Kaj je spletna trgovina?


Spletna trgovina je spletni prodajni kanal, ki vam omogoča dostop do strank po vsem svetu preko interneta.

Ne glede na to, ali je prodaja namenjena drugim podjetjem (B2B) ali končnemu potrošniku (B2C), lahko spletno poslovanje poteka na več načinov:
 
  • prek spletnega mesta podjetja (lastne trgovine), kjer ima podjetje popoln nadzor nad postopkom ter računa na večjo prilagodljivost poslovnih marž, vendar z večjim vložkom;
     
  • s prisotnostjo podjetja na spletnih prodajnih platformah z drugimi prodajalci (t. i. marketplaces, kot so Amazon, eBay, Alibaba, Etsy in podobni), kjer se podjetje sooča z manjšim tveganjem in manjšimi vložki, vendar z večjo odvisnostjo od tretjih oseb in nižjimi maržami;
     
  • prek družbenih omrežij, ki izkoriščajo interakcije svojih uporabnikov in po novem tudi ponujajo svoj lasten marketplace (kot sta na primer Instagram in Facebook marketplace);
     
  • ali v prepletu dveh ali več od navedenih možnosti.
 
Spletno poslovanje po vsem svetu hitro narašča, tako na področju B2C kot B2B. B2C spletno poslovanje je bolj poznano, saj neposredno vključuje končnega potrošnika in je v naprednejši fazi razvoja, medtem ko je drugi v začetni fazi krivulje zrelosti, vendar vztrajno raste.



 
Za B2B segment je vsaj za zdaj v večini bolj učinkovita lastna spletna stran in spletna trgovina, saj je prodajnih platform na B2B ravni relativno malo. Velika je tudi razlika v uporabi družbenih omrežij, saj je praviloma LinkedIn namenjen B2B mreženju in prodaji, Facebook, Instagram, Tik Tok in podobni pa ciljajo predvsem na končne fizične kupce.

Kriza, povezana s koronavirusom, je močno vplivala na razvoj digitalnih rešitev, orodij in storitev. Ko se je vse kar naenkrat preselilo na splet, se je razvoj spletne trgovine močno povečal, vendar je končni vpliv na vrednost spletne trgovine v letu 2020 še vedno težko oceniti. Lahko si pa več o tem preberete spodaj.
 

Prednosti, ki jih vašemu podjetju nudi spletna prodaja

 
  • Izdelek ali storitev, ki jo tržite, je na voljo na večjem območju in širši ciljni publiki. Hkrati pa ju s pomočjo tovrstnega poslovanja lažje primerjate z izdelki in storitvami najpomembnejših primerljivih konkurentov, ki prav tako delujejo na istem mednarodnem trgu.
 
  • Omogoča, da vaše podjetje posluje kadar koli ter vse dni v tednu.
 
  • Je način za dostop do novih trgov z razmeroma nizkimi stroški.
 
  • Je kanal za promocijo blagovnih znamk in ustvarjanje prepoznavnosti.


Kljub vsemu pa je zaslužek preko spleta vse prej kot enostaven. Preverite 5 največjih napak pri prodaji na tuje trge in se jim izognite.
 

Kdaj se odločiti za lastno spletno trgovino in kdaj za marketplace prodajo?

 

Kaj sploh je marketplace?

Marketplace je spletna prodajna platforma, ki na enem mestu združuje različne ponudnike in privablja večje število kupcev. Pri nas najbolj znane marketplace platforme so Amazon, eBay, Alibaba, Shopify, Etsy in drugi.
 

Prednosti marketplace portalov:

  • Ni potrebe po dragi izdelavi lastne spletne trgovine. Priprava prodajnega profila znotraj marketplace platforme je enostavna, hitra in cenovno ugodna.
     
  • Uporabniki zaupajo znanim marketplace platformam, zato se ne boste soočali s pomanjkanjem zaupanja v spletno trgovino.
 
  • Marketplace platforme so znane in mnogi uporabniki samo tam iščejo določene izdelke, kar pomeni, da vas v primeru lastne spletne trgovine preko iskalnikov kot je Google sploh niti ne bodo iskali.
 
  • Pri spletni platformi vam ni treba skrbeti za varnost in plačilo.

Prednosti lastne spletne trgovine:

  • Nudi popolno kontrolo in avtonomijo nad spletno trgovino, razvojem in prodajo.  
 
  • Večji prodajni iztržki, saj marketplace platforme navadno računajo za to, da vaše izdelke prikažejo med zadetki. Plačevati pa je treba tudi provizijo na vsak prodan izdelek.
 
  • Z lastno spletno trgovino dolgoročno gradite tudi svojo znamko, kar znotraj marketplace platforme ni mogoče, saj v večini primerov, razen preko ocen uporabnikov, ne omogoča ustvarjanja večjih razlik med posameznimi ponudniki.  
 
  • Z lastno spletno trgovino imate tudi neposreden dostop do uporabnikov, kar vam omogoča izvedbo lastnih marketinških aktivnosti in izgradnjo zaupanja, ter nabor stalnih strank, kar je pri marketplace spletnih platformah skoraj nemogoče.
 
Seveda pa ne pozabimo še na tretjo možnost, to je kombinacija obeh oblik spletne prodaje. Na tak način je sicer začetni vložek večji, vendar hkrati izkoristite prednosti obeh.
 

Izdelava spletne trgovine

 
Izdelava dobre spletne trgovine ni preprosta. Mnogi mislijo, da gre pri tem samo za začetni vložek, vendar se je treba zavedati, da e-trgovina brez aktivne spletne strategije nima možnosti za uspeh. Če pa je ta dobro narejena, so rezultati lahko veliko boljši kot s klasično prodajo od vrat do vrat ali zgolj v fizičnih trgovinah, sploh ko govorimo o tujini in vstopu na tuje trge.
 
Z dobro narejeno spletno trgovino in digitalno strategijo se lahko doseže veliko večje število uporabnikov na večjem območju.  
 
Preverite naš praktičen vodič s številnimi nasveti. Strnjeno pa bi vam svetovali predvsem to:
 
  1. Spletna e-trgovina, sploh mednarodna, mora biti narejena strokovno, saj mora stran delovati hitro in uporabnikom omogočati hiter in preprost nakup. Pomemben pa je tudi videz, saj kupci veliko bolj zaupajo urejenim spletnim trgovinam. Optimalna uporabniška izkušnja je namreč tista, ki loči dobro spletno stran od odlične.
     
  2. Uporabniku je treba omogočiti varno plačevanje preko spleta.
     
  3. Kakovostna vsebina je ključ do uspeha, ki vas loči od konkurence. Uporabniki, ki bodo na vaši spletni strani dobili vse odgovore, ki jih potrebujejo za nakupno odločitev, vam bodo hvaležni, kar hkrati pomeni, da bodo pri vas tudi veliko raje kupili.

    Od kakovostne vsebine pa je odvisna tudi uspešna optimizacija spletnih strani. Je tisto, kar vas loči od konkurence, tudi v očeh Googla, ki vas bo sčasoma nagradil in prikazoval med prvimi zadetki ter vam s tem močno povečal število potencialnih strank. So pa za to pomembni tudi mnogi drugi dejavniki – od hitrosti spletne strani, do povratnih povezav, strukture strani in še veliko več. Tako da je celostna spletna strategija nujna za dolgoročen uspeh.
     
  4. Digitalni marketing in spletna strategija sta sicer navedena kot zadnja, vendar nista nepomembna. Tako kot povsod, je oglaševanje tudi na spletu še kako pomembno. Dobra novica pa je, da lahko s strateškim in spretno postavljenim oglaševanjem na Googlu in družbenih omrežjih dosežete točno svojo ciljno publiko.
 
In ker verjamemo, da vse to ni enostavno, vas vabimo na izobraževanje Grow Slovenia with Google, ki vam bo dalo odličen vpogled v spletno prodajo in digitalni marketing.
 
 

Obseg spletne prodaje po državah 

Po ocenah UNCTAD-a je v letu 2018 po spletu nakupovalo 1,45 milijarde ljudi. To pomeni, da je četrtina vsega svetovnega prebivalstva v starosti nad 15 let opravila spletni nakup.
Kljub dejstvu, da je številka visoka in kaže na velik tržni potencial, hkrati kaže na omejitve, vezane na dostop do interneta v številnih državah v razvoju.
 
  Država Obseg spletne prodaje
(v miljardah EUR)
B2B
 (v miljardah EUR)
B2C
(v miljardah EUR)
1 ZDA 7690 6712 977
2 Japonska 2919 2774 145
3 Kitajska 2051 839 1211
4 Južna Koreja 1214 1124 91
5 Združeno Kraljestvo 817 580 237
6 Francija 718 611 108
7 Nemčija 643 552 90
8 Italija 351 322 28
9 Avstralija 310 290 19
10 Španija 296 232 64
  Ostale države 17008 14037 2971
  SVET 22827 18920 3907
 
Vir: UNCTAD, na osnovi nacionalnih virov (april 2020).

Spletno poslovanje B2C še naprej močno narašča po vsem svetu. V letu 2018 je preseglo 3900 milijard EUR. Več kot polovica tovrstne trgovine se odvija v Aziji. Na tej celini prepričljivo vodi Kitajska, v svetovnem merilu ji sledijo ZDA, Združeno Kraljestvo in Japonska.

Obseg spletnega trgovanja v B2B je leta 2018 doseglo skoraj 19000 milijard EUR, kar predstavlja 83 % vse spletne trgovine. V celotnem obsegu spletne prodaje je vodilna država ZDA, sledita pa ji Japonska in Kitajska.
 
Izbira pravega trga za spletno prodajo v tujini je tako vse prej kot enostavna. Da bi vam jo olajšali, smo vam pripravili nekaj praktičnih nasvetov.
 

Covid -19 je močno vplival na rast spletne trgovine

 
V letu 2020 je Covid-19 bistveno vplival na e-trgovino. Obnašanje potrošnikov se je zaradi omejitev korenito spremenilo, najbolj pa se je to poznalo v državah, kot so ZDA, Nemčija, Italija, Španija Indija, Kitajska in Rusija. Spletna prodaja je postala priporočena oblika prodaje tudi zaradi omejitev zbiranja. Zaradi zahtev po fizični razdalji so se bili milijoni ljudi od lanskega leta dalje prisiljeni obračati na internet in internetno prodajo. Poleg same prodaje pa se na splet preusmerja tudi družabno življenje in z njim tudi velik del tako B2C kot tudi B2B komunikacije.

Različni spletni portali, namenjeni B2B komunikaciji, igrajo ključno vlogo pri tem, da podjetja lažje dosežejo oddaljena področja in so hitro postali način poslovanja po celem svetu. Ti portali vzpostavljajo nove poslovne odnose med podjetji in nudijo podporne storitve. Uporaba pametnih telefonov in večja dostopnost do interneta dodatno ustvarjata zavest o rasti trga.

Za trg je značilna močna konkurenca med glavnimi igralci na B2B trgu. Prihaja do prevzemov in pripojitev s ciljem obdržati vodilno pozicijo na trgu. Prav tako potekajo spremembe poslovnih modelov s ciljem zagotavljanja boljše nakupne izkušnje tako na strani dobaviteljev kot tudi na strani kupcev.

Želite izvedeti več?

Preverite 14 ključnih dejavnikov, ki zagotovo povečujejo možnosti za uspeh spletne prodaje podjetja!

Izpolnite test Ali ste pripravljeni na e-izvoz in pridobite oceno svoje pripravljenosti za spletno poslovanje.