Švica

Prodaja v Švico

Gospodarska politika vlade

Prednostne naloge vladne politike za leto 2022 bodo zajezitev širjenja okužb s korona virusom in nadaljevanje programa cepljenja, vrnitev k fiskalni normalnosti, kot jo zahteva pravilo zaviranja dolga, nadaljnja vlaganja v raziskave in razvoj, ter področja, povezana s podnebnim prehodom, kot so električna vozila in obnovljivi viri energije.

Osrednji poudarek zunanje politike pa bodo odnosi z EU.

Vir: EIU; Factiva, maj 2022.  
 

Trendi obnašanja kupcev in kupna moč

Švicarski potrošniki cenijo kakovost izdelkov in so pripravljeni zanjo tudi plačati. Zelo pomembno vlogo pri nakupni odločitvi ima ustrezna poprodajna storitev. Švicarski potrošniki imajo radi nove in inovativne izdelke, vendar ostajajo zvesti blagovnim znamkam, ki jih poznajo. Veliko jim pomeni poreklo, zlasti pri svežih izdelkih. Lokalni izdelki imajo prednost pred tistimi, kjer poreklo izdelka ni navedeno. Švicarji so tudi največji porabniki ekoloških proizvodov na svetu.
 

Tržne poti, distribucija

Ženeva je postala pomembno središče za globalno trgovanje z blagom. Nekaj največjih mednarodnih trgovskih in ladijskih podjetij ima sedež v Švici. Upravljajo z mrežami carinskih skladišč in drugih objektov, ki ponujajo storitve za mednarodno trgovino.

Investicijsko blago se lahko izvaža neposredno. Če izdelki zahtevajo usposabljanje za uporabo in poprodajne storitve, je smiselno imeti tehnično usposobljenega švicarskega zastopnika z dobrim poznavanjem trga.

Dobavitelji potrošniškega blaga lahko sodelujejo z uvoznikom ali veletrgovcem, najemajo storitve zastopnika ali prodajajo neposredno v trgovske verige.

Številni švicarski veletrgovci so tudi uvozniki, ki lahko zahtevajo izključne regionalne ali nacionalne pravice za uvoženi izdelek. Veletrgovci vzdržujejo zaloge in zagotavljajo nadzor kakovosti, transport, skladiščenje in financiranje. Združenja veletrgovcev v različnih sektorjih ščitijo svoje skupne interese in omogočajo učinkovitejšo konkurenco z drugimi oblikami distribucije. Številni trgovci na debelo in uvozniki so tudi člani Švicarskega trgovinskega združenja prek sektorskih združenj.

Na švicarskem maloprodajnem trgu prevladujejo vertikalno integrirani trgovci na drobno. Ti imajo centraliziran sistem nabave, s čimer konkurirajo manjšim neodvisnim trgovcem na drobno. Število neodvisnih trgovcev na drobno se tako zmanjšuje, povečuje pa se število diskontnih prodajaln in supermarketov. Trgovci na drobno s konkurenčnimi cenami pridobivajo tržni delež. Posamezni trgovci na drobno so ustanovili organizacije za zagotavljanje veleprodajnih, uvoznih in drugih storitev, da bi konkurirali velikim, vertikalno integriranim maloprodajnim podjetjem. Nekateri vodilni trgovci na drobno so pravno strukturirani kot zadruge.

 
Največji trgovci na drobno po prihodkih:
 
Podjetje Prihodki v mio EUR (2021)
Coop Gruppe Genossenschaft 31.826,32
Migros-Genossenschafts-Bund 24.240,47
Société Coopérative Migros Valais 19.484,16
Misenso Ag 17.252,22
Maus Frères Sa 5.845,34
Dufry AG 4.133,88
Denner Ag 3.984,91

Spletna prodaja v Švici

Spletna maloprodaja se je v Švici v letu 2021 povečala za 13 % in dosegla vrednost 11.83 mlrd EUR.

Največji spletni ponudnik na švicarskem trgu e-trgovine je digitec.ch, ki je v letu 201 ustvaril 1,18 mlrd EUR prihodkov. Sledita zalando.ch z 930 mio EUR prihodkov in galaxus.ch s 600,3 mio EUR prihodkov. Ti trije ponudniki skupaj predstavljajo 25 % spletnih prihodkov v Švici.
 
Ena najhitreje rastočih spletnih trgovin na švicarskem trgu je moemax.ch, ki je v letu 2021 dosegla prodajo v višini približno 3,1 mio EUR. Rast prihodkov je v preteklem letu znašala 269 %.

Največ spletne prodaje v Švici je v segmentih elektronike in mode, medtem ko sta segmenta izdelkov za opremo doma in športnih izdelkov, najhitreje rastoča segmenta. Prodaja hrane preko spleta je še vedno omejena, čeprav je pandemija COVID-19 povzročila znatno povečanje spletne prodaje živil.

Da bi povečali prodajo in izboljšali uporabniško izkušnjo, proizvajalci in trgovci veliko vlagajo v svoje lastne spletne formate, navaja Swiss Mail Order Association , ki združuje več kot 320 spletnih trgovcev na drobno. Ti skupaj ustvarijo približno 50 % švicarske spletne B2C prodaje.

Spletni ponudniki v Švici: 
 
  • Digitec.ch        
  • Galxus.ch      
  • Moemax.ch
  • Zalando SE 
  • Amazon
  • Apple        

Več o spletni prodaji v tujino in kako vam lahko pri tem pomagamo, si lahko preberete na tej povezavi

 

Javna naročila

 

Sejmi

 

Plačevanje

Večina uvoznih transakcij švicarskih strank poteka preko računov s 30, 60 ali 90 dnevnim plačilnim rokom. Švicarska podjetja so zanesljivi plačniki. Pogosto se uporablja tudi dokumentarni inkaso (d/p).

Najbolj priljubljen način plačila, s katerim švicarski uvozniki pošiljajo plačilo svojim tujim dobaviteljem, je elektronski prenos sredstev.
V nekaterih industrijskih sektorjih se še vedno uporablja tudi akreditiv (l/c), predvsem zaradi lažjega pridobivanja bonitetnih ocen, kar povečuje preglednost in varnost transakcij.
 

 
Več: Plačilni promet – izvozno okno
 
 

Transport in logistika


Švicarska vlada je po letu 2017 financirala številne nove projekte prometne infrastrukture. Med ključne dokončane projekte spadata nova železniška povezava skozi Alpe (NRLA) in Gotthard Base Tunnel (GBT), ki sta pripomogla k reševanju težav, kot so omejitve zmogljivosti in zamude pri transportnih storitvah.

Švica ima cestno omrežje, dolgo približno 73.000 km, od tega je 1.462 km avtocest, 5.200 km železniških prog, 21.500 km omrežja javnega prevoza in 1.000 km gorskih železnic. Država ima 3 mednarodna letališča (Zürich, Ženeva in Basel) in 11 regionalnih letališč.

Največ blaga se v Švici prepelje po cesti in železnici. Poleg cestnega in železniškega prometa so v mednarodni trgovini pomembni sestavni del tudi letalski transport, renski ladijski promet in naftovodi.


Več:  

 Poslovni imeniki in koristne povezave:

 

Druge koristne povezave:


Posodobljeno maj 2022.

_