Ustanovljena Slovenska globalna poslovna povezava (SGPP-SGBN)
V četrtek, 19. junija 2025, je bila v Novi Gorici uradno ustanovljena Slovenska globalna poslovna povezava SGPP–SGBN, v petek, 20. junija, pa je v hotelu Perla v Novi Gorici potekala predstavitev te nove pobude. Istega dne je v hotelu Perla potekala tudi poslovna konferenca z naslovom Posluj s Slovenci in zmaguj, v okviru dogodka Dobrodošli doma, največjega srečanja Slovencev iz matične domovine, zamejstva in sveta.
Dogodek so organizirali Slovensko deželno gospodarsko združenje (SDGZ) iz Trsta, Svetovni slovenski kongres (SSK) in Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, s podporo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter javne agencije SPIRIT. Na predstavitvi nove pobude so sodelovali številni ugledni gostje, med njimi tudi državni sekretar Dejan Židan, ki je sodeloval na panelu Pomen mreženja v poslovnem svetu.
Slovenska globalna poslovna povezava (SGPP–SGBN) je zasnovana kot živa in dinamična platforma, ki povezuje slovenske poslovne klube, gospodarske organizacije, strokovnjake, inovativne posameznike in podjetnike z vsega sveta. Cilj mreže je spodbuditi sodelovanje, izmenjavo znanja in izkušenj ter ustvarjanje novih poslovnih priložnosti med Slovenijo in globalno slovensko poslovno skupnostjo.
Ustanovitve Slovenske globalne poslovne povezave SGPP–SGBN se je udeležila tudi SLO-CRO Gospodarska zbornica, predstavljala sta jo pa predsednik Saša Muminović in vodja pisarne Vesna Vukšinič Zmaić.

Pobudniki projekta – veleposlanik Aljaž Gosnar, dr. Peter Kraljič in dr. Štefan Bogdan Barenboim Šalej – so poudarili, da je močna poslovna skupnost ključnega pomena za ohranjanje in razvoj slovenske identitete izven meja domovine, obenem pa pomembno prispeva k celotni krepitvi slovenskega gospodarstva. Dr. Šalej je izpostavil, da slovenska diaspora obsega več kot 100.000 registriranih volivcev v 137 državah in ima izjemen potencial za vzpostavljanje globalnih gospodarskih povezav. Slovensko podjetništvo danes že pokriva 40 držav in dostopa do trga z 1,5 milijarde potrošnikov.
Predsednik SGPP–SGBN, Robert Frandolič, je izpostavil, da je glavni cilj pobude oblikovanje močne, etične in inovativne globalne slovenske poslovne skupnosti, ki bo prepoznana po svoji uspešnosti na svetovnem trgu. »Ne gre le za željo, temveč za dejansko potrebo po povezovanju slovenskih podjetnikov, ne glede na njihovo geografsko lokacijo,« je poudaril Frandolič.
Teme dneva so vključevale: povezovanje slovenske poslovne skupnosti na globalni ravni, izmenjavo znanja in izkušenj s svetovnimi partnerji ter krepitev gospodarskega sodelovanja, povezovanja in ustvarjanje novih poslovnih priložnosti.
Ob zaključku programa dogodka so vsi ustanovni člani, med katerimi je tudi SLO CRO Gospodarska zbornica, podpisali ustanovni statut.
Pripravila:
Slovensko-hrvaška gospodarska zbornica
e-naslov: info@slo-cro.com