Podjetje GDI je predstavilo in testiralo baterijo s 100-odstotno silicijevo anodo

sreda, 17. januar 2024


Podjetje GDI, ki se ukvarja z baterijsko tehnologijo, je s podporo EIT InnoEnergy predstavilo in testiralo baterijo s 100-odstotno silicijevo anodo. EIT InnoEnergy vodi tri industrijske vrednostne verige, ki so: Evropska baterijska zveza (EBA) za shranjevanje baterij, Evropski center za pospeševanje zelenega vodika (EGHAC) za zeleni vodik in Evropska zveza za sončno fotovoltaiko (ESIA) za sončno fotovoltaiko.

Testiranje novega anodnega materiala v baterijah podjetja Navitas, ki ga je opravila neodvisna družba, je potrdilo povečanje energijske gostote za več kot 30 odstotkov, pri čemer se druge komponente, kot sta elektrolit in katodni aktivni material, niso spremenile.  

Celica je uspešno prestala tudi standardni industrijski "test penetracije z žeblji", pri katerem se baterijo prebode z žebljem, da se ugotovi, ali se bo vžgala. Baterija je bila preluknjana s katodo z visoko vsebnostjo niklja, ki je dovzetna za toplotni pobeg, in se je segrela le na 30 °C.

Silicijeve anode so lahko dovzetne za toplotni propad in predstavljajo tveganje za baterije zaradi raztezanja materiala ob prehodu naboja, vendar tehnologija podjetja GDI ni naletela na te težave.

Uporaba silicija v anodah baterij je bila doslej omejena na kompozitne materiale iz silicija in grafita, zato so bili proizvajalci baterij odvisni od prvega materiala, katerega proizvodnja je močno skoncentrirana na Kitajskem. Silicij je eden od najbolj razširjenih elementov v zemeljski skorji, zato je dobra izbira za proizvajalce baterij. Njegova proizvodnja je tudi veliko bolj raznolika kot proizvodnja grafita, saj so dobavitelji v Evropi, ZDA, Braziliji in Maleziji.

Silicijeve anode lahko skrajšajo čas polnjenja, povečajo varnost, podaljšajo življenjsko dobo ciklov ter zmanjšajo celotno velikost in težo baterijskih celic, kar vodi k večji varčnosti električnih vozil.

"To je izjemen mejnik za nas in industrijo. Naslednji korak je pokazati, da lahko naša anoda omogoči baterije za električna vozila, ki poganjajo vozila z dosegom več kot 500 milj, omogočajo stokratno polnjenje 250 milj v 15 minutah in izboljšujejo varnost," je dejal ustanovitelj in izvršni direktor podjetja GDI Rob Anstey.

Podjetje GDI je septembra 2022 sklenilo zavezništvo s podjetjema AGC Glass Europe in Carl Schenk AG za povečanje proizvodnje anod, sprva na 100 MWh leta 2024 in nazadnje na 10 GWh do leta 2028. AGC bo zagotovil industrijsko opremo, GDI pa je v začetku tega četrtletja pokazal svojo prvo proizvodno linijo "roll to roll" v mestu Lauenforde v Nemčiji. 

"Podjetji GDI in AGC sta razvili jasen načrt za proizvodnjo v gigavatnem obsegu do leta 2028, tako da se bo ta tehnologija do leta 2030 lahko uporabljala v več deset tisoč visoko zmogljivih vozilih," je dejal Anstey.

Več:  
Pripravil:
 
Boštjan Šinkovec
Slovensko gospodarsko in raziskovalno združenje


 

Preberite tudi:

Storitve slovenskih poslovnih klubov v tujini