Nove zero-emmission cone na Nizozemskem: priložnosti za slovenska podjetja v logistiki in zelenem transportu
1. Novi okoljski okvir v mestnih središčih
Od 1. januarja 2025 nizozemska mesta uvajajo ničelnoemisijske cone (Zero-Emission Zones – ZEZ), ki bodo prepovedale vstop vozilom z notranjim izgorevanjem v mestna središča. Gre za del širše strategije prehoda na trajnostno mobilnost, s katero želi Nizozemska do leta 2030 doseči popolnoma brezemisijski mestni promet. Trenutno je potrjenih štirinajst mest, vključno z Amsterdamom, Rotterdamom, Utrechtom in Eindhovnom, ki bodo med prvimi uvedla te cone.
Ta sprememba vpliva na celotno logistično verigo, saj bo zahtevala prilagoditve dostavnih sistemov, voznih parkov in infrastrukture za polnjenje električnih vozil.

2. Tržni potencial in trendi v logistiki
Uvedba ZEZ spodbuja hitro rast trga električnih tovornih in dostavnih vozil. Po podatkih portala Traffic Technology Today se je prodaja električnih kombijev in tovornjakov v Nizozemski v letu 2025 povečala za več kot 40 %, pri čemer so ključni kupci logistična in kurirska podjetja. Vlada ponuja davčne olajšave in subvencije za podjetja, ki prehajajo na vozila z ničelnimi emisijami, med drugim prek programa AanZET in skladov za energetski prehod.
Za slovenska podjetja, ki razvijajo električna dostavna vozila, polnilno infrastrukturo, optimizacijske sisteme ali logistične programske rešitve, se odpirajo nove priložnosti za vstop na nizozemski trg. Prav tako so obetavna področja partnerstva z lokalnimi distributerji in ponudniki pametnih mestnih rešitev.
3. Priložnosti za slovenska podjetja
Slovenska podjetja z izkušnjami v zeleni mobilnosti, elektrifikaciji, IoT in energetski učinkovitosti lahko postanejo pomembni partnerji pri implementaciji ničelnoemisijskih logističnih modelov. Možne so naslednje poti:
- Tehnološko sodelovanje pri razvoju pametnih mestnih logističnih vozlišč.
- Dobava in vzdrževanje električnih vozil ali polnilnih postaj.
- Svetovalne storitve glede prehoda na trajnostno floto ali energetsko optimizacijo.
Pri vstopu na nizozemski trg je priporočljivo sodelovanje s Trgovinskim oddelkom Veleposlaništva RS v Haagu, s Slovene Dutch Business Platform in lokalnimi poslovnimi inkubatorji, kot sta Amsterdam Smart City ali Rotterdam CleanTech Delta.
4. Prihajajoče spremembe in dolgoročni učinki
Od leta 2026 se pričakuje širitev ZEZ na dodatna mesta, s čimer bo več kot polovica nizozemskega urbanega prometa potekala v brezemisijskih conah. Do leta 2030 bo celotna nizozemska flota dostavnih vozil morala ustrezati novim standardom. Slovenska podjetja, ki bodo pravočasno pozicionirala svoje rešitve, lahko pridobijo pomembno konkurenčno prednost in postanejo del hitro rastočega ekosistema trajnostnega transporta v EU.
5. Priporočila za slovenska podjetja
- Analizirajte povpraševanje po električnih logističnih rešitvah v nizozemskih mestih.
- Vzpostavite partnerstva z lokalnimi logističnimi podjetji, ki iščejo podizvajalce za implementacijo trajnostnih voznih parkov.
- Udeležite se nizozemskih konferenc, kot sta Mobility Transition Summit in Urban Logistics Expo, za mreženje in predstavitev inovacij.
Viri (APA format)
- Business.gov.nl. (n.d.). Zero-emission zones to be introduced in many cities from 2025. Retrieved October 31, 2025
- Milieuzones.nl. (n.d.). From 1 January 2025 there are fourteen Dutch cities which have introduced zero-emission zones in their city centres. Retrieved October 31, 2025
- Traffic Technology Today. (2025, October 10). Dutch zero-emission zones spark rapid uptake of electric vans and trucks. Retrieved October 31, 2025
Pripravil:
Preberite še:
Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujiniZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.