Francija

Prodaja v Francijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Francoski potrošniki imajo raznolik, prefinjen okus. Nakupovanje jim največkrat predstavlja zabavo in užitek. Radi preizkušajo nove inovativne izdelke, zanimajo pa jih tudi digitalne, kulturne in potovalne storitve. Med potrošniki hitro narašča zanimanje za trajnostni razvoj in odgovorno proizvodnjo.

Kakovost je med najpomembnejšimi faktorji nakupne odločitve, zato so francoski potrošniki naklonjeni izdelkom s certifikatom kakovosti. Pri nakupu živil dajejo prednost kakovostnim lokalnim izdelkom, vse večje pa je povpraševanje tudi po ekoloških prehrambnih izdelkih.

Zvestoba blagovni znamki je odvisna od vrste izdelkov. Francozi so zvesti blagovnim znamkam s področja kozmetike, oblačil in TV aparatov, manj pa blagovnim znamkam v segmentu gospodinjskih aparatov in opreme za dom.

Velik vpliv za nakupne odločitve imajo socialni mediji, predvsem na področju kulinarike, kozmetičnih izdelkov in mode. Veliko dajo na oglase, mnenja in komentarje uporabnikov in vplivnežev. Vsak tretji uporabnik interneta v Franciji sledi influencerju, 75 % sledilcev pa je že opravilo nakup po nasvetu influencerja.

 

Tržne poti, distribucija

Francoski maloprodajni trg je dinamičen, visoko razvit in konkurenčen. Mala in srednje velika trgovska podjetja v družinski lasti hitro propadajo, saj ne morejo konkurirati velikim hipermarketom. Vzpostavitev hipermarketov urejata zakon Royer iz leta 1973 in Raffarinov zakon iz leta 1996. Njun namen je zaščita lokalnih trgovin.

Hipermarketi so v letu 2020 beležili le neznatno rast prodaje, ki je dosegla 89,78 mlrd EUR. Galec - Centre Distributeur Edouard Leclerc je največji ponudnik v segmentu hipermarketov in je imel v letu 2020 34 % tržni delež. Z 21 % je na 2. mestu Carrefour SA, na 3. mestu pa Auchan France s 16 % tržnim deležem. Analitiki napovedujejo, da bo prodaja v hipermarketih tudi v obdobju 2020-2025 ostala na približno enakem nivoju kot leta 2020.

Supermarketi so v letu 2020 beležili 7 % rast prodaje, ki je dosegla 68,42 mlrd EUR. ITM Entreprises SA je največji konkurent tega segmenta, z 31 % tržnim deležem v letu 2020. Na 2. mestu je Carrefour SA z 20 %. Po napovedih se bo prodaja v supermarketih v prihodnjih 5 letih povečevala po 3 % povprečni letni stopnji, oziroma 1 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Diskontni trgovci so v letu 2020 beležili 2 % rast prodaje, ki je dosegla 17,84 mlrd EUR. Lidl SNC je v Franciji največji diskontni trgovec, z 61 % tržnim deležem v letu 2020. Aldi France je z 19 % na 2. mestu, Casino Guichard-Perrachon SA pa na 3. mestu s 13 % tržnim deležem. Prodaja v diskontnih trgovinah bo po napovedih v prihodnjih 5 letih predvidoma rasla po 4 % povprečni letni stopnji, oziroma 2 % ob predpostavki nespremenjenih cen.


Največji trgovci na drobno po prihodkih:

Podjetje Prihodki v mio EUR (2020)
Carrefour SA 72.280,17
Auchan Holding SA 53.037,56
Rallye SA 31.976,59
Casino, Guichard-Perrachon SA 31.969,57
Kering SA 13.123,83
Cooperative U Enseigne 10.522,56
Leroy Merlin France 5.838,96

 

Spletna prodaja v Franciji

Spletna prodaja se je v Franciji v letu 2020 povečala za 12 % in dosegla vrednost 40,02 mlrd EUR.

Zaradi pandemije Covid-19 in posledičnega zapiranja trgovin, je spletna prodaja v Franciji beležila dvomestno rast. Potrošniki so prek spleta največ kupovali svežo hrano, pakirano hrano, brezalkoholne pijače, oblačila in obutev, potrošno elektroniko ter različne izdelke za dom in gospodinjstvo. Spletna prodaja je v Franciji do konca leta 2020 dosegla mejnik dveh milijard transakcij. V vseh segmentih spletne trgovine so zabeležili pozitivno rast prodaje, a so bile opažene nekatere pomembne razlike v obsegu rasti prodaje v posameznih segmentih. Največjo rast prodaje je dosegel segment hrane in pijače.

Analitiki napovedujejo, da bo spletna trgovina v Franciji v obdobju 2020-2025 rasla po 8 % povprečni letni stopnji, oziroma 6 % ob predpostavki nespremenjenih cen.

Spletni ponudniki, ki svoje izdelke prodajajo preko globalnih spletnih platform, so imeli v letu 2020 največji, 27 % tržni delež. Na 2. mestu je Amazon.com Inc z 10 % , na 3. mestu pa  Galec - Centre Distributeur Edouard Leclerc z 9 % tržnim deležem.
 
Spletni ponudniki v Franciji: 

  • 3 Suisses France                                                    
  • Actissia                                                           
  • Amazon.com Inc                                                     
  • Apple Retail France EURL                                           
  • ASOS Plc                                                           
  • Auchan France                                                      
  • Avenue des Jeux                                                     
  • But International SAS                                              
  • C&A France                                                         
  • Camaïeu International SAS                                          
  • Carrefour SA                                                       
  • Casino Guichard-Perrachon SA                                       
  • Castorama SA                                                       
  • Cnova France SA                                                    
  • Decathlon SA                                                       
  • Domisys SAS                                                        
  • Electro Dépôt France SAS                                           
  • EPSE JouéClub - Entente de Professionnels Spécialistes du l'Enfant  JouéClub
  • Établissements Darty et Fils SAS                                   
  • Etam Développement SCA                                             
  • Fnac SA                                                            
  • Galec - Centre Distributeur Edouard Leclerc                        
  • Galeries Lafayette SA                                              
  • Glaces Thiriet SAS                                                 
  • H&M Hennes & Mauritz Sarl                                          
  • Ikea France SAS (Meubles
  • ITM Entreprises SA                                                 
  • KIABI Europe SAS                                                   
  • LDLC Com SAS                                                       
  • Leroy Merlin France SA                                             
  • Louis Delhaize SA                                                  
  • Maisons du Monde SAS                                               
  • Mango France Sarl                                                  
  • Maty SAS                                                           
  • Nestlé France SA                                                   
  • Otto GmbH & Co KG                                                  
  • Petit Bateau SAS                                                   
  • Picard Surgelés SA                                                 
  • Pixmania SAS                                                       
  • Rue du Commerce SA                                                  
  • Sarenza SA                                                         
  • Sephora Holdings SA                                                 
  • Spartoo SAS                                                        
  • Système U Centrale Nationale SA                                    
  • Tati SA                                                            
  • VDD SAS                                                            
  • Vivarte SAS                                                        
  • Yves Rocher SA                                                     
  • Zalando SE                                                         
  • Zara France Sarl                                                   
  • Zooplus France SARL                                                

 
Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajen način plačevanja je plačevanje na odprt račun, manj se uporabljajo akreditivi, menice in dokumentarni inkaso. Francija je kot članica EU del medbančnega sistema SEPA.
 
Zamude pri plačilu so v Franciji pogostejše kot v drugih zahodnoevropskih državah. 


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

V Franciji v nacionalnem in mednarodnem prevozu blaga prevladuje cestni transport. Po francoskih cestah vsako leto prepeljejo več kot 2 mlrd ton blaga. Cestni prevoz je najmočnejši segment francoskega transportnega sektorja, predvsem zaradi geografske lege države, ki leži v sredini Evrope, pa tudi zato, ker ima država veliko predelovalno industrijo.
 
V mednarodnem blagovnem prevozu je pomemben tudi pomorski prevoz. Francija je zaradi svoje obsežne morske obale lahko dostopna. 5 od 15 največjih evropskih pristanišč je v Franciji. Pristanišča so med seboj povezana in imajo razvejano mrežo ladijskih linij.

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave: 

 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno junij 2021.

_