Slovenija prvič z nacionalno startup delegacijo na Web Summitu 2025 v Lizboni

sreda, 12. november 2025


Slovenija se letos prvič predstavlja z uradno nacionalno startup delegacijo na Web Summitu 2025 v Lizboni – enem največjih svetovnih dogodkov s področja tehnologije, podjetništva in globalnih investicij, ki povezuje več kot 70.000 udeležencev iz več kot 160 držav. Pod okriljem SPIRIT Slovenija se na dogodku predstavlja delegacija 15 slovenskih startupov in podjetij z globalnim potencialom, med temi jih osem razstavlja v okviru skupnega razstavnega prostora “Startup Island Slovenia”. Gre za prvo uradno predstavitev slovenskega startup ekosistema na Web Summitu, kar pomeni pomemben korak pri razvoju programa za internacionalizacijo slovenskih startupov in utrjevanju Slovenije kot države, ki podjetjem pomaga vstopati na tuje trge in se povezovati z globalnim podjetniškim okoljem.



Web Summit 2025 je tudi letos potrdil svoj ugled enega največjih in najvplivnejših tehnoloških dogodkov na svetu. Na konferenci se je zbralo kar 71.386 udeležencev iz 157 držav, med njimi 1.857 investitorjev iz 86 držav ter 2.725 startupov iz 108 držav.



»Z letošnjim nastopom Slovenija prvič stopa na globalni oder Web Summita kot prepoznaven partner v mednarodni startup skupnosti. Naš cilj je jasen – pomagati podjetjem, da se povežejo z vlagatelji, partnerji in trgi, kjer lahko svoje ideje spremenijo v konkretne posle. Delegacija je močna, odlično pripravljena in zelo dobro sprejeta,« je poudaril Aleš Ogorevc, vodja delegacije pri SPIRIT Slovenija.
 

Priložnost za podjetja z globalnimi ambicijami



Udeležba na Web Summitu startupom omogoča neposreden stik z investitorji, kupci in strateškimi partnerji, hkrati pa tudi priložnost za testiranje njihovih rešitev, mreženje ter vpogled v globalne trende. SPIRIT Slovenija je podjetja pred odhodom vključil v ciljno usmerjen pripravljalni program, ki je zajemal praktične delavnice, individualna svetovanja in treninge javnega nastopanja, s ciljem izboljšati njihov mednarodni nastop in povečati učinek udeležbe. »Za startupe je izpostavljenost na takšnem dogodku neprecenljiva. Omogoča jim, da pridobijo neposredne odzive investitorjev in partnerjev, gradijo kredibilnost in spoznajo, kako delujejo najuspešnejši globalni igralci. Agencija je tu zato, da jim omogoči strukturirano pot do teh priložnosti,« poudarjajo pri SPIRIT Slovenija.
 

Prisotnost države in krepitev sodelovanja



Delegacijo spremlja tudi državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, Matevž Frangež, ki na glavnem odru Web Summita sodeluje v razpravi »Economic Policy Summit Stage – Central & Eastern Europe’s AI strategy«, posvečeni vplivu umetne inteligence na gospodarske okvire v regiji, ter na Startup Genome’s Ecosystem Leadership Forum, kjer se srečujejo predstavniki startup ekosistemov iz vse Evrope. Državni sekretar se bo v okviru obiska udeležil tudi bilateralnega srečanja na portugalskem Ministrstvu za gospodarstvo in teritorialno kohezijo ter podpisa memoranduma o soglasju (MoU) na področju turizma med Slovenijo in Portugalsko, kar dodatno krepi gospodarsko sodelovanje med državama.
 

Slovenija gradi prepoznavnost startup okolja

S pilotno izvedbo nacionalne startup delegacije na Web Summitu SPIRIT Slovenija postavlja temelje za trajnejšo prisotnost slovenskih startupov na ključnih globalnih dogodkih in sistematično podpira njihovo internacionalizacijo. Agencija si prizadeva ustvariti pogoje, v katerih bodo startupi lažje dostopali do vlagateljev, vstopali na tuje trge in predstavljali slovensko podjetniško znanje na najvišji ravni.



Po uspešnem odzivu podjetij in partnerjev bo SPIRIT Slovenija v letu 2026 organiziral nove nacionalne delegacije na vodilne startup dogodke po svetu, med katerimi so Slush (Helsinki), StartUp Grind (San Francisco), ViennaUP (Dunaj) in How to Web (Bukarešta), s čimer želi dolgoročno krepiti mednarodno prepoznavnost Slovenije kot ambiciozne, podjetniško usmerjene države.

»Gre za pomemben začetek novega poglavja v razvoju slovenskega startup ekosistema. SPIRIT Slovenija bo tudi v prihodnje vodil ključne programe, ki podjetjem pomagajo rasti čez meje in graditi samozavestno prisotnost v globalni podjetniški skupnosti,« pravijo na agenciji.

Foto: SPIRIT Slovenija/AO

 

Preberite tudi:

EU išče načine, kako pomagati zagonskim podjetjem pri širitvi