Rusija

Prodaja v Rusijo


Kako prodajati v Rusijo?
 
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Tržne poti, distribucija
Spletna prodaja v Rusiji
Javna naročila
Sejmi 
Plačevanje
Transport in logistika
Poslovni imeniki in koristne povezave
 
 

Gospodarska politika vlade

Od Putinovega 3. mandata naprej, je bil velik poudarek predvsem na konservativne vrednote, proti-zahodnjaštvo in nacionalizem velikih sil.
 
Invazija na Ukrajino je Rusijo izolirala od Zahoda in država je pod pritiskom strogih sankcij. To bo povzročilo, da bo država prevzela večjo vlogo v gospodarstvu, saj je zasebni sektor zaradi sankcij oslabljen, tuje naložbe pa so močno omejene.

Vlada ne verjame v pobude zasebnega sektorja in bo po ocenah EIU, verjetno naklonjena občasnim finančnim spodbudam v različna podjetja ali nakupom delnic podjetij. Režim bi lahko tudi nacionaliziral tuja podjetja v pomembnih sektorjih, da bi jim preprečil prenos svojih sredstev v tujino in zmanjšal brezposelnost. 

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Ruski potrošniki pogosto kupujejo impulzivno. Velik pomen pripisujejo blagovnim znamkam, kakovosti izdelka ter njegovi življenjski dobi. Rusi so zelo zvesti blagovnim znamkam in pogosto vedo, kaj bodo kupili, še preden vstopijo v prodajalno. Družina ima v Rusiji pomembno vlogo in vpliva na nakupovalne navade. Večina ruskih potrošnikov kupuje za vso družino, le malo jih kupuje samo zase.

Ruski potrošniki cenijo zahodni način življenja, se radi izobražujejo in imajo sofisticiran okus. Oglaševanje prek televizije in spletnih socialnih medijev je pri prodoru izdelka na trg še posebej učinkovito. 
 
 

Tržne poti, distribucija

Ruski maloprodajni sektor se v zadnjih letih hitro razvija. Razvile so se dobro organizirane distribucijske poti, zlasti v večjih mestih, v Moskvi in St. Peterburgu. Pomembna sprememba na ruskem maloprodajnem trgu se je zgodila leta 2016, ko so v Rusiji z novo zakonodajo prepovedali tradicionalno prodajo na ulici. Sem so spadali tudi kioski, ki so bili prej na voljo na vseh vogalih v velikih mestih.

Ruski potrošniki se po začetku vojne v Ukrajini, soočajo z naraščajočimi cenami in padajočimi dohodki, kar je povečalo povpraševanje po cenejših izdelkih.
 
Rusi vse več kupujejo v diskontnih trgovinah, kar spodbuja prodajo in rast dobička pri dveh večjih ruskih trgovcih na drobno:
  • Vodilni ruski trgovec na drobno, X5 Group je v Q1 2023 dosegel 15,7 % rast prihodkov na 689,2 mlrd RUB ali približno 8 mlrd EUR. Visoka rast prodaje je posledica dvomestne rasti prodaje v diskontnih trgovinah Pyaterochka in Chizhik. X5 pričakuje, da bo do konca leta 2023 odprl še več diskontnih trgovin Chizhik, medtem ko je v začetku aprila popolnoma zaprl hipermarket Karusel. 
  • Konkurenčni trgovec na drobno O'Key Group je v letu 2022 zabeležil 16,2 % rast čistega dobička, ki je znašal 242 mio RUB ali približno 2,8 mio EUR. Prihodki v njegovih hipermarketih, ki predstavljajo skoraj 80 % osnovnega zaslužka, so medletno upadli za 2,1 %, prodaja v diskontnih trgovinah Da!, pa se je lani povečala za 53,1 %.
 

Spletna prodaja v Rusiji

Po podatkih ruskega Združenja podjetij za internetno trgovanje (AKIT), je skupni obseg trga e-trgovine v Rusiji leta 2022 znašal 67 mlrd EUR (4,98 mlrd RUB), kar je skoraj 30 % več kot leto prej. Za primerjavo, leta 2021 je ruski trg e-trgovine zrasel za 40 % na medletni ravni.
 
AKIT pričakuje, da se bo trg leta 2023 povečal za 25 % -30 %.
 
Vodilni spletni ponudnik na trgu, Wildberries, je v letu 2022 dosegel 98 % rast bruto obsega blaga na 1,7 mlrd RUB, kar predstavlja več kot 1/3 celotnega tržnega deleža.
 
Po podatkih AKIT je delež prodaje prek domačih trgovalnih platform v letu 2022 znašal 96,4 %, medtem ko je bil delež čezmejne trgovine le 3,6 %, kar je precej manj v primerjavi s 13 % v letu 2021.
 
E-poslovanje je v letu 2022 predstavljalo 11,6 % delež v skupnem prihodku ruske trgovine na drobno, v primerjavi z 9,2 % deležem v letu 2021, kar potrjuje velik pomen vzporednega uvoza. Delež je v neživilski maloprodaji precej večji kot v živilski, 19,9 %, oziroma 3,1 %. 
 

Največji spletni ponudniki v Rusiji:  

  • AliExpress Rusija
  • Wildberries
  • Ozon
  • Yandex.Market 
  • Beru (SberMarket Sberbank)
   
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

Javna naročila

 

Sejmi

  

Plačevanje

Zaradi ruske invazije na Ukrajino, je EU sprejela več ukrepov proti ruskemu bančnemu sektorju.
 
Uvedla je zamrznitev sredstev in prepovedi financiranja za več ruskih bank ter blokirala devizne rezerve Rusije, ki jih hrani EU, in sicer z izključitvijo ključnih ruskih bank iz sistema SWIFT, prevladujočega svetovnega sistema finančnega sporočanja.
 
Več na tej povezavi.


Več: Plačilni promet – izvozno okno

 

Transport in logistika

Pred rusko invazijo na Ukrajino se je najpogosteje za prevoz blaga v Rusijo uporabljal železniški transport, ki je predstavljal več kot polovico celotnega transportnega sektorja države.
Cestni transport je predstavljal približno 1/3, segment letalskega transporta pa okoli 13 % celotnega sektorja.

Zahodne sankcije, uvedene proti Rusiji, so močno prizadele tudi rusko transportno in logistično industrijo.

Rusko ministrstvo za promet je pripravilo strategijo okrevanja za industrijo potniškega letalstva, ki načrtuje 627 mlrd RUB () državne podpore do leta 2030, vendar bo industrija potrebovala vsaj 10 let, da si bo ponovno opomogla.

Rusija ima 41 velikih pristanišč, od katerih je samo 11 opremljenih z infrastrukturo za uvoz-izvoz. Največje pristanišče je v Sankt Peterburgu.


Najpomembnejša letališča so: 
 
Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Reuters, AKIT


Posodobljeno julij 2023.


 
Poglejte si tudi: