Romunija

Prodaja v Romunijo


Kako prodajati v Romunijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Romuniji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade


Prednostna naloga vlade v letu 2023, je obvladovanje gospodarskih posledic rusko-ukrajinske vojne.
 
Zunanja politika Romunije je pro-ameriška, pro-evropska in pro-natovska, kar pomeni, da se je Romunija jasno povezala s cilji zahoda glede vojne v Ukrajini. Nobena politična stranka, razen AUR, ne nasprotuje prozahodni politični usmeritvi. Vlada podpira Ukrajino in Moldavijo pri pristopu k EU in Natu, vendar je veliko bolj zavezana slednjemu, glede na zgodovinske in jezikovne vezi obeh držav. 
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Kupna moč potrošnikov v Romuniji je ena najnižjih v Evropi, zato so romunski potrošniki pri nakupih dokaj previdni. Ključni dejavnik pri nakupni odločitvi je ustrezno razmerje med ceno in kakovostjo.

Za izdelke z višjo kakovostjo in prepoznavno blagovno znamko so romunski potrošniki pripravljeni plačati več.
Pri nakupu izdelkov dajejo prednost svežim ter privlačno pakiranim izdelkom. Zanima jih tudi nova tehnologija in najnovejši modni trendi. 

Koncept poprodajnih storitev se še razvija, a so romunski potrošniki pri nakupu vedno bolj pozorni tudi na kakovost poprodajnih storitev.
 

Tržne poti, distribucija

Ponudba maloprodajnih mest v Romuniji je podobna kot v drugih evropskih državah in vključuje specializirane trgovine, supermarkete, hipermarkete, cash and carry, veleblagovnice, bencinske črpalke, kioske, ulične prodajalne, tržnice na prostem in veleprodajne centre.
 
Na romunskem trgu že več let dominirajo tuje trgovske verige.
Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl in Mega Image prevladujejo v segmentu hipermarketov in diskontnih trgovin, medtem ko Metro in Selgros konkurirata na cash and carry trgu.

Segment hipermarketov letno doseže okoli 6 mlrd EUR prihodkov. Največji tržni delež v segmentu ima Kaufland Romania SCS, in sicer okoli 45 %.

Segment supermarketov letno ustvari nekaj več kot 3 mlrd EUR. Profi Rom Food SRL je največji konkurent v tem segmentu, z okoli 40 % tržnim deležem.
 
Najhitreje se v zadnjih letih povečuje segment diskontnih trgovcev, ki letno ustvari okoli 4 mlrd EUR prihodkov. Lidl Discount SRL je največji diskontni trgovec v Romuniji. Njegov tržni delež presega 70 %.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Lidl Discount Srl 3.337,80
Carrefour Romania Sa 2.108,26
Profi Rom Food Srl 2.104,68
Mega Image Srl 1.675,38
Auchan Romania Sa 1.322,60
Rewe (Romania) Srl 1.210,43
Artima Sa 476,05


 

Spletna prodaja v Romuniji

Romunska spletna prodaja je leta 2022 dosegla 6,3 mlrd EUR, kar je več kot v letu 2021, ko je vrednost spletne prodaje znašala 6,2 mlrd EUR.
 
Po skoraj desetletju eksponentne rasti se romunski trg e-trgovine približuje zrelosti.
 
66 % romunskih uporabnikov interneta je leta 2022 opravilo vsaj en spletni nakup
Po podatkih romunskega inštituta za statistiko, je 66 % uporabnikov interneta leta 2022 oddalo vsaj eno spletno naročilo, kar je 8,7 % več kot leta 2021.
 
V letu 2022 so Romuni preko spleta največ kupovali
 
  • oblačila in obutev (42 %)
  • dostave iz restavracij, hitre prehrane ali catering storitev (19 %)
  • kozmetične izdelke (17 %)
 
Povprečna vrednost spletnega nakupa je v letu 2022 znašala 70,75 EUR.

Po napovedi ecommerceDB, bo romunski trg e-trgovine v prihodnjih 5 letih rasel po 12,7 % povprečni letni stopnji ter v letu 2027 dosegel vrednost 8,6 mlrd EUR.
 

Največje spletne trgovine v Romuniji glede na prihodke v letu 2022

  • Emag.ro        
  • Drmax.ro        
  • Philips.ro     
  • Fashiondays.ro    
  • Farmaciatei.ro        

Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajna plačilna metoda je plačilo na odprt račun, povprečen plačilni rok je 30 dni. V začetku poslovnega sodelovanja sta za zavarovanje plačila priporočljiva nepreklicni akreditiv ali bančna garancija, kar pa ni vedno najbolj konkurenčno. Priporočljivo je tudi preveriti boniteto kupca.
 
Plačilna disciplina je v Romuniji dobra. 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika 

Infrastruktura ostaja resna ovira za razvoj tega sektorja in posledično za nacionalno gospodarstvo.

V romunskem transportnem sektorju prevladuje cestni transport, ki je večinoma (več kot 90 % prevozov) usmerjen v države EU. Cestna infrastruktura v Romuniji je med najmanj razvitimi v Evropi. 
 
Tako kot cestno omrežje tudi železniški sistem v Romuniji potrebuje obnovo in nove naložbe. Povprečna hitrost železniškega tovornega prometa v državi je 13 km/h, kar je najmanj v Evropi.

Pristanišče Constanta je eno glavnih distribucijskih centrov za Srednjo in Vzhodno Evropo. Je večnamensko pristanišče z zmogljivostjo nad 100 mio ton letno in ima 156 privezov, od tega je 140 privezov v obratovanju. Skupna dolžina pristanišča je 29,83 km, globine pa se gibljejo med 8 in 19 metri, kar je najgloblje v Črnem morju. Pristanišče trenutno načrtuje več velikih projektov, kot so razvoj umetnega otoka, ter posodobitev pomolov 3 in 4.


Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, ecommerceDB, romunski statistični urad


Posodobljeno avgust 2023.



Poglejte si tudi: