Združeno kraljestvo

Prodaja v Združenem kraljestvu

Tržne poti, distribucija

Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske (krajše Združeno kraljestvo) ima zelo razvito paleto prodajnih kanalov za distribucijo posameznih izdelkov, od prodajnih podružnic tujih proizvajalcev do uvoznih podjetij, ki poslujejo za svoj račun. Vmes so neodvisni preprodajalci, prodajni agenti in specializirani uvozniki, posredniki in uvozni distributerji, ki imajo pogodbeni odnos z dobavitelji. Izbira ustrezne tržne organizacije je najbolj odvisna od vrste izdelka ali storitve.

Tradicionalni distribucijski kanali se v Združenem kraljestvu spreminjajo. Poleg velikih distributerjev se širi mreža manjših distributerjev in agentov, ki so pogosto fleksibilnejši in cenejši, saj so končni prodajalci zaradi konkurence, tudi iz tujine, prisiljeni zniževati cene. Poleg tega imajo neposreden dostop do proizvajalcev, ki lahko promovirajo svoje izdelke preko mreže trgovin ter skozi naročila po pošti. Tako so v Združenem kraljestvu prisotni grosisti in posredniki, ki jih imenujejo tudi komisijski veletrgovci. Navadno se podjetja, ki vstopajo na britanski trg, odločajo za izbiro enega distributerja, ki pokriva celotno državo. Šele kasneje, ko postane podjetje bolj prepoznavno, se odločijo za izbor novih, regionalnih distributerjev, ki jim omogočajo globlji prodor na manjše in bolj specializirane trge. Poslovanje je mogoče speljati preko posrednikov, glavnega komisijskega zastopnika, neodvisnih zastopnikov in nepooblaščenih zastopnikov.

Za vstop na britansko tržišče je zelo pomembna prisotnost na mednarodnih, nacionalnih in regionalnih sejmih, ki so organizirani na območju Združenega kraljestva. Sejmi so najučinkovitejši način testiranja proizvoda s končnimi kupci, distributerji, trgovinami ali agenti. So popularno mesto nakupov za končnega kupca, kateremu je ponujen ogromen izbor na enem kraju. Sejmi so organizirani v okviru industrijskih združenj. Vsak ima svoje specifike glede pogajanja za ceno, kupcev in ponudnikov. Velike razlike obstajajo med sejmi na severu in jugu, kakor tudi med tistimi blizu Londona in tistimi, ki so oddaljeni od Londona. Prostor na sejmu je do dvakrat dražji kot na celini, ker gre mnogokrat za prodajni sejem. Ker so določene aktivnosti podvržene sindikalnim dogovorom (npr. električna napeljava) so tudi sejemske storitve dražje.

Na spletni strani Invest UK lahko dobite informacije o možnostih najema pisarniških prostorov, cenah in stroških najema ter ostale informacije, ki jih izvoznik potrebuje, če želi odpreti predstavništvo v Združenem kraljestvu.

V določenih sektorjih (hoteli, hitra prehrana...) dosega franšizing približno tretjino prometa v prodaji na drobno. Direktni marketing postaja vedno bolj zanimiv zaradi naraščajočega zaupanja ljudi v internetno poslovanje. Evropska direktiva o prodaji na daljavo (97/7/EC) zagotavlja potrošnikom pravice glede vrnitve izdelka v sedmih dneh in vračila denarja v 30 dneh od preklica naročila, zagotavlja pa mu tudi izčrpne informacije o prodajalcu in izdelkih.

Za proizvajalce sta lahko zanimivi obliki vstopa na britanski trg tudi joint venture, ali pa licenčna proizvodnja kot dokazano uspešni metodi. Ustanovitev predstavništva je razmeroma poceni in hiter način za doseganje učinkovite prodaje. Postopek ustanovitve lahko izpelje podjetje samo ali pa ga izvede lokalna računovodska ali pravniška družba. Možen je tudi nakup podjetja od agenta. Agenti ustanavljajo podjetja z omejeno odgovornostjo za tuje firme, ki vstopajo na trg. Podjetje lahko začne poslovati do 30 dni pred uradno registracijo.

 

Tržno komuniciranje, promocija

Združeno kraljestvo spada med države začetnice sodobnega trženja in v okviru tega tudi oglaševanja in tržnega komuniciranja. Njihova specializirana podjetja nudijo raznovrstne storitve tako s področja tržnih raziskav, kot tudi s področja oglaševanja, neposrednega trženja, sponzorstva in ostalega tržnega komuniciranja.

Najhitrejšo rast v oglaševanju beleži internetno oglaševanje.

Tiskani mediji:
V Združenem kraljestvu je več kot 2.000 časopisov in publikacij. Cirkulacija desetih največjih časopisov znaša okoli 8 milijonov. Tabloidi imajo milijonsko naklado na dan, medtem ko imajo dnevniki kot sta The Independent in Financial Times naklado nekaj sto tisoč na dan.

Dnevniki: Najpomembnejši so Daily Telegraph, The Times, The Guardian, Financial Times, The Independent. Najbolj prodani pa so tabloidi The Sun, Daily Mail, The Mirror Daily, Express. Najpomembnejši regionalni časopisi so Western Mail (Wales), Daily Record, The Herald (Scotland), Belfast Telegraph, The Irish News in Irish Times (Northern Ireland). The London Gazette, Edinburgh Gazette in Belfast Gazette so uradni časopisi Združenega kraljestva, vendar se za uradne objave pogosteje uporablja Official Journal of the European Community (OJEC).

Zelo brani so tudi brezplačni časopisi, v Londonu imata Metro in Evening Standard milijonske naklade.

Tedniki: V državi izhaja kar nekaj nedeljskih časopisov, najpomembnejši so The Independent on Sunday, The Sunday Times, The Observer in The Sunday Telegraph. Poleg teh so najbolj brani nedeljski časopisi: Mail on Sunday, Sunday Mirror, Sunday People in Sunday Express, Sunday Life (Belfast) in Sunday World (Northern Ireland). Najbolj brani tedniki s politično vsebino so The Economist, The Spectator, New Statesman, Sunday Business, Newsweek, Time, The Week, The Weekly News, Tribune, The Guardian Weekly in The National Reporter.

Poslovni tisk: Najpomembnejši so Business Standard, Business Week, Euro Business, Independent Business Today, UK Weekly Financial News Summary, Business & Finanace UK, Financial News, Financial Times (dnevnik), The Economist (tednik, svetovni) in Investors Chronicle (tednik). Regionalni tisk pa predstavljajo Business Brief Channel Islands, London Business Matters in Business and Finance na Škotskem.

Oddajanje:
Javne oddaje spremlja in nadzoruje British Broadcasting Corporation (BBC), ki se financira s TV prispevki. Kazni za neplačevanje prispevkov so več 10-krat višje kot je naročnina. Komunikacijski regulator v Združenem kraljestvu je Ofcom (Office of Communications), ki regulira sektorje televizije, radia, videa na zahtevo, fiksnih in mobilnih telefonov, poštnih storitev ter signalov za delovanje brezžičnih naprav.

Radio: BBC vodi 10 nacionalnih postaj ter regionalne in lokalne postaje na območju Anglije, Walesa, Škotske in Severne Irske, v skupnem obsegu preko 40 postaj. Število zasebnih komercialnih radijskih postaj narašča.

Televizija: Vsi televizijski programi v Združenem kraljestvu so od leta 2012 v digitalni obliki. Prenos poteka preko prizemnega omrežja, satelitskih in kabelskih povezav ter tudi preko spleta. Najbolj gledane televizijske postaje so BBC One, BBC Two, ITV, Channel 4 in Channel 5.

 

Plačevanje

Plačevanje preko poslovnih bank je zaradi proste mednarodne menjave enostavno in učinkovito. Plačilni pogoji se običajno določijo v medsebojnem dogovoru med poslovnima partnerjema. Rok plačila je običajno 30 dni. Način plačila pri izvozu je lahko odprt račun, plačilo vnaprej -avans, akreditiv, dokumentarni inkaso ali konsignacijska prodaja. Akreditiv je normalen plačilni instrument, dokler se med poslovnima partnerjema ne vzpostavi medsebojno zaupanje.

V neposrednem poslovanju z manjšimi podjetij je vedno bolj razširjena uporaba storitev kot so PayPal, kreditnih kartic, predvsem pa faktoringa kot možnosti zagotavljanja večje in varnejše likvidnosti.

Pri vzpostavljanju novega poslovnega odnosa je priporočljiva preveritev kredibilnosti poslovanja podjetja  preko več virov, preko Companies House in preko regionalnih sodišč. Priporočljivo je uporabljati tudi Dun&Bradstreet, kakor tudi registre kot so checkatrade.com, Financial Conduct Authority (FCA), Insolvency register, Solicitor regulation ali druge storitve pregleda kreditne sposobnosti.

 

Transport

Prometne povezave znotraj države so zelo razvite. Na razpolago so različne možnosti transporta, od cestnega, železniškega, vodnega in letalskega prevoza.

Cestni transport
Britanski zakoni glede dolžine tovorov, teže tovorov in osvetlitve so lahko drugačni kot na celini. Potrebno je tudi upoštevati strožje predpise glede počitka in partnerske vožnje. Različne informacije o pravilih, ipd. so objavljene na spletni strani Združenja tovornega prometa
Več informacij glede transporta blaga po cestah je dosegljivih tudi tukaj.

Železniški transport
Informacije o možnostih potovanja z vlakom med določenimi kraji je mogoče pridobiti tukaj.

 

London - Razdalja v km Trajanje transporta z železnico Trajanje transporta po cesti
Birmingham 188,8 1 ura 35 min 2 uri 11 min
Manchester 319,3 2 uri 30 min 3 ure 43 min
Edinburgh 397,9 4 ure 15 min 7 ur 21 min
Amsterdam 325,6 5 ur 55 min 7 ur 27 min
Bruselj 226,4 3 ure 48 min 5 ur 33 min
Pariz 603,9 4 ure 8 min 6 ur 36 min


Priporoča se spremljanje obvestil o dogajanju na obeh kopenskih mejah, saj lahko pride do zastoja v prometu zaradi različnih vzrokov.

Zračni transport
Letalstvo je z 270 milijoni potniki in 2,3 milijona tonami prepeljanega blaga, ena izmed najpomembnejših gospodarski panog v Združenem kraljestvu.

Civilna uprava za letenje (Civil Aviation Authority) je najpomembnejši regulativni organ, ki skrbi za upravljane in varnost civilnega letalstva.

Najbolj prometna britanska letališča so:

  • London Heathrow
  • London Gatwick
  • Manchester
  • London Stansted
  • Birmingham
  • Glasgow
  • Edinburgh
  • London Luton
  • Belfast
  • Bristol
  • Newcastle


Največje britanske letalske družbe:

  • British Airways Plc
  • Virgin Atlantic Airways Ltd
  • Easyjet Airline Company Ltd
  • Thomson Airways Ltd
  • Thomas Cook Airlines Ltd
  • Monarch Airlines
  • Jet2.Com Ltd
  • Dhl Air Ltd
  • Flybe Ltd
  • Ba Cityflyer Ltd


Pomorski transport
Pristaniška industrija Združenega kraljestva obsega preko 500 milijonov ton tovora letno ter preko 60 milijonov mednarodnega in domačega potniškega prometa. Večina britanskih pristanišč je privatiziranih in večina je kontejnerskih. Glavna pristanišča nudijo možnost prevoza tovornih vozil v Evropo in nazaj.

Seznam večjih britanskih pristanišč je dostopen tukaj.


Dodatne informacije:

 

Poglejte si tudi: