Francija

Prodaja v Francijo

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Francoski potrošniki imajo raznolik, prefinjen okus. Nakupovanje jim največkrat predstavlja zabavo in užitek. Radi preizkušajo nove inovativne izdelke, zanimajo pa jih tudi digitalne, kulturne in potovalne storitve. Med potrošniki hitro narašča zanimanje za trajnostni razvoj in odgovorno proizvodnjo.

Kakovost je med najpomembnejšimi faktorji nakupne odločitve, zato so francoski potrošniki naklonjeni izdelkom s certifikatom kakovosti. Pri nakupu živil dajejo prednost kakovostnim lokalnim izdelkom, vse večje pa je povpraševanje tudi po ekoloških prehrambnih izdelkih.

Zvestoba blagovni znamki je odvisna od vrste izdelkov. Francozi so zvesti blagovnim znamkam s področja kozmetike, oblačil in TV aparatov, manj pa blagovnim znamkam v segmentu gospodinjskih aparatov in opreme za dom.

Velik vpliv za nakupne odločitve imajo socialni mediji, predvsem na področju kulinarike, kozmetičnih izdelkov in mode. Veliko dajo na oglase, mnenja in komentarje uporabnikov in vplivnežev. Vsak tretji uporabnik interneta v Franciji sledi influencerju, 75 % sledilcev pa je že opravilo nakup po nasvetu influencerja.

 

Tržne poti, distribucija

Francoski maloprodajni trg je dinamičen, visoko razvit in konkurenčen. Mala in srednje velika trgovska podjetja v družinski lasti hitro propadajo, saj ne morejo konkurirati velikim hipermarketom. Vzpostavitev hipermarketov urejata zakon Royer iz leta 1973 in Raffarinov zakon iz leta 1996. Njun namen je zaščita lokalnih trgovin.

V zadnjih letih so hitro rast beležili segmenti neposredne prodaje, spletne prodaje in specializiranih trgovin. Trgovci si prizadevajo, da bi ponudili kupcem dodatne storitve, povezane z izdelki in blagovno znamko. Potrošniki ne želijo več samo kupiti, želijo doživeti posebne nakupovalne izkušnje. Zato ima veliko trgovin prostore s posebnim ambientom, ki je povezan z blagovno znamko.

Prodaja v hipermarketih je v letu 2019 upadla za 3 % na 105 mlrd EUR. Po napovedih bo v prihodnjih petih letih rasla po 1 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu hipermarketov je trgovsko podjetje Galec - Centre Distributeur Edouard Leclerc, ki je imel v letu 2019 27 % tržni delež, na drugem mestu pa je trgovska veriga Carrefour.

Prodaja v diskontnih prodajalnah se je v Franciji v letu 2019 zmanjšala za 1 % na 16,9 mlrd EUR. Po napovedih pa se bo prodaja v diskontih v prihodnjih petih letih povečevala po 4 % povprečni letni stopnji. Največji konkurent v segmentu diskontnih trgovcev je Lidl, ki je imel v letu 2019 61 % tržni delež, na drugem mestu pa je Aldi. 
 

Spletna prodaja

 
Vrednost E-trgovine se je v Franciji v letu 2019 povečala za 12 % in dosegla 46,5 mlrd EUR. Po napovedih bo v prihodnjih petih letih rasla po 9 % povprečni letni stopnji. Amazon.com je vodilni spletni ponudnik na zelo razdrobljenem francoskem trgu spletne prodaje. Drugi pomembnejši mednarodni ponudnik je še eBay, med domačimi pa Vente-privee.com, SAS, Casino Guichard-Perrachon SA in Showroomprive SARL.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2019)
Carrefour SA 71.483,83
Auchan Holding SA 55.604,84
Rallye SA 33.409,64
Casino, Guichard-Perrachon SA 33.402,89
Kering SA 15.314,04
Carrefour Hypermarches 15.007,25
Auchan Hypermarche 12.543,91
 
 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Običajen način plačevanja je plačevanje na odprt račun, manj se uporabljajo akreditivi, menice in dokumentarni inkaso. Francija je kot članica EU del medbančnega sistema SEPA.
 
Zamude pri plačilu so v Franciji pogostejše kot v drugih zahodnoevropskih državah. Povprečni plačilni rok je bil v Franciji v letu 2019 34 dni, povprečna zamuda plačila pa 25 dni.


 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika

Svetovni gospodarski forum (WEF) v svojem poročilu za leto 2019 uvršča Francijo na 10. mesto z vidika razvitosti transportne infrastrukture.
 
Francoski transportni sektor je v obdobju 2015-2019 rasel po 5,3 % povprečni letni stopnji in v letu 2019 ustvaril vrednost 51,9 mlrd EUR.
 
Največ transporta v Franciji poteka po cesti. Segment cestnega transporta je v letu 2019 ustvaril prihodke v višini 45,9 mlrd EUR, kar predstavlja 88,5 % celotne vrednosti sektorja.
 
Analitiki napovedujejo, da bo francoski transportni sektor v obdobju 2020-2024 rasel po 1 % povprečni letni stopnji. Izbruh pandemije COVID-19 bo v letu 2020 v veliki meri vplival na industrijo. Poraba bencina je v času pandemije drastično upadla, saj so številna večja mesta po svetu uvedla stroge blokade, ki prepovedujejo nepotrebno gibanje. Poleg tega so se cene nafte znatno znižale. To bi lahko izboljšalo operativne marže ponudnikov prevoznih storitev. A zaradi pandemije morajo ponudniki upoštevati strožja pravila in ukrepe za svoje osebje in procese, kar lahko poveča stroške. Kasnejša gospodarska recesija bi lahko zmanjšala tudi povpraševanje po prevoznih storitvah.


Tržna segmentacija za leto 2019
 
Segment Odstotek
Cestni transport 88,5 %
Pomorski transport 4,7 %
Letalski transport 4,5 %
Železniški transport 2,3 %
 

Več:  

Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

 

Posodobljeno september 2020.

_