Francija
Prodaja v Francijo
Kako prodajati v Francijo?
Gospodarska politika vlade
V bližnji prihodnosti bo zaradi politične nestabilnosti le malo napredka v zakonodaji in celo ko bo oblikovana nova vlada, bo pomanjkanje soglasja o ključnih političnih področjih oviralo napredek.Odhajajoča vlada, ki se je usmerila proti desni, je uvedla številne podjetništvu prijazne ukrepe, kot so reforme dela in davki. Ker pa veliko volivcev zahteva bolj populistične ukrepe, vključno z višjo podporo glede na visoke življenjske stroške, znižanjem upokojitvene starosti in izboljšavami zagotavljanja javnih storitev, zlasti zdravstva in izobraževanj, bo naslednja vlada pod pritiskom, da spremeniti svoje stališče.
Izzivi, s katerimi se bo soočila naslednja vlada, vključujejo tudi velik proračunski primanjkljaj, visoke ravni javnega dolga, pa tudi dejstvo, da je Evropska komisija uvedla postopek v zvezi s čezmernim primanjkljajem (EDP) proti Franciji.
Trendi obnašanja kupcev in kupna moč
Francoski potrošniki imajo raznolik, prefinjen okus. Nakupovanje jim največkrat predstavlja zabavo in užitek. Radi preizkušajo nove inovativne izdelke, zanimajo pa jih tudi digitalne, kulturne in potovalne storitve. Med potrošniki hitro narašča zanimanje za trajnostni razvoj in odgovorno proizvodnjo.
Kakovost je med najpomembnejšimi faktorji nakupne odločitve, zato so francoski potrošniki naklonjeni izdelkom s certifikatom kakovosti. Pri nakupu živil dajejo prednost kakovostnim lokalnim izdelkom, vse večje pa je povpraševanje tudi po ekoloških prehrambnih izdelkih.
Zvestoba blagovni znamki je odvisna od vrste izdelkov. Francozi so zvesti blagovnim znamkam s področja kozmetike, oblačil in TV aparatov, manj pa blagovnim znamkam v segmentu gospodinjskih aparatov in opreme za dom.
Velik vpliv za nakupne odločitve imajo socialni mediji, predvsem na področju kulinarike, kozmetičnih izdelkov in mode. Veliko dajo na oglase, mnenja in komentarje uporabnikov in vplivnežev. Vsak tretji uporabnik interneta v Franciji sledi influencerju, 75 % sledilcev pa je že opravilo nakup po nasvetu influencerja.
Tržne poti, distribucija
Francoski maloprodajni trg je dinamičen, visoko razvit in konkurenčen. Mala in srednje velika trgovska podjetja v družinski lasti hitro propadajo, saj ne morejo konkurirati velikim trgovskim verigam.
Hipermarketi so v letu 2023 beležili 3 % rast prodaje, ki je dosegla 88,9 mlrd EUR. Galec - Centre Distributeur Edouard Leclerc je največji ponudnik v segmentu hipermarketov in je imel v letu 2023 38 % tržni delež.
Analitiki Euromonitor International napovedujejo, da bo prodaja v hipermarketih v obdobju 2024-2028 rasla po 2 % povprečni letni stopnji (oziroma bo ob predpostavki nespremenjenih cen upadala po -0,3 %), ter v letu 2028 dosegla vrednost 96,4 mlrd EUR.
Supermarketi so v letu 2023 beležili 4 % rast prodaje, ki je dosegla 67,2 mlrd EUR.
ITM Entreprises SA je največji konkurent tega segmenta, s 26 % tržnim deležem v letu 2023.
Po napovedih se bo prodaja v hipermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter leta 2028 dosegla vrednost 77,6 mlrd EUR.
Diskontni trgovci so v letu 2023 beležili 5 % rast prodaje, ki je dosegla 20,5 mlrd EUR.
Lidl SNC je največji diskontni trgovec v Franciji in je imel v letu 2023 64 % tržni delež.
Prodaja v diskontnih trgovinah bo po napovedih v prihodnjih 5 letih predvidoma rasla po 3 % povprečni letni stopnji (oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 23,4 mlrd EUR.
Največji trgovci na drobno po prihodkih
Podjetje | Prihodki v mio EUR (2023) |
---|---|
Carrefour SA | 91.992,00 |
Elo SA | 63.480,56 |
Rallye SA | 35.310,93 |
Kering SA | 21.198,42 |
Cooperative U | 14.049,25 |
Casino, Guichard-Perrachon SA | 9.704,30 |
Fnac Darty SA | 8.531,70 |
Spletna prodaja v Franciji
Spletna maloprodaja se je v Franciji v letu 2023 povečala za 3 % in dosegla vrednost 51,2 mlrd EUR.
Po upadu prodaje leta 2022, je e-trgovina v Franciji v letu 2023 ponovno zabeležila pozitivno rast.
Francoski potrošniki so se tako kot marsikje drugje po svetu, zaradi naraščajočih cen preusmerili predvsem na nakup prehrambnih izdelkov, kar je prizadelo številne spletne ponudnike, vključno z velikimi spletnimi platformami, kot sta Amazon in Cnova. Amazon je moral lani odpustiti okoli 10.000 zaposlenih po vsem svetu, vključno s Francijo.
Spletna prodaja se sooča z več ključnimi izzivi, vključno z zmanjšano kupno močjo in visoko inflacijo, kar je spremenilo preference potrošnikov. Ti se vse bolj usmerjajo k diskontnim trgovcem na drobno. Trgovci so prav tako zaskrbljeni zaradi dekonzumacije v Franciji, kar še posebej vpliva na nebistvene segmente e-trgovine.
Spletna prodaja se sooča tudi s težavami v logistiki, kamor sodijo naraščajoči stroški kartonske embalaže, visoke cene goriva ter pomanjkanje voznikov dostavnih vozil.
Naraščajoči stroški energije, plač in stroški pakiranja, zmanjšujejo marže in dobičkonosnost spletnih ponudnikov.
Glede na to, da so marže v spletni maloprodaji omejene, bodo morali spletni ponudniki zviševati cene, predvsem neživilskih izdelkov. Ena od možnosti je tudi plačilo za vračilo izdelkov, kupljenih prek spleta, kar bi lahko potrošnike še dodatno odvrnilo od impulzivnega spletnega naročila. Takšno prakso so že uvedli modni ponudniki, kot sta Zara in H&M.
Spletna maloprodaja v Franciji naj bi se po napovedih Euromonitor International, v prihodnjih 5 letih povečevala po 8 % povprečni letni stopnji (oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen), ter v letu 2028 dosegla vrednost 73,9 mlrd EUR.
Amazon je vodilni spletni ponudnik na francoskem trgu in je imel v letu 2023 19 % tržni delež.
Največje spletne trgovine v Franciji glede na prodajo v 2023
- Amazon.fr (6.132 mio USD ali 5,7 mlrd EUR)
- Shein.com (2.357 mio USD ali 2,2 mlrd EUR)
- Veepee.fr (1.622 mio USD ali 1,5 mlrd EUR)
- Auchan.fr (1.463 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)
- Boulanger.com (1.417 mio USD ali 1,3 mlrd EUR)
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi.
Javna naročila
Sejmi
Plačevanje
Običajen način plačevanja je plačevanje na odprt račun, manj se uporabljajo akreditivi, menice in dokumentarni inkaso. Francija je kot članica EU del medbančnega sistema SEPA.Zamude pri plačilu so v Franciji pogostejše kot v drugih zahodnoevropskih državah.
Več: Plačilni promet – izvozno okno
Transport in logistika
V Franciji v nacionalnem in mednarodnem prevozu blaga prevladuje cestni transport. Po francoskih cestah vsako leto prepeljejo več kot 2 mlrd ton blaga. Cestni prevoz je najmočnejši segment francoskega transportnega sektorja, predvsem zaradi geografske lege države, ki leži v sredini Evrope, pa tudi zato, ker ima država veliko predelovalno industrijo.V mednarodnem blagovnem prevozu je pomemben tudi pomorski prevoz. Francija je zaradi svoje obsežne morske obale lahko dostopna. 5 od 15 največjih evropskih pristanišč je v Franciji. Pristanišča so med seboj povezana in imajo razvejano mrežo ladijskih linij.
Francoski tovorni in logistični trg poganjajo predvsem velike naložbe v ta sektor.
Sektor transporta in logistike je po številu NTI na 4. mestu med 10 največjimi sektorji v državi.
Več:
Poslovni imeniki in koristne povezave:
- all.biz/fr-en - poslovi imenik francoskih podjetij
- expat/business/france - poslovni imenik francoskih podjetij
- expaticafr - poslovni imenik podjetij v Franciji
- business-directory.fr - francoski poslovni imenik
- yellowpages.fr - francoske rumene strani
Druge koristne povezave:
- Business France
- France Invest
- Chambres de Commerce et d'Industrie
- Guichet-entreprises.fr (ustanovitev podjetja in postopek registracije)
- Ministère du Travail (opravljanje storitev v Franciji)
- SIPSI (prijava napotenih delavcev)
- Direction générale des douanes et droits indirects
- L'Institut national de la statistique et des études économiques - INSEE
- Institut national de la Propriete Industrielle - INPI
- Le Journal Officiel électronique authentifié
Vrednosti USD so preračunane v EUR po povprečnem letnem deviznem tečaju ECB za leto 2023.
Viri:
- Factiva
- EIU
- Euromonitor International
- eCommerce DB
Posodobljeno avgust 2024.
Preberite tudi:
- Predstavitev države
- Gospodarske panoge
- Poslovno sodelovanje s Slovenijo
- Dajatve
- Oblike družb
- Poslovni obisk
- Poslovne priložnosti
- Časopisi
- Svetovalec v državi