Indija 
Predstavitev poslovnega okolja Indije
Indija bo po napovedih EIU v letih 2025–2029 eno najhitreje rastočih gospodarstev v vzponu na svetu.
Država je ključni motor svetovnega gospodarstva in prispeva več kot 15 % k svetovni gospodarski proizvodnji.
V gospodarstvu imajo prevladujočo vlogo storitve, ki prispevajo 55 % k BDP, sledita pa industrija z 31 % in kmetijstvo s 14 %.
Storitveni sektor vključuje turizem, transport, IT storitve in zunanje izvajanje (BPO), trgovino, nepremičnine, gradbeništvo, ter finančne in poslovne storitve. Letalska industrija Indije vključuje domače in mednarodne letalske družbe ter je najhitreje rastoča v regiji.
Sektor IT in BPM (poslovni procesni management) predstavlja 7,5 % BDP-ja in prispeva več kot 58 % k globalnemu izvajanju storitev.
Industrijski sektor igra pomembno vlogo pri rasti indijskega gospodarstva. V predelovalni industriji imata prevladujočo vlogo tekstilna in kemična industrija. Pomembno vlogo ima tudi elektronski sektor, saj je Indija 2. največja proizvajalka mobilnih telefonov na svetu.
Ključno vlogo pri tehnološkem napredku in makroekonomski rasti pa ima avtomobilska industrija.
Kmetijski sektor zaposluje več kot 55 % prebivalstva. Indija je največja proizvajalka pšenice, mleka, riža, začimb, stročnic in bombaža. Je 2. največja proizvajalka zelenjave, sadja, bombaža, gojene ribe, čaja, riža, pšenice, sladkornega trsa in sladkorja.
Poslovne priložnosti na indijskem trgu
Indija je privlačna naložbena destinacija zaradi svoje ogromne in relativno mlade populacije, rastočega gospodarstva, širjenja srednjega razreda in omejenih političnih tveganj.
Največja moč Indije je njen velik trg, ki ga zagotavlja številčno prebivalstvo z naraščajočimi dohodki, kar ustvarja vse večje povpraševanje po potrošniških dobrinah, tako nizkocenovnih kot premium.
V Indiji obstaja pomemben neizkoriščen potencial v različnih sektorjih, zato številna mednarodna podjetja iščejo priložnosti na trgu. Indija je edini posamezni trg, ki ponuja primerljiv obseg s Kitajsko.
Najbolj perspektivni sektorji so:
- E-trgovina in FMCG
- informacijska tehnologija in digitalno gospodarstvo
- obnovljivi viri energije
- trg pohištva
- industrija lepotnih izdelkov
- industrija polprevodnikov.
Več o priložnostih na indijskem trgu si preberite tukaj
Tržni izzivi in mednarodno poslovanje v Indiji
Indija je v zadnjih letih uvedla strukturne gospodarske reforme, ki izboljšujejo poslovno okolje. Te reforme vključujejo liberalizacijo omejitev za tuje naložbe, modernizacijo zakonodaje o stečaju in delovni zakonodaji, odpravo retroaktivnega obdavčevanja ter zamenjavo sistema državnih mejnih davkov z nacionalnim davkom na blago in storitve.
Med največje izzive, s katerimi se srečujejo mednarodna podjetja na indijskem trgu, pa sodijo:
- Visoke tarife in protekcionistične politike: Indija ima najvišjo povprečno uporabljeno carinsko tarifo med državami G20 in nekatere najvišje dogovorjene tarifne stopnje med članicami WTO.
- Cenovna občutljivost: Indijska podjetja in potrošniki so zelo cenovno občutljivi. Podjetja morajo oceniti, ali lahko prodajajo po cenah, ki jih indijski trg sprejema, in po potrebi prilagoditi svoje cenovne modele.
- Slaba infrastruktura: Cestna, železniška, pristaniška in letalska infrastruktura so pogosto preobremenjene in neučinkovite, kar povzroča omejitve zmogljivosti in lahko zavira prihodnjo rast gospodarstva. Infrastrukturni projekti v Indiji pogosto zamujajo zaradi regulativnih vrzeli in počasnega postopka odobritve projektov.
- Močan vpliv države na gospodarstvo: Indija je država, kjer je moč odločanja decentralizirana. Politično vodstvo, kakovost upravljanja, zakonodaja, davčni sistem in delovni odnosi se razlikujejo po posameznih zveznih državah. Podjetja se tako soočajo z različnimi poslovnimi in gospodarskimi pogoji v 28 indijskih zveznih državah in 8 zveznih teritorijih, kar morajo upoštevati pri oblikovanju poslovnih strategij.
- Pomanjkanje kvalificirane delovne sile: Naložbe v izobraževanje, programe za razvoj veščin in poklicno usposabljanje so ključne za podjetja, da učinkovito izkoristijo kvalificirano delovno silo v Indiji.
Uvoz in izvoz Slovenije v Indijo
Blagovna menjava med Slovenijo in Indijo je v letu 2024 dosegla 6.074,2 mio EUR, s čemer se je Indija uvrstila na 7. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Več o uvozu in izvozu Slovenije v Indijo preberite tukaj.
Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?
Bodite obveščeni o najnovejših objavah. Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.