Združeno kraljestvo

Prodaja v Združenem kraljestvu


Kako prodajati v Združeno kraljestvo?
Predstavljamo vsebine:
Gospodarska politika vlade
Brexit
 
 

Gospodarska politika vlade

Boj proti naraščajoči inflaciji je ena od vladnih prioritet, pri čemer se pričakuje, da se bodo davki zvišali, javna poraba pa zmanjšala.

Posledice brexita so prav tako v ospredju politike, zlasti njegov vpliv na industrije, ki so odvisne od dostopa do trga EU, kot tudi na Severno Irsko, kjer je bil sklenjen dogovor o racionalizaciji mejnih kontrol. 

 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Združeno kraljestvo je množična potrošniška družba, čeprav narašča ekološka in odgovorna potrošnja
 
Glavni dejavniki, ki vplivajo na nakup, so cena, kakovost, design, blagovna znamka, okoljske koristi in poprodajna storitev. Na nakupno odločitev vse bolj vplivajo tudi družbena omrežja.
 
Potrošnike vedno bolj zanimajo etične prakse podjetij, od katerih kupujejo izdelke. Večina potrošnikov v Združenem kraljestvu je pripravljena plačati več za blagovno znamko, ki podpira etično poslovanje in je okolju prijazna.

 

Tržne poti, distribucija

Združeno kraljestvo ima dobro razvite prodajne in distribucijske poti, od podružnic tujih proizvajalcev v popolni lasti do neodvisnih trgovskih družb, ki kupujejo in prodajajo za svoj račun. Med tema dvema skrajnostma so neodvisni preprodajalci, prodajni agenti in distributerji zalog, ki imajo pogodbene odnose s svojimi dobavitelji.

Segment supermarketov je v letu 2022 v Združenem kraljestvu beležil 2 % rast in dosegel vrednost 40,2 mlrd GBP ali približno 47,14 mlrd EUR. 
Analitiki napovedujejo, da bo segment supermarketov v prihodnjih 5 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji (oziroma po 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegel vrednost 49,5 mlrd GBP ali 58 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu supermarketov je družba Waitrose Ltd, ki je imela v letu 2022 14 % tržni delež glede na vrednost prodaje.

Segment hipermarketov je v letu 2022 beležil 2 % rast prodaje in dosegel vrednost 67,9 mlrd GBP ali približno 79,62 mlrd EUR. 
V prihodnjih 5 letih naj bi vrednost prodaje v hipermarketih rasla po 3 % povprečni letni stopni, ob predpostavki nespremenjenih cen pa celo upadla za -1 %. V letu 2027 naj bi vrednost prodaje v tem segmentu dosegla 77,9 mlrd GBP ali 91,35 mlrd EUR.
Tesco PLC je v segmentu hipermarketov največji ponudnik, z 38 % tržnim deležem v letu 2022.

Diskontni trgovci so v Združenem kraljestvu v letu 2022 beležili najvišjo, 13 % rast prodaje, katere vrednost je dosegla 24 mlrd GBP ali približno 28,14 mlrd EUR. 
Po napovedih analitikov bo vrednost prodaje v hipermarketih v prihodnjih 5 letih rasla po 7 % povprečni letni stopnji (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen) in v letu 2027 dosegla 33 mlrd GBP ali približno 38,69 mlrd EUR. 
Največji konkurent v segmentu diskontnih trgovin je Aldi Stores, ki je imel v letu 2022 63 % tržni delež.
 

Največji trgovci na drobno po prihodkih

Podjetje Prihodki v mio EUR (2022)
Tesco Plc 77.606,65
Lidl U.K. Gmbh 73.888,63
J Sainsbury Plc 37.162,96
Asda Group Limited 30.757,42
Wm Morrison Supermarkets Ltd. 20.793,41
Aldi Stores Limited 17.868,70
Marks & Spencer Group Plc 14.444,51
 
Spletna prodaja v Združenem kraljestvu
Internetno nakupovanje je v Združenem kraljestvu bolj priljubljeno kot v kateri koli drugi državi. Potrošniško e-trgovanje je v letu 2022 predstavljalo 30 % celotnega maloprodajnega trga v Združenem kraljestvu, v primerjavi z 20 % leta 2020).
 
Vrednost spletne maloprodaje se je v letu 2022 v Združenem kraljestvu zmanjšala za -5 % in dosegla 118 mlrd GBP (približno 138,37 mlrd EUR).
 
V nasprotju s pričakovanji je spletna prodaja v letu 2022 nekoliko upadla. Lokalni potrošniki so bili med pandemijo močno odvisni od tega kanala, kar je trgovce na drobno spodbudilo, da razširijo svoje digitalne zmogljivosti ali razvijejo svoja spletna distribucijska omrežja. Po pandemiji so številni trgovci z živili zmanjšali spletno poslovanje, med njimi Morrisons, Tesco in Sainsbury's.
 
Tudi druge kategorije izdelkov, kot so oblačila in obutev ter zabavna elektronika, so leta 2022 zabeležile upad spletne prodaje, saj je veliko lokalnih potrošnikov pogrešalo osebno nakupovanje. Zato postaja povezovanje s potrošniki z izkustveno maloprodajo vse bolj pomembno. Kljub temu, da se je delež spletne prodaje znotraj nekaterih kategorij izdelkov v letu 2022 zmanjšal, še vedno ostaja bistveno višji od ravni pred pandemijo.
 
Po napovedih analitikov naj bi spletna maloprodaja v Združenem kraljestvu v prihodnjih 5 letih beležila 7 % povprečno letno rast (oziroma 3 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2027 dosegla vrednost 161 mlrd GBP ali približno 188,8 mlrd EUR.
 
Amazon.com Inc je vodilni spletni ponudnik na trgu. V letu 2022 je njegov tržni delež znašal 24 % glede na vrednost maloprodaje.
 

Največji spletni ponudniki v Združenem kraljestvu

  • Amazon.com Inc      
  • eBay UK Ltd
  • Tesco Plc     
  • Arrgos Plc
  • John Lewis Partnership Plc   
  • J Sainsbury Plc    
  • Asda Stores Ltd 
Več o spletni prodaji  v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo,  si lahko preberete na tej povezavi.

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Brexit

Združeno kraljestvo je 1. februarja 2020 izstopilo iz Evropske unije.

Evropska unija in Združeno kraljestvo sta 24. decembra 2020 dosegli politični dogovor o Sporazumu o trgovini in sodelovanju. Sporazum se je začel uporabljati 1. januarja 2021. Spremembe pomembno vplivajo na poslovanje s to državo. 

Več informacij.

 

Plačevanje

Plačilni pogoji se določijo v medsebojnem dogovoru med poslovnima partnerjema. Dokler se ne vzpostavi medsebojno zaupanje, se lahko uporabi akreditiv, v uporabi pa so tudi odprt račun, avans, dokumentarni inkaso, plačevanje s kreditnimi karticami za manjše zneske ali plačilo preko BACS. To je elektronski sistem za plačevanje neposredno z enega bančnega računa na drugega. Uporablja se predvsem za neposredne bremenitve in neposredne kredite organizacijam.

BACS je najpreprostejši način, da podjetja dobijo plačilo za redna ali občasna plačila od svojih strank iz Združenega kraljestva, tako poslovnih kot potrošniškihObičajni plačilni rok je 30 dni.

Več: Plačilni promet – izvozno okno 

 

Transport in logistika

Združeno kraljestvo ima dobro opremljena pristanišča za prevoz blaga. Med največja pristanišča po količini pretovorjene tonaže sodijo Grimsby & Immingham, London, Milford Haven in Liverpool.
 
Cestno omrežje v Združenem kraljestvu je gosto in učinkovito. Segment cestnega tovornega prometa se je v zadnjih letih močno povečal.
 
V Združenem kraljestvu potekajo različni projekti za izboljšanje železniške infrastrukture.
Uporaba železnice se povečuje hitreje kot kateri koli drug način prevoza.
 
Najpomembnejši letališči sta:
 
Heathrow International Airport
Air Freight at Gatwick

Več:   

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:



Viri: Factiva, EIU, Euromonitor International


Posodobljeno julij 2023.



Poglejte si tudi: