčije, Češke, Avstrije, Slovaške in Poljske. Pri uvozu je bila Slovenija na 13. mestu.
 
Slovenija je v letu 2023 na Madžarsko izvozila za 86,8 mio EUR izdelkov avtomobilske industrije (7 % celotnega izvoza na Madžarsko) , uvozila pa jih je za 183,39 mio EUR (9 % celotnega uvoza iz Madžarske).
 
 

Vrednost blagovne menjave na področju avtomobilske industrije (Slovenija-Madžarska; v 1.000 EUR)

(Kombinirana nomenklatura: 87 - Vozila, razen železniških ali tramvajskih tirnih vozil, ter njihovi deli in pribor)


Konkurenca na trgu

Madžarsko avtomobilsko proizvodnjo trenutno obvladujejo 3 proizvajalci: Magyar Suzuki, Mercedes-Benz in Audi.
 

Največja podjetja v madžarski avtomobilski industriji

Podjetje Prihodki v mio EUR (2023)
Audi Hungaria Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 8.600,01
Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Korlátolt Felelösségü Társaság 4.049,25
Magyar Suzuki Zártkörüen Müködö Részvénytársaság 2.186,52
Smr Automotive Mirror Technology Hungary Betéti Társaság 648,28
Accell Hunland Kerékpárgyártó És Értékesítö Korlátolt Felelösségü Társaság 384,69
Acps Automotive Korlátolt Felelösségü Társaság 197,23
Schwarzmüller Jármügyártó És Kereskedelmi Korlátolt Felelösségü Társaság 169,90


Ostale perspektivne panoge na trgu  

E-trgovina

Madžarski sektor e-trgovine hitro raste. Madžarska je bila leta 2023, z 2,2 mlrd EUR, 57. največji trg za e-trgovino. Spletna prodaja je v letu 2023 predstavljala 6,2 % celotne maloprodaje.

Glavni spletni trgovci na drobno na Madžarskem so EMAG, Alza, Tesco in OBI, pomembno vlogo pa imajo tudi trgovine, kot so Ikea, Media Markt, H&M, Apple, Ecipő, Árukereső, Jófogás in Vatera.

Najbolj priljubljene kategorije izdelkov so bile v letu 2023 elektronika in mediji, hrana in osebna nega, igrače in hobi program, moda in pohištvo.


Pametna mesta, pametna mobilnost in pametne stavbe

Razvoj pametne mobilnosti in inteligentnih transportnih sistemov je postal prednostna naloga lokalnih občin, vključuje pa radarje, kamere, avtomatske tehtnice in napredno elektroniko za cestni promet.

Pametne stavbe in gradnja so prav tako prioriteta lokalnih občin. Tako javni kot zasebni sektor preurejata obstoječe zgradbe v pametne zgradbe, vključno z obnovljivimi viri energije, naprednim nadzorom dostopa in upravljanjem varnosti.


Živilski izdelki

Madžarska ima dobro razvit distribucijski sistem za prehrambne izdelke. Čeprav je približno dve tretjini hrane na trgovskih policah madžarskega porekla, še vedno obstajajo priložnosti za tuje dobavitelje, ki ponujajo dobro razmerje med ceno in kakovostjo.
 
Madžarski uvozniki iščejo predvsem znane blagovne znamke in posebne, inovativne ali nove izdelke na trgu. Ker zvestoba blagovni znamki ni odločilen dejavnik pri nakupnih odločitvah, so na trgu dobrodošle nove ideje in nova imena blagovnih znamk.
 
Povečanje porabe piva na Madžarskem ponuja vse boljše izvozne možnosti. Tržni potencial ima predvsem craft pivo, priljubljena pa so tudi premium in brezalkoholna piva.
 
Na trgu je veliko povpraševanje tudi po hrani za hišne živali. Število hišnih ljubljenčkov na Madžarskem hitro narašča, povpraševanje pa je predvsem po premium izdelkih. 
 
Na Madžarskem je živilska industrija dobro razvita. Uvoz nedostopnih sestavin, aditivov, embalažnih materialov ter tehnologij ponuja številne izvozne priložnosti.

 

Vrednosti HUF in USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.


Viri:
  • Factiva
  • EIU
  • Mavericks Business & Market Research
  • Statistični urad RS 
  • The International Trade Centre (ITC) 
 
 
Posodobljeno: april 2024
 

Poglejte si tudi: