Švica 
Predstavljamo poslovno okolje Švice

Švica je ena najbogatejših držav na svetu. BDP na prebivalca je leta 2024 znašal 94.618 EUR, kar je precej nad povprečjem zahodnoevropskih gospodarstev.
Švicarsko gospodarstvo je visoko razvito in storitveno usmerjeno, ter močno odvisno od izvoza, zaradi česar je občutljivo na nihanja svetovnega trga in na trgovinske ovire.
74 % švicarskega BDP prihaja iz storitvenega sektorja, ki ima pomembno vlogo v gospodarstvu. Najpomembnejši segmenti so bančništvo, zavarovalništvo in turizem.
Industrijski sektor ustvari 25 % BDP in zaposluje 1/5 delovne sile. Glavne švicarske industrijske panoge so strojna, tekstilna, kemična in farmacevtska industrija.
Švica se ponaša z visoko avtomatiziranim in učinkovitim proizvodnim sektorjem, ki uporablja in proizvaja visokokakovostno industrijsko in potrošniško blago z visoko dodano vrednostjo ter povprašuje po visokokakovostnih izdelkih po konkurenčnih cenah.
Kmetijski sektor ustvari okoli 1 % BDP. Približno ena tretjina zemlje se v državi uporablja za kmetijsko proizvodnjo, ki obsega pridelavo žit, zelenjave, krme, vina in sadja.
Poslovne priložnosti na švicarskem trgu
Pomembne prednosti švicarskega trga so:
- središče za inovacije in kakovost
- trden institucionalni in makroekonomski okvir,
- privlačna davčna ureditev za pravne osebe,
- kvalificirana delovna sila,
- učinkovit kapitalski trg
- visokokakovostna prometna, digitalna in raziskovalna infrastruktura.
Izdelki z relativno napredno tehnologijo imajo najboljše možnosti za vstop na švicarski trg.
Švica je ena najboljših držav na svetu za raziskave in razvoj, z velikim potencialom za partnerstva na področjih, kot so biotehnologija, medicinska tehnologija, nanotehnologija, čista tehnologija in obnovljiva energija.
Več o priložnostih na švicarskem trgu si preberite tukaj
Tržni izzivi in mednarodno poslovanje v Švici
Trg je zrel za večino tradicionalnih potrošniških dobrin, kot so motorna vozila, elektronika in aparati.
Tržne priložnosti omejujejo majhnost domačega trga, zvišana stopnja varčevanja gospodinjstev v državi in na splošno umirjen vzorec rasti domače zasebne potrošnje.
Švicarski trg je prefinjen, kakovosten in konkurenčen. Mnogi potrošniki raje kupujejo švicarske izdelke in švicarske blagovne znamke, ki jih povezujejo z visoko kakovostjo, tudi če so ti izdelki dražji od primerljivega tujega blaga.
Večjezično in večkulturno prebivalstvo Švice lahko predstavlja izziv poslovne strategije in trženja.
Uvoz in izvoz Slovenije v Švico
Švica je najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. To mesto si je Švica pridobila zaradi blagovne menjave v farmacevtski industriji, saj kar 97 % slovenskega izvoza v Švico predstavljajo farmacevtski izdelki. Skupno je blagovna menjava med državama v letu 2024 dosegla 36.861 mio EUR.
Novartis je leta 2002 kupil Lek za takratnih 1,3 mlrd CHF. Novartis in njegov generični oddelek Sandoz sta poleg prevzema Leka, v zadnjih 20 letih v Slovenijo vložila več kot 3,5 mlrd CHF (3,6 mlrd EUR), s čimer je Slovenija postala nepogrešljiv partner dveh največjih švicarskih farmacevtskih podjetij.
Več o uvozu in izvozu Slovenije v Švico preberite tukaj.
Želite prejemati najnovejše novice na vaš elektronski naslov?
Bodite obveščeni o najnovejših objavah. Na prejemanje aktualnih novic se prijavite v rubriki E-Info.