Spletne prodajne platforme



Spletne prodajne platforme na enem mestu združujejo različne ponudnike in privabljajo večje število kupcev. Več o razlikah med lastno spletno trgovino in prodajo preko spletnih prodjanih platfomah si lahko preberete v članku Kaj je spletna trgovina.

V nadaljevanju predstavljamo tri največje ponudnike:
Amazon.com, JD.com in HelloFresh SE
 

Največji spletni ponudniki glede na prihodke

 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2023) Država
Amazon.com, Inc. 531.568,50 ZDA
JD.com, Inc. 140.861,74 Kitajska
Alibaba Group Holding Ltd. 117.329,15 (FY 31.3.2023) Kitajska
PDD Holdings, Inc. 32.064,00 Kitajska
Coupang, Inc. 22.565,43 Južna Koreja
Vipshop Holdings Ltd. 14.730,00 Kitajska
MercadoLibre, Inc. 13.409,78 Urugvaj
Huitongda Network Co., Ltd. 11.070,00 (FY 2022) Kitajska
eBay, Inc. 9.340,60 ZDA
HelloFresh SE 7.468,00 Nemčija


Amazon.com Inc.

Amazon.com, Inc. je ameriški spletni ponudnik in največji globalni spletni trgovec na drobno. Prek svojih fizičnih trgovin in spletnega mesta www.amazon.com, ponuja vrsto izdelkov in storitev.
 
Izdelki vključujejo različno trgovsko blago, vključno s knjigami, oblačili, domačimi in vrtnimi orodji, igračami in otroškimi igrami, športnimi, avtomobilskimi in industrijskimi izdelki ter drugimi splošnimi trgovskimi izdelki.

Družba prodaja tudi elektronske naprave, kot so tablice Fire, e-bralniki Kindle, naprave Echo in televizorji Fire.

Poleg tega ponuja članski program, imenovan Amazon Prime, ki strankam zagotavlja neomejene brezplačne možnosti pošiljanja več kot 100 mio izdelkov, dostop do neomejenega pretakanja na tisoče filmov in TV epizod ter druge ugodnosti.
 
Družba ponuja tudi storitve oglaševanja in storitve izpolnjevanja naročil svojim potrošnikom.

Amazon svoje izdelke trži prek svoje spletne strani, deluje pa tudi prek različnih mednarodnih spletnih mest. 
 
Sedež družbe je v Seattlu v Washingtonu, v ZDA.
 
Družba je v letu 2023 beležila prihodke v višini 574.785 mio USD (531.568,5 mlrd EUR), kar predstavlja 11,8 % medletno rast. 
 
 

Poslovni segmenti

Družba deluje prek 3 poslovnih segmentov:
  • Segment Severne Amerike vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnine prek spletnih mest, osredotočenih na Severno Ameriko, kot sta www.amazon.com in www.amazon.ca. Ta segment vključuje tudi izvozno prodajo iz spletnih trgovin. Segment Severne Amerike predstavlja nekaj več kot 60 % prihodkov družbe.
  • Mednarodni segment vključuje maloprodajo potrošnih izdelkov in naročnine v mednarodno usmerjenih spletnih trgovinah. Ta segment vključuje tudi izvozno prodajo iz mednarodnih spletnih trgovin (vključno z izvozno prodajo z njihovih ustreznih lokacij strankam v ZDA, Kanadi in Mehiki), vendar izključuje izvozno prodajo iz severnoameriških spletnih trgovin. Mednarodni segment predstavlja približno 23 % prihodkov družbe.
  • Segment Amazon Web Services (AWS) vključuje globalno prodajo računalniških in pomnilniških enot, zbirk podatkov in ponudb storitev AWS za novoustanovljena podjetja, že delujoča podjetja, vladne agencije in akademske ustanove. Amazon Web Services predstavlja približno 15,6 % prihodkov družbe.

 
Skupine strank

 
Amazon ime 4 primarne skupine strank: potrošnike, prodajalce, razvijalce in podjetja ter ustvarjalce vsebin. Družba razvija in proizvaja tudi medijske vsebine.
 
  • Amazon izpolnjuje naročila strank prek svojih spletnih centrov in dostavnih omrežij, ki delujejo v različnih državah.
  • Prodajalcem Amazon ponuja programe, ki jim omogočajo prodajo njihovih izdelkov na svojih spletnih mestih in na spletnih mestih Amazon. Družba zaračuna za to fiksne pristojbine, provizije na enoto dejavnosti in obresti za take transakcije. 
  • Amazon razvijalcem in podjetjem prek AWS ponuja širok nabor globalnih ponudb računalništva, shranjevanja, zbirke podatkov in drugih storitev.
  • Ponuja tudi programe, ki avtorjem, glasbenikom, filmskim ustvarjalcem, razvijalcem aplikacij in drugim, omogočajo objavo in prodajo vsebin.
     

Geografska segmentacija


Geografsko gledano pokriva Amazon 5 regij: ZDA, Nemčijo, Japonsko, Združeno kraljestvo in preostali svet.
 
Do strank dostopa prek globalnih centrov, maloprodajnih lokacij, podatkovnih centrov, pisarn podjetij in tehnoloških središč po vsem svetu.
 
V poslovnem letu 2022 so ZDA predstavljale 69,3% prihodkov družbe, sledi preostali svet (13,6 %), Nemčija (6,5 %), Združeno kraljestvo (5,9 %) in Japonska (4,7 %).
 

Glavni izdelki, storitve in blagovne znamke


Izdelki
  • vrtni izdelki
  • predmeti za dom
  • igre
  • oblačila
  • avtomobilski in industrijski izdelki
  • izdelki za lepoto in zdravje
  • knjige
  • računalniki
  • digitalni prenosi
  • elektronika
  • trgovina z živili
  • nakit
  • izdelki za otroke in dojenčke
  • filmi
  • glasba
  • pisarniški material
  • čevlji
  • športna oprema
  • orodja
  • igrače
Storitve
  • spletne storitve (ponudba računalništva, shranjevanja in baze podatkov)
  • Co-Branded kreditne kartice
  • oglaševalske storitve
  • založniške storitve
Blagovne Znamke
  • Amazon
  • Prime
  • Kindle
 

Postopki in stroški prodaje na Amazon.com


Amazon ponuja tako individualne in profesionalne pakete, ki omogočajo prodajo le enega izdelka ali pa prodajo več 1.000 izdelkov.
Strošek individualnega paketa je 0,99 USD (0,92 EUR) na prodajo izdelka, medtem ko prodajalci pri profesionalnem paketu plačajo 39,99 USD (36,98 EUR) na mesec, ne glede na to, koliko izdelkov prodajo.

Pri registraciji paketov potrebujemo št. bančnega računa in SWIFT, s strani ZDA dodeljeno davčno številko, davčno številko podjetja in telefonsko številko, oziroma kontaktne podatke. Ob registraciji na Amazon.com, dobi prodajalec dostop do svojega računa, kjer so na enem mestu zbrane vse informacije za upravljanje prodajnega računa, možnosti dodajanja informacij o izdelkih, posodabljanje zalog, upravljanje plačil in iskanje koristnih vsebin. Tu prodajalec navede tudi vse svoje izdelke. 

Podrobne informacije o postopkih in stroških prodaje na amazon.com.
 

JD.com Inc.

JD.com Inc je kitajski spletni trgovec na drobno, ki potrošnikom ponuja spletne maloprodajne storitve prek mobilnih aplikacij in spletne platforme JD.com .

V prodajnem portfelju so elektronski izdelki in splošno blago, vključno z avdio in video izdelki ter knjigami. Družba ponuja tudi gospodinjske aparate, oblačila, čevlje, dodatke, računalnike, izdelke za dom, otroške knjige in hrano. 

JD ponuja izdelke prek svojega portala za e-trgovino JD.com in jih distribuira prek lastnega logističnega oddelka. Upravlja mala, srednje velika in velika skladišča, med njimi tudi hlajene skladiščne prostore.

JD ima v portfelju svojih storitev tudi spletno potovalno agencijo, prodajo vstopnic, predplačniške telefonske kartice, igralne kartice, obdelavo transakcij in storitve zaračunavanja.

Sedež družbe je v Pekingu na Kitajskem.
 
Družba je v letu 2023 ustvarila prihodke v višini 1.079.001 mio CNY (140.861,74 mio EUR), kar predstavlja 3,13 % medletno rast.
.

Poslovni segmenti

Družba svoje poslovanje razvršča v 3 segmente: JD Retail, JD Logistics in New Businesses.
  • Segment JD Retail ponuja spletno maloprodajo, spletno tržnico in marketinške storitve.
  • Segment JD Logistics vključuje notranje in zunanje logistične posle.
  • Segment novih podjetij sestavljajo JD Property, Jingxi, čezmorska podjetja in tehnološke pobude.
 

Geografska pokritost


Globalna mreža JD dobavne verige pokriva več kot 220 držav in regij po vsem svetu. Mednarodna logistična veja družbe upravljala z okoli 80 carinskimi in čezmorskimi skladišči ter tovornimi letalskimi progami med Kitajsko in ZDA, Združenim kraljestvom in Tajsko. Skupaj z različnimi storitvami pošiljanja po zraku, železnici, morju in po cesti, ter drugimi čezmejnimi storitvami, omogoča dostavo čezmorskih naročil v le 48 urah.
 

Glavni izdelki, storitve in blagovne znamke


Izdelki:
  • Računalniki, tiskalniki in ostala pisarniška oprema
  • mobilni telefoni in drugi digitalni izdelki
  • gospodinjski aparati
  • avtomobili in dodatna oprema
  • oblačila, obutev in modni dodatki
  • pohištvo in gospodinjski izdelki
  • kozmetični in drugi izdelki za osebno nego
  • čistilna sredstva
  • hrana, pijača in prehranska dopolnila
  • knjige in e-knjige
  • glasba, filmi in drugi medijski izdelki
  • izdelki za nego matere in otroka
  • igrače
  • športna in fitnes oprema
  • ure
Storitve
  • spletna potovalna agencija
  • storitve obdelave transakcij in zaračunavanja
  • dostavne storitve
  • skladiščenje
  • oglaševanje
Blagovne znamke
  • JD
 

Postopki in stroški prodaje na JD.com


Družba JD.com na svoji platformi sprejema samo dobro uveljavljene, zanesljive prodajalce. Odprta je za blagovne znamke, franšizo-jemalce, trgovce na drobno in druga podjetja, ki so registrirana izven Kitajske in prodajajo izdelke, ki niso kitajskega izvora.

Registracija za prodajo na JD.com je povezana z določenimi stroški. JD.com zahteva polog v višini približno 15.000 USD (13.872,19 EUR) in letno pristojbino v višini približno 1.000 USD (924,81 EUR). Pri vsaki prodaji JB.com zaračuna med 2 % in 5 % provizije, potrebno pa je plačati tudi stroške upravljanja. Vse te pristojbine so odvisne od sektorja dejavnosti, od velikosti podjetja, letnih prihodkov in podobno. Prijava na JD.com mora biti napisana v kitajskem jeziku, zato potrebujemo prevajalca, ali pa agencijo, ki tujim podjetjem pomaga pri prijavi (na primer GMA).

Na splošno je za prodajo na JD.com potrebno izpolnjevati naslednje pogoje:
  • biti lastnik blagovne znamke ali imetnik licence za blagovno znamko
  • imeti registrirano podjetje v tujini z registrirano blagovno znamko
  • imeti odprt račun podjetja v tujini
  • posredovati ustrezno dokumentacijo o registraciji podjetja

Ko je prodaja na JD.com odobrena, je potrebno še pritegniti kitajske potrošnike in povečati prepoznavnost naše blagovne znamke. Spletno trgovino je treba prilagoditi platformi JD.com in okusom kitajskih kupcev. Izdelki morajo biti predstavljeni na jasen način, spletna stran blagovne znamke pa mora biti napisana tudi v kitajščini. Kitajske potrošnike pritegne veliko slik, čim bolj podroben opis izdelka, video predstavitve ter vidna in privlačna promocija.

HelloFresh SE

HelloFresh je nemški spletni ponudnik za dostavo hrane. Ukvarja se z zagotavljanjem prilagojenih rešitev obrokov. V svoji ponudbi ima pripravljene obroke, sveže sestavine, ter dodatno ponudbo, ki vključuje juhe, solate, prigrizke, mesne in mlečne izdelke, ter sladice.
Družba svoje storitve ponuja pod blagovnimi znamkami HelloFresh, Green Chef, EveryPlate in Chefs Plate.
 
HelloFresh promovirajo številne znane osebnosti, med njimi tudi Jamie Oliver, ki je za ta koncept prodaje zasnoval vrsto receptov.
 
Družba je bila ustanovljena oktobra 2011, sedež pa ima sedež v Berlinu, v Nemčiji.

Družba je po ocenah J.P.Morgen, v letu 2023 ustvarila 7.468 mio EUR prihodkov, kar je le 1,8 % več kot leta 2022.
 
Analitiki J.P.Morgan napovedujejo, da se bodo prihodki družbe v letu 2024 povečali za 13,4 % na 8.469 mio EUR, v letu 2025 pa naj bi prihodki dosegli 9.155 mio EUR.
 
 

Geografska pokritost


Družba je operativno prisotna v ZDA, Združenem kraljestvu, Nemčiji, Belgiji, Luksemburgu, Avstraliji, Avstriji, Švici, Kanadi, na Danskem, Nizozemskem, Švedskem in Novi Zelandiji.
 
 

Partnerska sodelovanja


HelloFresh sodeluje s številnimi znanimi blagovnimi znamkami, s ciljem izboljšati ponudbo in povečati promocijo dostave obrokov. Hkrati ponuja popuste za bazo strank ali članov partnerjev.
 
Družba je osredotočena predvsem na partnerstva z organizacijami z veliko bazo strank ali članov, kjer lahko skupaj dosežejo največji učinek. K sodelovanju pa vabijo tudi številne influencerje.
 
 
HelloFresh uporablja strog postopek za dobaviteljev sestavin, saj si družba prizadeva za bolj zeleno prihodnost in se osredotoča na trajnost. HelloFresh obroki proizvedejo 31 % nižji ogljični odtis v življenjskem ciklu kot primerljivi obroki iz trgovin.
 
 
Vrednosti so preračunane iz USD v EUR po povprečnem letni deviznem tečaju ECB za leto 2023.


 
Viri: Factiva, Marketline, J.P.Morgan
 

Posodobljeno: marec 2024.
 
 

Ne spreglejte tudi: 


Naše vsebine