Francija 
Predstavljamo poslovno okolje Francije

Francosko gospodarstvo je 2. največje v EU (za Nemčijo) in 7. največje na svetu. Je visoko razvito, raznoliko in storitveno usmerjeno.
Gospodarsko stabilnost je moč pripisati razvitemu visokotehnološkemu sektorju, zlasti na področju aeronavtike in farmacije, močni industriji luksuznih izdelkov, močnemu turističnemu in kmetijskemu sektorju, ter visoki stopnji energetske neodvisnosti, ki temelji na široki uporabi jedrske energije.
Visoka produktivnost dela ter dobro razvit zdravstveni sistem in sistem socialnega varstva dodatno krepita konkurenčnost in kakovost življenja.
Država je znana tudi po visoko razviti infrastrukturi, ki presega evropske standarde. Vključuje hitre železnice, pomorska pristanišča, obsežno omrežje cest, gosto omrežje javnega prevoza in učinkovite inter-modalne povezave.
V gospodarstvu ima prevladujočo vlogo storitveni sektor, ki prispeva 80 % BDP, sledita mu industrija z 18 % in kmetijstvo z 2 %.
Storitveni sektor je ključni del francoskega gospodarstva in zaposluje približno 79 % delovne sile. Turistični sektor je izjemno pomemben za gospodarstvo, saj prispeva približno 8 % k BDP. V letu 2024 je Francija zabeležila več kot 100 mio mednarodnih obiskovalcev. Razvito bančništvo, zavarovalništvo in finančne storitve, s središčem v Parizu, so pomembni za evropsko finančno stabilnost. Pomembni segmenti so tudi maloprodaja, IKT ter zdravstvene in izobraževalne storitve.
Industrijski sektor zaposluje približno 19 % delovne sile. Francija je industrijska velesila in proizvodnja ostaja eden največjih gospodarskih sektorjev v državi. Francija ima močno avtomobilsko in letalsko industrijo s proizvajalcema vozil Peugeot in Renault, ter vodilnim globalnim proizvajalcem letal Airbus. Energetski sektor je močan zaradi obsežnega jedrskega programa, ki zagotavlja več kot 70% električne energije v državi. Ostale pomembne industrijske panoge so še farmacija, telekomunikacije, elektronika, ter obrambna in kemična industrija.
Kmetijski sektor zaposluje približno 2 % delovne sile. Francija je največja kmetijska sila v EU, saj predstavlja skoraj 1/4 celotne kmetijske proizvodnje EU. Najpomembnejši pridelki so pšenica, koruza, mlečni izdelki, sadje ter vino, saj je Francija vodilna svetovna proizvajalka vin. Francosko kmetijstvo dobiva znatne subvencije iz evropske skupne kmetijske politike. Vse bolj se usmerja tudi v ekološko pridelavo, ki je v porastu.
Poslovne priložnosti v Franciji
Francija ima stabilno poslovno klimo, ki privablja vlagatelje z vsega sveta.
Strateška lega z odlično infrastrukturo, visoko usposobljena delovna sila, številne investicijske spodbude in dostop do financiranja, ustvarjajo privlačno naložbeno okolje.
Država ima veliko, raznoliko in prefinjeno potrošniško bazo. Razmeroma premožno prebivalstvo je glavni potrošnik storitev, zlasti v digitalnem, izobraževalnem in potovalnem sektorju.
Najbolj perspektivni sektorji za tuje izvoznike in vlagatelje:
- Tehnološki sektor: Francoska vlada aktivno podpira tehnološki sektor s programi kot je "La French Tech". Trgi umetne inteligence (AI), fintech, biotehnologije in kibernetske varnosti, dosegajo močno rast. Pariška regija se razvija kot evropsko tehnološko središče z naraščajočim številom zagonskih podjetij in inovacijskih centrov.
- Zdravstveni sektor: S staranjem družbe in visokimi naložbami v raziskave, se odpirajo priložnosti v farmaciji, medicinskih pripomočkih in digitalnem zdravstvu. Francija ima odlične raziskovalne ustanove in razvit zdravstveni sektor, ki podpira inovacije v zdravstvu.
- Turizem: Kot vodilna svetovna turistična destinacija, Francija ponuja priložnosti v premium turističnih storitvah, butičnih nastanitvah, kulinaričnem turizmu in digitalnih turističnih platformah. Poudarek je na trajnostnem turizmu.
- Zelene tehnologije: Francija si prizadeva za energetski prehod, kar ustvarja priložnosti na področju obnovljivih virov energije, energetske učinkovitosti in trajnostne gradnje. Država ima ambiciozne okoljske cilje, kar podpira rast na področjih električnih vozil, pametnih omrežij in trajnostnih materialov.
- Agroživilska industrija: V porastu je povpraševanje po ekoloških, lokalnih in premium živilskih izdelkih. Priložnosti se pojavljajo v inovativni prehrambni tehnologiji, ekološki pridelavi in gourmet segmentu.
Več o poslovnih priložnostih na francoskem trgu si preberite tukaj
Tržni izzivi in mednarodno poslovanje v Franciji
- Regulatorno okolje: Francoska zakonodaja je obsežna in včasih kompleksna
- Davčni sistem: Francija ima razmeroma visoko davčno obremenitev s korporativno davčno stopnjo, ki je kljub nedavnim znižanjem še vedno nad povprečjem EU. Visoki so tudi prispevki za socialno varnost delodajalcev.
- Birokracija: Kljub prizadevanjem za poenostavitev, administrativni postopki ostajajo pomemben izziv za mnoga podjetja, zlasti za mala in srednja podjetja brez lokalnega znanja.
- Konkurenčnost: Mnogi sektorji imajo močno domačo konkurenco z uveljavljenimi podjetji. Za nove ponudnike je lahko vstop otežen, zlasti brez lokalnega partnerja ali prilagoditve francoskim tržnim specifikam.
- Poseben izziv predstavljajo tudi visoko koncentrirane maloprodajne distribucijske mreže. Številni francoski svetovni proizvajalci in dobavitelji izvajajo močan nadzor nad temi maloprodajnimi mrežami z dobro organiziranimi nabavnimi uradi, ki so uvedli zelo stroge izbirne postopke za nove dobavitelje, izdelke in storitve.
Uvoz in izvoz Slovenije v Francijo
Blagovna menjava med Slovenijo in Francijo je v letu 2024 dosegla 3.147 mio EUR, s čemer se je Francija uvrstila na 9. mesto najpomembnejših trgovinskih partneric Slovenije v blagovni menjavi.
Več o uvozu in izvozu Slovenije v Francijo preberite tukaj
Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?
Bodite obveščeni o najnovejših objavah. Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.