Nov zakon o zamudah in odpovedih letov na Tajskem
Na Tajskem so začeli veljati novi predpisi, ki ščitijo pravice potnikov v primeru zamud ali odpovedi letov. Ti predpisi so začeli veljati 20. maja.

Tajska uprava za civilno letalstvo (CAAT) je v skladu z obvestilom št. 101 Odbora za civilno letalstvo objavila nove predpise, namenjene krepitvi pravic potnikov na domačih in mednarodnih rednih letih.
Glavne določbe novih predpisov:
- Podpora in odškodnine za zamude ter odpovedi
- Usluge ob zamudah
- Brezplačna hrana in pijača ali kupone, prilagojene času dneva in dolžini zamude.
- Brezplačen dostop do komunikacijskih sredstev (telefon, e-pošta).
Zamuda daljša od 5 ur:
Poleg zgoraj navedenega je potrebno zagotoviti tudi:
- Odškodnino v višini 1500 THB, izplačano v gotovini ali enakovrednih oblikah (kreditni boni, potovalni boni, milje za pogoste lete itd.) v roku 14 dni od incidenta.
- Nastanitev in prevoz, če je potrebno prenočevanje.
- Možnost odpovedi potovanja z celotnim povračilom ali alternativno nadomestilo (npr. potovalni boni).
Zamuda daljša od 10 ur:
Enake pravice kot pri zamudah od 2 do 5 ur, vključno z brezplačnimi obroki, komunikacijskimi sredstvi, namestitvijo in prevozom, ter možnostjo odpovedi z vračilom denarja ali alternativno odškodnino.
Nadomestila glede na dolžino leta:
- 2.000 THB za lete do 1500 km
- 3.500 THB za lete med 1500 in 3500 km
- 4.500 THB za daljše lete
O odpovedih in zavrnitvi vkrcanja:
- Potniki so upravičeni do enake ravni nadomestila kot pri zamudah nad 10 ur, razen če so bili obveščeni najmanj sedem dni vnaprej ali če je odpoved posledica nepredvidljivih okoliščin.
- Če je bil predhodni obvestil ali če je bil zagotovljen alternativni let v treh urah od prvotnega, nadomestilo ni potrebno.
Posodobitve za domače lete:
- Zamude, več kot 5 ur: nadomestilo se je zvišalo z 600 THB na 1200 THB.
- Odpovedi: z 1200 THB na 1500 THB.
Letalske družbe lahko namesto gotovine ponudijo tudi dobropise, potovalne bone ali miljske točke, pod pogojem, da so enake ali večje vrednosti. To ne velja v primeru višje sile ali nepredvidenih okoliščin.
Zaščita pred zamudami na vzletno-pristajalni stezi:
Pri zamudah, ko potniki ostanejo na letalu na tleh, morajo letalske družbe zagotoviti:
- Ustrezno prezračevanje, nadzor temperature, dostop do stranišč in nujno medicinsko oskrbo.
- Izkrcanje, če zamuda presega tri ure, razen če to predstavlja tveganje za varnost ali nadzor zračnega prometa.
Poudarjeno:
CAAT meni, da je Obvestilo št. 101 pomemben korak k dvigu standardov varstva potnikov v tajski letalski industriji. Urad bo tesno sodeloval z letalskimi družbami in javnostjo, da bi zagotovili boljšo ozaveščenost in skladnost v korist vseh potnikov.
Pripravil:
Slovenski poslovni klub Tajska
e-naslov: maeotrading@gmail.com